BasBQ
Beef en Steak

Nooit meer naar de Mac .... 🤪

 

Eld och Rök

Vuurmaker
Berichten
73
Zal ik ooit nog naar de Mac gaan… na vandaag betwijfel ik het echt. Onder het KISS motto, vandaag hamburgers gemaakt op de kamado. Ik was toch echt vergeten hoe lekker zo’n simpel uitziend broodje kan zijn.

Vanochtend al op tijd aan de slag om de groente voor de salade te grillen, duurt toch altijd weer langer dan je denkt. Maar oh wat is het de moeite waard. Ik grilde altijd al groente, maar dan 'gewoon' onder de overgrill.... De extra smaak die de rook toevoegt is het meer dan waard om er wat langer werk mee te hebben.

Dus gegrilde groente, gemengde sla, olijven, apetina (kaas), een beetje olie en balsamico en klaar.

Voor de broodjes nu eens wel 'geluisterd' naar de adviezen op dit forum en de boeken. Dus geen slappe wit bolletje, maar een lekker stevig afgebakken v=broodje dat ook blijft leven als alle dingen er tussen liggen en je de tanden erin zet... Zo simpel, maar zo'n verschil.

De hamburgers zijn zelf gekocht, maar dan wel een wat betere kwaliteit. Voor de eerste keer de meter gebruikt en ik was verrast hoe goed dit werkt. Je moet er wel op vertrouwen, maar de burger was heerlijk medium/rare en 'sappig'... Een mooie plak cheddar erop en smullen maar...


Oh ja ook nog zelf gemaakte zoet/zure komkommer... Echt een heerlijke extra smaak...

Even wat plaatjes (moet nog even wat beter kijken de volgende keer... bord is nu niet heel fotogeniek... )

FullSizeRender 4.jpg


FullSizeRender 5.jpg


FullSizeRender 6.jpg


FullSizeRender 7.jpg
 
Ziet er lekker uit. Je burger is wel bijna 1 groot gat met een Meater ik vind een thermapen dan toch fijner voor het snelle werk

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Haha ja bijna wel he... Maar toch was het prima zo. Was ook mooi om te zien wat de temperatuur doet als het vlees ligt te rusten. Heb deze meater eigenlijk voor de kip, pork etc gekocht, wilde hem ff proberen ... ;)
 
Lekker burgerrje,, nou ja ..tje.
Hoe is de meater bevallen? Ik wil ook nog zo'n temperatuurspies kopen.
 
Lekker burgerrje,, nou ja ..tje.
Hoe is de meater bevallen? Ik wil ook nog zo'n temperatuurspies kopen.
🤪 Ja de mond moest aardig open ...

Beetje lastig te beoordelen na 1 keer en dan ook nog op een burger. Maar hij doet wat hij moet doen. De kerntemperatuur goed aangegeven zodat de burger ook lekker mals blijft en niet te gaar wordt. En dat allemaal op afstand, wel erg comfortabel. Dus zover goed... Komende tijd maar eens flink uitproberen met kip en andere dingen de low & slow moeten .... Zal proberen er dan wat meer over te zeggen...
 
Zo'n burger had ik ook wel gelust.
Die meater staat hier ook nog op het verlanglijstje
 
Zo, dat is een beste burger
Ziet er goed uit

Zoek eens op spiffs burgers. Heerlijke hamburger die je zelf maakt van gehakt. Is niet zo'n zoute bom als uit de supermarkt
 
Ziet er tiptop uit! Je bent er idd even druk mee maar dan heb je wel de waardering ervan en die zoeken we toch allemaal?!
@Peter64 Ik bezit zelf ook de meater+ een tijdje en die bevalt uitstekend hoor. Ik gebruik altijd een oude telefoon via de BT en dan met mijn eigen telefoon kan ik hem in de gaten houden waar ik ook ben. Nadeel vind ik alle mail nadien om het aan te bevelen. Maar ws kan je dat uitzetten.
Af en toe valt verbinding weg maar is binnen paar tellen weer opgelost.
 
Niks fijner dan een eigen gemaakte burger.Heerlijk
 
Dat broodje met de salade ziet er goed uit, hoef je geen fotograaf voor te zijn

Van de week ook mijn meater+ weer gebruikt.
Vind het “klagen” over een groot gat onzin. Het gerecht waar deze in word gebruikt word nooit in een keer naar binnen “geschoven” maar in stukken gesneden of, zoals in dit geval jou hamburger” kapot gebeten.
 
Dat broodje met de salade ziet er goed uit, hoef je geen fotograaf voor te zijn

Van de week ook mijn meater+ weer gebruikt.
Vind het “klagen” over een groot gat onzin. Het gerecht waar deze in word gebruikt word nooit in een keer naar binnen “geschoven” maar in stukken gesneden of, zoals in dit geval jou hamburger” kapot gebeten.
Volgens mij heeft er niemand 'geklaagd' over het grote gat hier enige waar ik over kan klagen bij de meater is de prijs en dat het alleen op Bluetooth werkt naar mijn weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Mooi! Die gegrilde groente ook! Lijkt me een mooie combi zo!
 
Volgens mij heeft er niemand 'geklaagd' over het grote gat hier enige waar ik over kan klagen bij de meater is de prijs en dat het alleen op Bluetooth werkt naar mijn weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

😉
De prijs klopt ja.
Had de mijne al effe niet gebruikt omdat ik vaak de genius gebruikt maar donderdag de meater effe gepakt omdat ik deze maar effe nodig zou hebben. Gevoelsmatig werkte de verbinding beter na de update van afgelopen week. Lees net dat ze in deze update de stabiliteit hebben verhoogd. Zou dus kunnen kloppen.
 
Volgens mij heeft er niemand 'geklaagd' over het grote gat hier enige waar ik over kan klagen bij de meater is de prijs en dat het alleen op Bluetooth werkt naar mijn weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Als je een 2e telefoon of tablet gebruikt in hetzelfde wifi netwerk kan je overal gaan en staan waar je maar wilt.
 
Ook 10km verder?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Als ik de instructies van Meater zelf zie, dan zou dat idd mogelijk zijn. Als je maar met je thuisnetwerk verbinding kunt maken.... Gelukkig is mijn tuin niet zo groot... ;)
 
Als ik de instructies van Meater zelf zie, dan zou dat idd mogelijk zijn. Als je maar met je thuisnetwerk verbinding kunt maken.... Gelukkig is mijn tuin niet zo groot... ;)
Ik ga nu wel eens een stuk fietsen of weg van huis met mn Q aan en grilleye pro aan. Als mn vrouw thuis is en ik zie dat de temp even te hoog of te laag wordt, dan app ik even of ze het wil bijstellen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Mooie Burger Baas!
 
Terug
Bovenaan Onderaan