Door de groef en katai idd!Net meer afdeppen omdat het hout opneemt of door de druipgroef? Durf te vragen
Forged katai?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Door de groef en katai idd!Net meer afdeppen omdat het hout opneemt of door de druipgroef? Durf te vragen
Forged katai?
De santoku?Door de groef en katai idd!
Ha die John! Aha, zo vaak joh! Dan ga ik me er eens in verdiepen. Dank je wel voor deze waardevolle info! Groeten, RichardBeste Steakie.
Als je goed met een aanzetstaal over weg kan zeker een must, elke keer als ik ga snijden zet ik aan.
groet john
Santoku idd.De santoku?
Een eenvoudig aanzetstaal is voldoende, maar hey als je het krijgt ….
Een goed aanzetstaal vinden is niet makkelijk , en nogal persoonlijk . Ik heb er verschillende , maar gebruik dagelijks een klapstaal icm met een spiegelstaal , voor zo'n kwalitatief goed mes ,al voorzichtig aanzetten met een klapstaal voldoende zijnJa bevalt uitstekend! Ik snij er eigenlijk zo’n beetje alles mee, vlees en groenten. Moet wel zeggen dat dit m’n eerste ‘echt’ mes is, dus vergelijking heb ik niet. En vraag me af of ik bijbehorend aanzetstaal zal aanschaffen. Weet eigenlijk niet of dat een must is of niet. Advies is dus welkom!
Duidelijk Hans! Dus niet zomaar kopen, eerst erin verdiepen. Bedankt!Een goed aanzetstaal vinden is niet makkelijk , en nogal persoonlijk . Ik heb er verschillende , maar gebruik dagelijks een klapstaal icm met een spiegelstaal , voor zo'n kwalitatief goed mes ,al voorzichtig aanzetten met een klapstaal voldoende zijn
Een gyuto?
Japanse messen en een aanzetstaal? Daar zijn ze het hier niet mee eens: https://www.japansemessen.nl/c-2937019/aanzetten-of-slijpen/Ha die John! Aha, zo vaak joh! Dan ga ik me er eens in verdiepen. Dank je wel voor deze waardevolle info! Groeten, Richard
Wat een verschrikkelijk mooi stuk hout!!Blij met mn vervroegd vaderdag cadeau. Nu hoef ik tenminste niet meer met een wc papiertje het vocht af te deppen iedere keer . Het mes had ik al.
Bekijk bijlage 53728
Dank je Arie! Me eerst maar es goed verdiepen dus alvorens een hoop geld uit te geven.Japanse messen en een aanzetstaal? Daar zijn ze het hier niet mee eens: https://www.japansemessen.nl/c-2937019/aanzetten-of-slijpen/
Dank je Arie! Me eerst maar es goed verdiepen dus alvorens een hoop geld uit te geven.
deze vorig jaar gescoord tijdens een stockverkoop van KitchenaidOnder het mom, hobby’s kosten nou eenmaal geld deze gehaktmolen gekocht
Ik heb ook een diamantstaal , gebruik hem sporadisch , moet je wel kunnen hoor !! Een beetje andere hoek dan je snijvlak van je mes en hij ligt om . Ik slijp dagelijks mijn messen , heb goedkope flexibele uitbeenmessen die een paar weken meegaan , thuis voor mijn bbq vlees gebruik ik deze ook , en houd ik ze weken scherp met een Dick aanzetstaalVolgens mij zet je met een aanzetstaal de braam terug. Je maakt hierbij de hoek steeds groter. Je slijpt dus niet. Na ........ tijd moet je dus weer slijpen om het mes weer te voorzien van een vouw met de juiste hoek. Tot zover de theorie. Er zijn koks met topmessen die na jaren nog steeds hun messen aanzetten en dus niet slijpen. Zelf heb ik een slijpstaal met diamant. Ben ik niet zo tevreden over. Komt door mijn techniek ik slijp ze liever op de machine.