BasBQ
Beef en Steak

Pastrami, het was alweer te lang geleden

Wat een berg geduld moet je opbrengen zeg .. alleen daarvoor zouden er stickers uitgedeeld moeten worden 😇

Wel leuk om het geheel te volgen zo.
 
Oh Rick, jullie gaan strakkies lekker smullen 🥰 en ik wacht geduldig af op de eind foto's 🥱
 
Prachtig project, deze blijf ik volgen! Vraagje: hoe ga je deze straks snijden? Met een mes heel dun proberen te snijden of gebruik je een machine?
Ik heb geen machine, dussss....
Gewoon met een scherp mes Is het goed te doen
 
Mooi dit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Heb zelf nog nooit pastrami gehad, laat staan gemaakt. Wil eerst nog een paar keer een whole packer 'gewoon' bereiden en daar mijn technieken in leren verbeteren...
Noob vraag wellicht, maar kies je voor pastrami eenzelfde soort type vlees als dat je de brisket zou bereiden?
Of kan/moet je voor pastrami een minder met vet dooraderd stuk brisket pakken?
Ik zou het gewoon doen. Het op smaak brengen kost tijd, maar verder......
Tis geen rocket science. En je heb al eens brisket gemaakt, dus ervaring Is er.

Hiervoor gebruik je inderdaad brisket. De flat is ooit eens aangeraden 😁
 
tis klaar :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
20210816_175432.jpg


fotos en verhaal aangevuld in het begin.

Dank voor het kijken allemaal en de leuke reacties.
Rick
 
Dit is gewoon zo geweldig.
Rick hartstikke bedankt weer voor al het aangemaakte speeksel bij alle leden.
Heerlijkheid!
 
Heerlijke broodjes met lekkers 't is i.d.d. watertanden (y)
 
Oei oei oei, is toch zonde om op te eten
Ziet er goed uit Rick

hoe smaakte het😊
 
Rick, wat zal dat heerlijk gesmaakt hebben. Ben gewoon jaloers.
 
Oei oei oei, is toch zonde om op te eten
Ziet er goed uit Rick

hoe smaakte het😊
Smaakt echt geweldig.
Zit zoveel smaak in dat vlees. Echt lekker

En ik snap wat je bedoelt. Het ziet er haast te mooi uit om op te eten. Foto's zijn niet gefilterd.
 
Oh, mooi kleurtje man! 😍
 
Smaakt echt geweldig.
Zit zoveel smaak in dat vlees. Echt lekker

En ik snap wat je bedoelt. Het ziet er haast te mooi uit om op te eten. Foto's zijn niet gefilterd.
I.d.d. helemaal mee eens het plaatje zou helemaal niet misstaan in een culinair tijdschrift. (y)
 
Dit ziet er wel erg lekker uit.
Geweldig om dit te maken. Chapeau. 👍😋
 
Zo dan, wat een mooi resultaat!
Het duurt even maar dan heb je ook wat zeggen ze toch .. mooie plaatjes en een overheerlijk broodje!
 
Hij ziet er weer prachtig uit Rick, kan hem bijna proeven, watertandend.
Mooi egaal kleurtje.
 
Hij ziet er weer prachtig uit Rick, kan hem bijna proeven, watertandend.
Mooi egaal kleurtje.
Thnx Ewald.

Ik heb hem niet ontzout, mede omdat het pekelen maar 2 weken duurde (voldoende voor zo'n klein stukje) en omdat Sander het vorige keer ook niet Had gedaan. Hij Is dan inderdaad iets zouter, maar dat kon de pastrami makkelijk hebben.
Zeker in combinatie met een augurkje en vanochtend met een likje mayonaise erbij.
Speciaal niet in de koelkast gelegd vanacht, want wilde hem op kamertemperatuur. Geen spijt van. Was nog lekkerder dan gisteren toen het nog lauw warm was.

man man man, ik moet mezelf beheersen om dit niet in de ochtend EN in de middag te eten. Te lekker gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan