BasBQ
Beef en Steak

Napoleon - Kokos-briketten (REVIEWS)

Hoi Smoky, dank voor je reactie, ook in een ander Nederlands forum zijn ze uiteindelijk in de kliko terrecht gekomen dus we moeten uitgaan van onze eigen ervaring ik geef ze nog een kans.
Weet jij wellicht of die Mc Brikket ook van die zeskantige briketten zijn?
 
Ik zie geen enkele reden om deze briketten in de Kliko te gooien. Ik ben er, zoals je hebt kunnen lezen, erg tevreden over maar wil nog verder testen of een sessie van 9-10 uur mogelijk is. Wellicht had die gebruiker op dat andere forum te weinig geduld om eens iets uit te proberen of heeft hij de briketten verkeerd gebruikt. Het zou zomaar kunnen. Erg jammer en onterecht dat zo'n product dan meteen wordt afgeschreven. Zoals je zegt uitgaan van je eigen ervaring. In mijn conclusie stelde ik dat ik als beginner moeiteloos een sessie van 5 uren op 110-120°C aan de gang kan houden met een minimum aan briketten. Dan is er toch niet zo heel veel mis lijkt me. De McBrikket producten zijn er in diverse vormen. De staven zijn vierkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Omdat de eerste test van de Napoleon briketten niet gunstig was vandaag besloten om het nogmaals op een andere manier te proberen.
Ditmaal met de briketten in de richting van de omtrek i.p.v. dwars als eerder en te beginnen met 7 hete briketten.
Ik ben nu 7 uur bezig en het ziet er (op een kleine hapering na) prima uit,
Maar de dag is nog niet om het resultaat van m'n test komt er nog aan.
 
Mooi man! Ik kijk al uit naar je verslag. De procureur ligt hier al klaar in de diepvries te wachten op mijn allereerste dagvullende low & slow sessie.
 
Laatst bewerkt:
De weers verwchting voor de komende week ziet er niet zo prettig uit om zo'n 8 a 9 uur buiten te spelen of sta je droog?
 
Ik kan min of meer droog staan maar ik wacht er nog even mee. Dit weekend high & fast 😁
 
Zie je hoeveel er nog over is wat nog niet gebruikt is dat kan ik de volgende keer gewoon weer gebruiken bij een nieuwe snake. ;)
Dit was bij m'n kogeltes met briketten.
Van de staven weet ik het nog niet dat moet ik nog uit gaan proberen en plaatjes schieten.
Die Greek fire en Napoleon kun je gewoon doven in een emmer water, kun je ze later gewoon weer gebruiken...
 
Die Greek fire en Napoleon kun je gewoon doven in een emmer water, kun je ze later gewoon weer gebruiken...
Ik neem aan dat je ze toch eerst moet drogen, heb je enig idee hoe lang het duurt voor je ze weer kan gebruiken?
 
Omdat ze zo keihard zijn valt dat reuze mee. Ik heb de resten die ik van een sessie had een paar weken later gewoon gebruikt.
 
Deze Napoleon briketstaven heb ik tot nu toe enkel in de Kettle gebruikt. Voor vandaag had ik een L&S Pulled Pork gepland op de Weber WSM. Een leuke gelegenheid om ook hier deze briketstaven eens aan de tand te voelen. De Procureur heb ik voorbereid volgens het Noskos wedstrijd recept. Ik heb een kleine starter Hornbach Kokosbriketten gevuld en aangestoken en deze, samen met wat rookhout, tussen 2 staven geleegd. Vervolgens heb ik hier haaks er bovenop 2x 3 staven gelegd. 8 staven in totaal. Vanwege de lage temperatuur heb ik de WSM beschut opgesteld en een jasje aangedaan.
Ik ga het vandaag opvolgen en ben benieuwd naar het resultaat.

20220114_070740.jpg


20220114_070333.jpg


20220114_070123.jpg


20220114_070011.jpg
 
Ziet er al goed uit! Succes vandaag.
 
Leuk dat je verder gaat met je review van de briketten, lees nog steeds mee ;)
 
Een eerste indruk kan soms de verkeerde zijn. Forumlid Hans had deze briketten al bijna in de Kliko gegooid 😂. Meestal leer je producten pas goed kennen als je ze een tijdje gebruikt hebt. Ik ben intussen ruim 3,5 uur verder op 115 - 120 gr. en ben nog geen verrassingen tegengekomen.
 
Succes vandaag!
Zal regelmatig hier kijken.
 
Een eerste indruk kan soms de verkeerde zijn. Forumlid Hans had deze briketten al bijna in de Kliko gegooid 😂. Meestal leer je producten pas goed kennen als je ze een tijdje gebruikt hebt. Ik ben intussen ruim 3,5 uur verder op 115 - 120 gr. en ben nog geen verrassingen tegengekomen.
Mijn eerste indruk is ook dat ze erg stabiel ziin voor spareribs 4 stuks gebruikt gedurende ruim 6uur op 120 gr.C was meer dan voldoende en eenmaal op temperatuur niet meer aan de schuiven gedraaid. (m'n Napoleon lijkt plots wel een kamado. :ROFLMAO: :ROFLMAO: )
 
@Hans heb je die toen als snake neergelegd?
 
@Smokie, min of meer als snake. 4 stuks aangestoken in de starter en gestapeld twee aan twee gestapeld geplaatst en na ± 3 uur achter elkaar gelegd.
Blijft nog even zoeken om het in een keer juist te doen.
Misschien eens aanvullen met een paar Ecobrasa?
 
Laatst bewerkt:
@Smokie, min of meer als snake. 4 stuks aangestoken in de starter en gestapeld twee aan twee gestapeld geplaatst en na ± 3 uur achter elkaar gelegd.
Blijft nog even zoeken om het in een keer juist te doen.
Misschien eens aanvullen met een paar Ecobrasa?
Zoiets?
1642168662225.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan