BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Yess Yes mijn laatste aanwinst.

Kan niet wachten om hem lekker vies te maken.
8933be9fc23cce7e61db19daca13699c.jpg


597d6e6cb0536ade96f3486f349cdca3.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mooi ding! Ik twijfel wat ik volgend jaar zal doen, Kamado Big Joe 3 of deze mooie Summit. Keuze stress


Gr. Mike
 
Nice! Lijkt mij ook wel wat, maar de tuin wordt een beetje te klein šŸ˜¬
 
Dat weet ik, maar goed hij is wel compleet en alles is er voor te verkrijgen Is er voor de Summit ook een rotisserie soms?


Gr. Mike
 
Dat weet ik, maar goed hij is wel compleet en alles is er voor te verkrijgen Is er voor de Summit ook een rotisserie soms?


Gr. Mike

Ja dat is zo is ook een super mooie BBQ. Er is een rotisserie te verkrijgen voor de summit, van the spit on fire.
Gr Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja dat is zo is ook een super mooie BBQ. Er is een rotisserie te verkrijgen voor de summit, van the spit on fire.
Gr Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat valt me weer mee. Ben wel benieuwd naar je bevindingen... zal vast wel goed zijn. Dat zijn praktisch alle recensies over deze Q. Ik zit nu met een WSM 47 en een Performer Deluxe en wil dus mijn smokerzaken op of een kamado of een Summit gaan doen. Volgens mij de roosterafmetingen v/d BJ3 en de Summit gelijk. Daarnaast moet een mooie GasQ komen te staan. Ik mis mijn buitenkeuken zo


Gr. Mike
 
:-D ja als geld op de bomen groeien..

Maar als BGE XL (lucky Bastard) eigenaar is een ei gewoon makkelijk op temperatuur te houden tov wat beĆÆnvloedbare Weber..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Als ik de meeste reviews lees en vergelijking videoā€™s zie valt het beĆÆnvloedbare wel mee hoor. Denk dat het allemaal top BBQā€™s zijn en dat je moet kiezen bij het merk wat je voorkeur heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi ding! Ik twijfel wat ik volgend jaar zal doen, Kamado Big Joe 3 of deze mooie Summit. Keuze stress


Gr. Mike
Hier een BJ3 eigenaar.

De big joe is toch echt een heel stuk goedkoper hoor
per kg :ROFLMAO:
En daarnaast iedereen heeft al een zwarte BBQ, zo saai :p

Je moet helemaal zelf uitzoeken wat het best bij jou past en waar jij je het best bij voelt. De joe is een fantastisch apparaat maar heeft daarentegen ook weer zijn beperkingen. Een daarvan is overshoot, als je te warm gaat duurt het lang voordat je weer bent afgekoeld. Daar staat tegenover dat de werk hoogte iets praktischer is, tenminste voor mij dan (190 cm lang), hoewel ik nu kijk lijkt het maar een cm of 5-10 te zijn tussen BJ2 en summit.

Verder is de BJ zwaar, je verplaats hem niet makkelijk over onvlakheden heen van meer dan een cm. Voor mijn terras niet zo erg, maar ik krijg hem niet in mijn schuur bijvoorbeeld. Ga naar een winkel die ze beide heeft, probeer ze uit en koop welke jij het fijnste of mooiste vind. Je koopt bij beide een topprodukt. En dat prijsverschil ben je heel snel vergeten.
 
:-D ja als geld op de bomen groeien..

Maar als BGE XL (lucky Bastard) eigenaar is een ei gewoon makkelijk op temperatuur te houden tov wat beĆÆnvloedbare Weber..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Voor normale Webers geef ik je gelijk, al heb ik na 10 jaar wel redelijk door onder welke weersomstandigheden ik welke keuzes moet maken. Voor de Summit echter denk ik dat je 'm onderschat. Doet in niets onder voor een high-end kamado (KJ, BGE), zeer stabiel, duurzaam, zuinig en vooral ook handelbaar.
 
Mijn laatste aanwinst is een Ooni Karu. Ik weet het, geen BBQ natuurlijk, maar wel hout(skool)gestookt en voor 240 euro gevonden bij de Makro Nijmegen! Wilde 'm al lang kopen maar steeds uitverkocht en ik ben te zuinig voor pre-orders. Mijn terughoudendheid heeft me dus 40 euro bespaard :) Dit weekend aan de slag met de eerste pizza's en flatbreads, zin in!
 
Hier een BJ3 eigenaar.

De big joe is toch echt een heel stuk goedkoper hoor
per kg :ROFLMAO:
En daarnaast iedereen heeft al een zwarte BBQ, zo saai :p

Je moet helemaal zelf uitzoeken wat het best bij jou past en waar jij je het best bij voelt. De joe is een fantastisch apparaat maar heeft daarentegen ook weer zijn beperkingen. Een daarvan is overshoot, als je te warm gaat duurt het lang voordat je weer bent afgekoeld. Daar staat tegenover dat de werk hoogte iets praktischer is, tenminste voor mij dan (190 cm lang), hoewel ik nu kijk lijkt het maar een cm of 5-10 te zijn tussen BJ2 en summit.

Verder is de BJ zwaar, je verplaats hem niet makkelijk over onvlakheden heen van meer dan een cm. Voor mijn terras niet zo erg, maar ik krijg hem niet in mijn schuur bijvoorbeeld. Ga naar een winkel die ze beide heeft, probeer ze uit en koop welke jij het fijnste of mooiste vind. Je koopt bij beide een topprodukt. En dat prijsverschil ben je heel snel vergeten.

LMAO Spoiler
d1540d7de3f3c7360e3e68cf8be94f83.jpg

v/d week bij Obelink geshopt, direct gebruiken die handige bak voor me rooster. Direct ff een normaal rooster extra gekocht. Die GBS roosters zijn niet zo fijn met schoonmaken. Er blijft mijn inziens TE veel troep tussen zitten en daarnaast klapt dat middelste rooster steeds om als ik hem schoon borstel

Vanavond picanha van het spit


Gr. Mike
 
Hier is afgelopen donderdag dan de lang gedroomde en gewenste ei binnen gekomen. Het was voor mij toch wel een struggle om te kiezen voor het huismerk kleur rood of de limited zwart. Ik dacht bij mezelf, je koopt toch ook geen gele ferrari! Dus toen was de keuze gemaakt en nu staat hij mooi in de tuin!

Bekijk bijlage 7431

Bekijk bijlage 7432

Bekijk bijlage 7433

Bekijk bijlage 7434
Iedere keer als Ferrari met een nieuw model komt, wordt hij eerst geel gespoten, de kleur van Modena, daarna komen de rode versies pas

Wat betreft je keuze voor KJ kan ik je zeker mee feliciteren, ga je leuke dingen mee doen


Sent from my SM-G986B using Tapatalk
 
LMAO Spoiler
d1540d7de3f3c7360e3e68cf8be94f83.jpg

v/d week bij Obelink geshopt, direct gebruiken die handige bak voor me rooster. Direct ff een normaal rooster extra gekocht. Die GBS roosters zijn niet zo fijn met schoonmaken. Er blijft mijn inziens TE veel troep tussen zitten en daarnaast klapt dat middelste rooster steeds om als ik hem schoon borstel

Vanavond picanha van het spit


Gr. Mike

Ongelofelijk wat een werk. Rooster staat al 3 dagen in een vaarwastablet te weken en de aanslag in de ketel moet je ook met een hamer en beitel verwijderen. Pffff, dit jaar veel intensiever gebruik gemaakt als andere jaren. En geen intermezzo schoonmaakbeurt


Gr. Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan