BasBQ
Beef en Steak

Napoleon - Kokos-briketten (REVIEWS)

Zoals op de foto een volledige pulled pork klaargemaakt.
 
Deze Napoleon briketstaven heb ik tot nu toe enkel in de Kettle gebruikt. Voor vandaag had ik een L&S Pulled Pork gepland op de Weber WSM. Een leuke gelegenheid om ook hier deze briketstaven eens aan de tand te voelen. De Procureur heb ik voorbereid volgens het Noskos wedstrijd recept. Ik heb een kleine starter Hornbach Kokosbriketten gevuld en aangestoken en deze, samen met wat rookhout, tussen 2 staven geleegd. Vervolgens heb ik hier haaks er bovenop 2x 3 staven gelegd. 8 staven in totaal. Vanwege de lage temperatuur heb ik de WSM beschut opgesteld en een jasje aangedaan.
Ik ga het vandaag opvolgen en ben benieuwd naar het resultaat.

Bekijk bijlage 33679

Bekijk bijlage 33680

Bekijk bijlage 33681

Bekijk bijlage 33682
Zo, de broodjes pulled pork met frieten zijn inmiddels verorberd! Deze L&S Pulled Pork sessie heeft precies 10 uren geduurd. Ik was benieuwd of de Napoleon Kokos staven geschikt zijn voor dit soort lange sessies. Nou, dat zijn ze want zonder kunst en vliegwerk is de Pulled Pork prima gelukt. Wat me is opgevallen is dat de eerdere PP sessie met deze staven op de Kettle, waarbij de staven in Snake lagen, iets stabieler was dan deze, min of meer, Minion achtige set up in de WSM. Niet dat ik veel en fors heb moeten corrigeren maar even een paar uurtjes er tussenuit was er in dit geval niet bij. Af en toe een licht tikje om de temperatuur tussen de 115 - 120 graden te houden was af en toe nodig, met name in het begin. Het brandstof verbruik was zeer laag, ik schat maximaal 60%. Ik heb de pan van de WSM niet gevuld met water, wel ligt er een extra staalplaat in de pan.

IMG-20220114-WA0013.jpeg


IMG-20220114-WA0015.jpeg


IMG-20220114-WA0017.jpeg
 
Mooi dat je met dit koude weer in de wsm een geslaagde lange sessie kunt doen van 10 uur met af en toe wat bijregelen.
Hij had dan wel een ‘jasje’ aan
 
Vanochtend vroor het nog maar de WSM kwam snel op temperatuur. Even alle roosters open maar daarna gemiddeld 2 van de onderste roosters dicht en 1 rooster 1/3 open en het bovenste rooster open. Er zat dus nog zat marge naar boven in de briketten.
 
Vandaag even bij Hornbach geweest, BBQ seizoen is begonnen. De prijs was 25,95 voor de 10 Kg.
 
Dat is een FIKSE prijsverhoging.
 
Komt door deze review
 
Zal de review even aanpassen. Momentje!
 
Gelukkig had ik 2 dozen gekocht in de 19,95 tijdperk. Ik wou voor een derde gaan, fijne verpakking, helaas helaas. Wel 2 Ecobrasas op de kop getikt, ook fijne verpakkingen.
 
Die Ecobrasas zijn nergens te krijgen bij mij in de buurt.
 
Het heeft geen haast. Ik heb nog 50 kg Welkoop, 10 kg Weber en 5 kg Hornbach staan dus zal niet direct in nood komen :p maar toch bedankt voor de tip!
 
Mijn BBQGod 50 kg, dan is mijn schuurtje allang vol. Ik heb wel 40 kg aan briketten dozen, dat is dan wel weer handig.
 
De voorraad heb ik op zolder staan.
 
Bij Hornbach kwam ik deze bijzonder gevormde Kokos briketten tegen. Ze blijken bij, het in Duitsland populaire, McBrickett vandaan te komen. Met een prijs van €20,- per 10kg ook nog eens vrij voordelig en Hornbach ligt ook nog eens dicht bij mij in de buurt. Zijn er forumleden bekend met deze briketten, of die van McBrickett?


Bekijk bijlage 29091
Ze gaan bij mij wat lastig aan!...voor de rest 2 staven in een WGA kan je wel een 2-3 uurtjes Hollands bbqen
 
Ik kom pas kijken op bbq gebied en het opbouwen van een snake lijkt inderdaad een stuk minder werk. Ik ben benieuwd hoeveel staven je nodig hebt voor low & slow.
Gewoon genoeg neerleggen ze zijn prima opnieuw te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan