BasBQ
Beef en Steak

Mysterieuze entrecote

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Laatste weken was het wat minder BBQ met de drukte, maar vandaag toch maar even weer bij de Turkse slager binnen gegaan. Deze keer had hij ietsje minder speciallekes liggen en dus eens wat uit de vitrine genomen. Vermits hij half franstalig is, staan er op de bordjes soms rare dingen :D
Deze keer stond er 'Charolai & Aubra' op het bordje. Hij zelf was er niet en mevrouw die het vlees bedeelde, kon er mij deze keer niet veel over zeggen.
Onder het motto 'wie niet waagt, die niet wint' ons er maar aan gewaagd.

Thuis gekomen en direct maar gaan goegeloeren om te kijken wat het is, maar blijft een vreemd gegeven. Charolais bestaat wel en is een Frans rund, en zeg maar de evenknie van het Belgische witblauw dat speciaal gekweekt is voor meer vlees en minder vet. en Aubrac is ook een ras. En soms laten ze deze rassen eens met mekaar een romance beleven, heb ik gevonden :ROFLMAO: Dus geen idee wat dit hier moet voorstellen. Maar goed, vlees is vlees.

Reverse met een blokje hickory gedaan en de smaak is enorm meegevallen. Echt wel een lekker stukje vlees en twijfel er niet aan dit nog mee te brengen.

Voor de rest als side enkel wat patatjes, maar weer in de oven klaar gemaakt omdat die op 200° moeten en het vlees op 100°. Ben er nog niet klaar voor om het allemaal op de KJ klaar te krijgen :sneaky:

Vermits het geen wedstrijd is, dus ook geen wedstrijdfoto's :p

IMG_4565.jpeg


IMG_4567.jpeg


IMG_4568.jpeg


IMG_4569.jpeg


IMG_4571.jpeg


IMG_4572.jpeg


IMG_4573.jpeg


IMG_4574.jpeg
 
Dat is toch weer een lekker steakje.
 
lekker hoor!
 
Mooi, stukje vlees. Bij ons komt ook niet alles van de bbq.
 
Mooi stukje vlees!

Ik probeer meestal wel alles van de Q te krijgen, maar dat is soms nog wel eens wat gepuzzel. Ik zie dat je ook een D&C hebt, dat maakt het al wel een stuk makkelijker.

De aardappeltjes had je in dit geval bijvoorbeeld indirect mee kunnen garen en bij het afgrillen van de steaks nog even op een plancha kunnen opbakken. De plancha gebruik je tijdens het indirect garen dan als deflector, zodat deze ook mooi mee opwarmt, net zoals het gietijzeren rooster.
 
Mooi stukje vlees!

Ik probeer meestal wel alles van de Q te krijgen, maar dat is soms nog wel eens wat gepuzzel. Ik zie dat je ook een D&C hebt, dat maakt het al wel een stuk makkelijker.

De aardappeltjes had je in dit geval bijvoorbeeld indirect mee kunnen garen en bij het afgrillen van de steaks nog even op een plancha kunnen opbakken. De plancha gebruik je tijdens het indirect garen dan als deflector, zodat deze ook mooi mee opwarmt, net zoals het gietijzeren rooster.
Had ik idd zo kunnen doen. Echt wel puzzelen dan.
 
Zo, dat zijn mooie stukjes vlees.
Zal vast gesmaakt hebben
 
Dit soort stukken vlees zie ik hier niet bij de turk liggen....
 
Dit soort stukken vlees zie ik hier niet bij de turk liggen....


Er zal meer dan 1 Turk zijn hé :p
Was er toevallig bij uitgekomen en die weet wel waarmee hij bezig is. Denk zelfs dat hij nog geen 30 is. En het slimme eraan is, is dat hij de zaak gewoon 'Slagerij van Nossegem' noemt en niet zo één of andere turkse naam.
 
Jammie, Turkse slager bij ons in de stad bevalt ook prima

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie stukken steak hoor👌🏻Ook hier vaak puzzelen met bijgerechten. In de zomer dan vaak toch maar twee Q aansteken 😁
 
Zien er heerlijke stukjes vlees uit.
Net eens de slagerij opgezocht, ziet er een leuke zaak uit met een uitgebreid assortiment en een gepassioneerde slager.
 
Bijzondere steaks! Ziet er goed uit hoor, heb er trek in, echt wel! 🔥 (y)
En wat is flurk voor bier, als t bier is?
 
Bijzondere steaks! Ziet er goed uit hoor, heb er trek in, echt wel! 🔥 (y)
En wat is flurk voor bier, als t bier is?

Deze keer is het enkel het glas van Flurk en zat er iets anders in. Maar Flurk is een lokaal bier dat ooit begon als experiment van de Chiro van Everberg (BE). En dat werd een succes en hebben nu 4 soorten en is hier overal verkrijgbaar. Leuke is ook dat ze in elk dorp een vertegenwoordiger hebben in de gemeente en dat ze binnen de 2u na bestelling je levering komen afzetten :ROFLMAO:
 
Er zal meer dan 1 Turk zijn hé :p
Was er toevallig bij uitgekomen en die weet wel waarmee hij bezig is. Denk zelfs dat hij nog geen 30 is. En het slimme eraan is, is dat hij de zaak gewoon 'Slagerij van Nossegem' noemt en niet zo één of andere turkse naam.
Dat klopt, ik woon in Den Haag, dus genoeg Turkse slagers waar ik dan ook graag kom. Maar echt, dit heb ik nog nooit gevonden. Jaloersmakend!
 
Dat klopt, ik woon in Den Haag, dus genoeg Turkse slagers waar ik dan ook graag kom. Maar echt, dit heb ik nog nooit gevonden. Jaloersmakend!

Was al jaren geleden dat ik nog in een slagerij kwam. Kochten altijd ons vlees in de super totdat ik de kamado had en hier op het forum kwam. Dan is het rechtstreeks bij de boer. Op FB kwam een filmpje van die knaap langs waarin hij minstens 1 x per week zijn vitrine toont. En ik was vooral geïnteresseerd in de dry aged. Dus gewoon eens binnen gewipt, en toen zag ik de vitrine van kortbij :ROFLMAO:

Hier in de regio heb je meer buitenlandse slagers en hoe meer naar Brussel, hoe meer je ze tegen komt. Een vriend van me gaat soms naar een buitenlandse slager in Zaventem en vind het daar heerlijk, maar die heeft zowat het standaard crematievlees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan