BasBQ
Beef en Steak

Of je Wogs lus....Gerookte Jalapeno Cheddar Worst

Oh dat was ik helemaal vergeten,maar als je pepers invriest worden ze pittiger, dat geldt dus ook voor Jalapeno, had de overgebleven pepers in de vriezer gedaan en vandaag ontdooit en door de Pico de Gallo (Mexicaanse, soort van, versie van chimmichurrie, maar dan lekkerder) en ze waren best wel wat pittiger geworden.
 
Ziet er heerlijk uit!
Die worst mag mijn mondje wel in ;)
 
71mkifsuvql-_ac-_sr360-460-jpg.3544
@Ridevi71 en @SandyMan

Vandaag deze worstvuller gebruikt, wat een fantastisch gemakkelijk soepel te gebruiken apparaat🥳 en dat voor 28 euro😜 heel weinig deeg wat tussen de zuiger en cilinder uitloopt, m.a.w. een geweldige aankoop😃
 
das geen geld. ik zie al batches aankomen van meerdere kilo's ;)
 
@Ridevi71 en @SandyMan
De worstenvuller bevalt uitstekend zoals Jet al aangaf, hierbij een paar foto's.
Hij lekt welliswaar iets deeg aan de achterkant maar dat is zeer weining, dit was alles wat er na ruim 1,5 kilo deeg is gelekt.


DSC_9857.JPG


DSC_9859.JPG


DSC_9864.JPG


De rest in Low en Slow
 
ziet er nog degelijk uit ook. Zuignapje doet het goed?
 
ziet er nog degelijk uit ook. Zuignapje doet het goed?
Zuignap werk heel goed, staat zo vast als een huis, en zo vast is eigenlijk niet eens nodig, het draaien gaat heel soepel ook met zeer koud deeg
 
@Ridevi71 en @SandyMan
De worstenvuller bevalt uitstekend zoals Jet al aangaf, hierbij een paar foto's.
Hij lekt welliswaar iets deeg aan de achterkant maar dat is zeer weining, dit was alles wat er na ruim 1,5 kilo deeg is gelekt.

Blijft de vultuit bij jou goed op het uiteinde van de vulbus zitten? Bij mij schoot de tuit meerdere keren tijdens het draaien los. Koud gehakt is toch redelijk stug om door de tuit te drukken. Misschien heb je nog een tip?
Update: Helaas mijn eigen domme fout inmiddels ontdekt..........
Resume: Vulbus werkt perfect voor het geld.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig recept! Zaterdag ook maar eens de handen uit de mouwen steken. Ik neem aan dat het buikspek (Kinnebak), ZONDER het zwoerd is?
 
@Ridevi71 en @SandyMan

Vandaag deze worstvuller gebruikt, wat een fantastisch gemakkelijk soepel te gebruiken apparaat🥳 en dat voor 28 euro😜 heel weinig deeg wat tussen de zuiger en cilinder uitloopt, m.a.w. een geweldige aankoop😃
Had je nog een linkje? of zoek ik niet goed genoeg..?

Blijft de vultuit bij jou goed op het uiteinde van de vulbus zitten? Bij mij schoot de tuit meerdere keren tijdens het draaien los. Koud gehakt is toch redelijk stug om door de tuit te drukken. Misschien heb je nog een tip?
Update: Helaas mijn eigen domme fout inmiddels ontdekt..........
Resume: Vulbus werkt perfect voor het geld.

Leerpunt voor alle mensen die hem nog willen bestellen?
zit die tuit niet achter een schroefdop?

Geweldig recept! Zaterdag ook maar eens de handen uit de mouwen steken. Ik neem aan dat het buikspek (Kinnebak), ZONDER het zwoerd is?
Ja, tenzij jij die er zelf af wilt snijden voordat je begint ;)
 
Had je nog een linkje? of zoek ik niet goed genoeg..?



Leerpunt voor alle mensen die hem nog willen bestellen?
zit die tuit niet achter een schroefdop?


Ja, tenzij jij die er zelf af wilt snijden voordat je begint ;)
Als je googled op worstenvuller en afbeeldingen komt ik er aardig wat tegen, ik had hem via Amazon maar die was de laatste keer dat ik hem zocht uitverkocht.
 
Ik heb een vergelijkbare als die van bol.com hierboven bij Amazon vandaan, en het bevalt me perfect. Kan prima in mijn eentje vullen. Ik heb hem wel op een granieten blad zodat ie ook vast blijft aan de zuignap.
 

Ja, de tuit moet idd achter de dop. Dan kan deze er nooit afschieten.

Ik heb deze ook, fijn ding! Mooi volume en door het silconen omhulsel van de zuiger blijft er 0,0 worst achter in de cylinder. Wel blijft als je uitgedraaid bent ongeveer 150 gr vulling achter in de spuit. Daarvan trakteer ik mezelf altijd op 2 kleine hamburgertjes, maar je kunt dit natuurlijk ook nog gewoon handmatig in je darm drukken. Je worstvel bedoel ik natuurlijk, begrijp me niet verkeerd ;)
 
Ik heb deze ook, fijn ding! Mooi volume en door het silconen omhulsel van de zuiger blijft er 0,0 worst achter in de cylinder. Wel blijft als je uitgedraaid bent ongeveer 150 gr vulling achter in de spuit. Daarvan trakteer ik mezelf altijd op 2 kleine hamburgertjes, maar je kunt dit natuurlijk ook nog gewoon handmatig in je darm drukken. Je worstvel bedoel ik natuurlijk, begrijp me niet verkeerd ;)
Die van mij heeft geen siliconen omhulsel om de zuiger:unsure:
 
Een beetje laat maar ik kwam dit topic tegen. Ik heb een paar jaar geleden deze worst gemaakt maar ik kan het recept niet vinden. Wilt iemand het recept delen? Met name ook de hoeveelheid kaas per kilo.
Binnenkort ga ik worst maken en wil deze en de venkelworst gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan