BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Vanavond de eerste pizza's van Ooni. Plekje uit de wind en op temperatuur laten komen. Dat ging best rap, na zo'n 14 minuten stond de meter op 400 graden. Had niet zelf gemaakte diepvries bolletjes gekocht. Wou en zou vandaag testen.
De pizzaoven werkt het naar mijn zin. Pizza's waren wat minder lekker. Wellicht te enthousiast met de topping, teveel waardoor midden zacht was. Maar eerste test in te donkere tuin is voor mij geslaagd.

Werkblad met rijstebloem werkt ook goed. Merk echter weinig verschil. Misschien gebruik ik ook niet zo veel en blijft er weinig tot niets achter.
Volgende keer weer mijn eigen deeg van 48 uur. Blijft toch lekkerderderder 😆

Ik heb gemerkt dat als je de steen op iets lagere temperatuur houdt je een stevigere bodem krijgt. Als ik de Ooni super hoog stook is de pizza zo klaar maar met een zachtere bodem dan als ik hem rond de 320 graden houdt. Dan gaat het nog steeds snel maar krijg je toch iets meer crust
 
Je zou kunnen zeggen.... 'zullen we eens naar Hornbach gaan?' terloops kom je vanzelf bij de tuin afdeling waar ook heel toevallig Ooni's staan. En dan zeg je, 'Trek in pizza?' Bij ja laad zo'n doos op de kar. 😆

Jullie hebben een hele slechte invloed.
 
Ik heb gemerkt dat als je de steen op iets lagere temperatuur houdt je een stevigere bodem krijgt. Als ik de Ooni super hoog stook is de pizza zo klaar maar met een zachtere bodem dan als ik hem rond de 320 graden houdt. Dan gaat het nog steeds snel maar krijg je toch iets meer crust

Dat ga ik binnenkort proberen!
 
Hier ook een fervent pizza bakker! Ik kan iedereen aanraden om een pizza oven te kopen zoals een Ooni. Ik bak nu een aantal maanden pizza’s op mijn Bernhard Nero en wil niet meer anders.
Destijds ook in eerste instantie gekeken naar de Ooni, uiteindelijk kwam ik per toeval de Bernhard nero tegen die een stuk beter geprijsd was en gekozen om die te bestellen. Ik stook hem zelf met Berkhout, maar kan ook met pellets of houtskool (beide nog niet geprobeerd).
Als je langs het parlement moet scheelt het dat de burnhard Nero iets betaalbaarder is, maar beloof vooral dat ze de beste pizza’s ooit krijgen en ze vragen ieder weekend of er weer pizza gegeten kan worden 😝
 
Je zou kunnen zeggen.... 'zullen we eens naar Hornbach gaan?' terloops kom je vanzelf bij de tuin afdeling waar ook heel toevallig Ooni's staan. En dan zeg je, 'Trek in pizza?' Bij ja laad zo'n doos op de kar. 😆
Had je ons gezien in de Hornbach? Zo ging het ongeveer wel! 😅
 
Nou eigenlijk gingen voor een compost ton… maar bij de tuin afdeling ging mijn vriendin naar rechts naar de plantjes en ik links naar de bbq afdeling.
 
Op marktplaats staat nu een Koni 16 voor weinig.
Het begint aardig te jeuken maar krijg nog geen toestemming van de directie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Op marktplaats staat nu een Koni 16 voor weinig.
Het begint aardig te jeuken maar krijg nog geen toestemming van de directie.
Je kan een vriend hem laten kopen en hem daarna van hem overnemen als "de tijd rijp"....


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Op marktplaats staat nu een Koni 16 voor weinig.
Het begint aardig te jeuken maar krijg nog geen toestemming van de directie.
Poah 350 voor een koda 16 is wel goed besparen ja..
Edit; hij is al gereserveerd :cry: ben jij dat @Zzzjon?
 
Laatst bewerkt:
Poah 350 voor een koda 16 is wel goed besparen ja..
Edit; hij is al gereserveerd :cry: ben jij dat @Zzzjon?

Nee, helaas.

Heb de directie nog niet weten te overtuigen van de directe noodzaak.
 
Met "direct" en "noodzaak" leg je de lat wel hoog....
Ik zou het meer richting "sfeer" en "samen" met "vrienden" zoeken.
Beetje "duurzaam" erbij ......en dan ben je er

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
We hebben zojuist een gesprek gehad over wat ze het lekkerst zou vinden, gas of houtskool. 🤫

Dit gaan we uitbreiden.
 
Een soort van paringsritueel "balts" maar dan om tot de aankoop van een BBQ over te gaan....

Mis alleen nog het commentaar van Sir Richard Attenborough erbij

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
We hebben zojuist een gesprek gehad over wat ze het lekkerst zou vinden, gas of houtskool.

Dit gaan we uitbreiden.

Als je het al hebt over gas of houtskool ben je er bijna.
 
Terug
Bovenaan Onderaan