Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

3081386ccfbc3be5b8da4470f87ec4e3.jpg

In navolging van velen ben ik ook voor de verleiding bezweken.
Marktplaats is your best friend.......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mijn "nieuwe" aanwinst :cool:

Zat wel wat werk aan om hem weer bruikbaar te krijgen, maar da's gelukt. Ik heb vandaag ook voor het eerst vlees gepekeld om te gaan drogen.
Deze machine lijkt me handig om er later enigszins beschaafde porties van te maken, bijvoorbeeld flinterdun snijden voor op een broodje 😇

DSC05245.JPG
 
Mijn "nieuwe" aanwinst :cool:

Zat wel wat werk aan om hem weer bruikbaar te krijgen, maar da's gelukt. Ik heb vandaag ook voor het eerst vlees gepekeld om te gaan drogen.
Deze machine lijkt me handig om er later enigszins beschaafde porties van te maken, bijvoorbeeld flinterdun snijden voor op een broodje 😇

Bekijk bijlage 66983
Mooi geworden. Eer van je werk!
 
Wok inbranden....

Nieuwe wok, Monolith, even ingebrand vandaag, van mooi zilverkleurig naar donkerbruin, in 3 sessies van 15 minuutjes.
Nu klaar voor het echte werk, wokken dus dit weekend.

Zie hier hoe....je met de Monolith wokring/wokstand kunt wokken met voldoende/bokkehete temperatuur bij "open deksel/dome"

1000026002.jpg


1000026004.jpg


1000026003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nice! Ben wel benieuwd: hoe gebruik je je aanwinst op je kamado, want met steel zal de deksel niet dicht kunnen?

En nog meer benieuwd naar de laatste foto: is dat een ouderwetse vuilnisbak die je hebt omgeturnd naar een bruibare Q?
 
Een hele tijd geleden heb ik ergens een base van een kamado Joe big Joe op mogen halen.
Destijds met het idee hier een plantenbak van te maken.

Gaande weg ben ik op het idee gekomen om er een soort van ofyr van te maken.

Een plaat van 1 mtr doorsnede met de steun erbij besteld bij grillrost.com en het is zover.

Als vuurkorf heb ik er een oude wasmachinetrommel in gezet.


Edit; het onderstel had in nog staan van mijn eigen vaste big Joe die inmiddels ingebouwd staat.

IMG_1952.jpeg
IMG_1956.jpeg
IMG_1959.jpeg
IMG_1961.jpeg
IMG_1962.jpeg
IMG_1969.jpeg



Toen hij eenmaal ingebrand was maar gelijk wat smashburgers gemaakt, heerlijk!


IMG_1971.jpeg
IMG_1976.jpeg
IMG_1977.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nice! Ben wel benieuwd: hoe gebruik je je aanwinst op je kamado, want met steel zal de deksel niet dicht kunnen?

En nog meer benieuwd naar de laatste foto: is dat een ouderwetse vuilnisbak die je hebt omgeturnd naar een bruibare Q?
Desel hoeft niet dicht bij wokken, heb ook de Monolith "wokring" welke in de kamado (Grizzly Grill Elite Large) op de vuurkorf wordt gelegd, en die ring heeft een opening van ongeveer 20 cm, waardoor de vlam/warmte omhooggestuwd wordt, en dus de wok "bokkeheet" maakt, waardoor dus de kamado open kan blijven.


De oude vuilnisemmer is mijn "houtskool- container", en ik heb er even tijdelijk mijn "schoorsteentje" opgelegd....
 
Laatst bewerkt:
De "wokring" of wokbrander welke dus de hitte/vlam stuurt/centreerd naar de wokpan die er dan opgezet wordt...

Zie hier hoe dat werkt !!!


1000026005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een hele tijd geleden heb ik ergens een base van een kamado Joe big Joe op mogen halen.
Destijds met het idee hier een plantenbak van te maken.

Gaande weg ben ik op het idee gekomen om er een soort van ofyr van te maken.

Een plaat van 1 mtr doorsnede met de steun erbij besteld bij grillrost.com en het is zover.

Als vuurkorf heb ik er een oude wasmachinetrommel in gezet.

Bekijk bijlage 67391Bekijk bijlage 67392Bekijk bijlage 67393Bekijk bijlage 67394Bekijk bijlage 67395Bekijk bijlage 67396


Toen hij eenmaal ingebrand was maar gelijk wat smashburgers gemaakt, heerlijk!


Bekijk bijlage 67397Bekijk bijlage 67398Bekijk bijlage 67399
Super dik gedaan !! Mooi nieuw speeltje (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan