Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Gisteren geprobeerd om 1 zo'n helft van de kolen bakjes geprobeerd aan te krijgen met een grote briketten starten. Snap nu waarom een kleiner formaat erbij ook handig is 😉
Bekijk bijlage 53268
Je kan ook een vuurvaste baksteen op de smalle kant er in zetten, dan beperk je de ruimte ook en ontbrand je brandstof ook goed.

20230602_145443.jpg

Vandaag na lang twijfelen over de meerwaarde toch maar een mand aangeschaft

Vandaag bij Sligro geweest om een hoop dingen te kopen, maar er was bijna niets leverbaar (het personeel baalde zichtbaar). In de folder had ik een barbecuetang gezien die ik wilde, want ik had een nieuwe nodig. Dat bleek een ongelooflijk lomp ding te zijn, dus die heb ik links laten liggen en in plaats daarvan de goedkoopste en lichtste serveertang gekocht die er was (3 EUR ex BTW) en daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee.

Mooi kerel, vraagje hoe bevalt het mes ( Vaderdag wens hihi) ?
Ja bevalt uitstekend! Ik snij er eigenlijk zo’n beetje alles mee, vlees en groenten. Moet wel zeggen dat dit m’n eerste ‘echt’ mes is, dus vergelijking heb ik niet. En vraag me af of ik bijbehorend aanzetstaal zal aanschaffen. Weet eigenlijk niet of dat een must is of niet. Advies is dus welkom!

Beste Steakie.
Als je goed met een aanzetstaal over weg kan zeker een must, elke keer als ik ga snijden zet ik aan.
groet john

Beste Steakie.
Als je goed met een aanzetstaal over weg kan zeker een must, elke keer als ik ga snijden zet ik aan.
groet john
Ha die John! Aha, zo vaak joh! Dan ga ik me er eens in verdiepen. Dank je wel voor deze waardevolle info! 👌 Groeten, Richard

De santoku?

Een eenvoudig aanzetstaal is voldoende, maar hey als je het krijgt …. 😀
Santoku idd.
Nou ‘krijgen’, dan moet er zich wel iets voordoen als een verjaardag of Sinterklaas oid. Of ik moet het mezelf ‘cadeau doen’ 🤣

Ja bevalt uitstekend! Ik snij er eigenlijk zo’n beetje alles mee, vlees en groenten. Moet wel zeggen dat dit m’n eerste ‘echt’ mes is, dus vergelijking heb ik niet. En vraag me af of ik bijbehorend aanzetstaal zal aanschaffen. Weet eigenlijk niet of dat een must is of niet. Advies is dus welkom!
Een goed aanzetstaal vinden is niet makkelijk , en nogal persoonlijk . Ik heb er verschillende , maar gebruik dagelijks een klapstaal icm met een spiegelstaal , voor zo'n kwalitatief goed mes ,al voorzichtig aanzetten met een klapstaal voldoende zijn

Een goed aanzetstaal vinden is niet makkelijk , en nogal persoonlijk . Ik heb er verschillende , maar gebruik dagelijks een klapstaal icm met een spiegelstaal , voor zo'n kwalitatief goed mes ,al voorzichtig aanzetten met een klapstaal voldoende zijn
Duidelijk Hans! Dus niet zomaar kopen, eerst erin verdiepen. Bedankt! (y)

Terug
Bovenaan Onderaan