Een gyuto?
Klopt idd! Deze lag met mijn snij techniek het lekkerst in de hand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een gyuto?
Japanse messen en een aanzetstaal? Daar zijn ze het hier niet mee eens: https://www.japansemessen.nl/c-2937019/aanzetten-of-slijpen/Ha die John! Aha, zo vaak joh! Dan ga ik me er eens in verdiepen. Dank je wel voor deze waardevolle info!Groeten, Richard
Wat een verschrikkelijk mooi stuk hout!!Blij met mn vervroegd vaderdag cadeau. Nu hoef ik tenminste niet meer met een wc papiertje het vocht af te deppen iedere keer. Het mes had ik al.
Bekijk bijlage 53728
Dank je Arie!Japanse messen en een aanzetstaal? Daar zijn ze het hier niet mee eens: https://www.japansemessen.nl/c-2937019/aanzetten-of-slijpen/
Dank je Arie!Me eerst maar es goed verdiepen dus alvorens een hoop geld uit te geven.
deze vorig jaar gescoord tijdens een stockverkoop van KitchenaidOnder het mom, hobby’s kosten nou eenmaal geld deze gehaktmolen gekocht
![]()
Ik heb ook een diamantstaal , gebruik hem sporadisch , moet je wel kunnen hoor !! Een beetje andere hoek dan je snijvlak van je mes en hij ligt om . Ik slijp dagelijks mijn messen , heb goedkope flexibele uitbeenmessen die een paar weken meegaan , thuis voor mijn bbq vlees gebruik ik deze ook , en houd ik ze weken scherp met een Dick aanzetstaalVolgens mij zet je met een aanzetstaal de braam terug. Je maakt hierbij de hoek steeds groter. Je slijpt dus niet. Na ........ tijd moet je dus weer slijpen om het mes weer te voorzien van een vouw met de juiste hoek. Tot zover de theorie. Er zijn koks met topmessen die na jaren nog steeds hun messen aanzetten en dus niet slijpen. Zelf heb ik een slijpstaal met diamant. Ben ik niet zo tevreden over. Komt door mijn techniek ik slijp ze liever op de machine.
Veel plezier van je mes, ben benieuwd hoe ie je bevalt (en ook wat je aanpak gaat zijn om 'm scherp te houden)Twee handige boxen een voor koel / warm te houden en een voor te marineren of ontdooien met druipmand.
Deze gescoord bij appie 18€ deze twee.
En natuurlijk het mes wat op mijn verlang lijstje stond.( internet niet bij appie)
Bekijk bijlage 54065
Naast enkele machinale slijpsystemen heb ik nu deze in het bezit gekregen. Vaderdag of zo en de kids zaten te ver weg Japan en mexico. Nu mooi afgekocht.