Ff een nier verkocht?
Nog net niet.
Heb hier een aantal braadpannen met keramische coating die door mijn vrouw werden aangekocht waarvan de coating zijn beste tijd heeft gehad.
Ze heeft een aantal keren op mijn aanraden mijn sizzling plate van The Bastard gebruikt en is overtuigd geraakt van de kwaliteit van gietijzer. De hoogte en grootte van die sizzling plate vormden echter een struikelblok. Door de hoogte (2,6cm) spat boter/olie vrolijk in het rond op het fornuis en om er vlees in te bakken voor ganse gezien is hij net ook te klein.
Het compromis bestond er in om de versleten pannen te vervangen door gietijzer omdat je daar zelf de anti-aanbaklaag maakt/opnieuw kan aanmaken en dat er formaten werden aangekocht die ook tussen mijn BBQ pasten.
De Petromax skillets met 2 handvaten leken me daarvoor ideaal en die hebben een hoogte van 5cm.
De steelpannen hebben zelfs een hoogte van 7,6cm maar die leken me dan minder praktisch om te gebruiken op de BBQ.
Voor de DO was er geen discussie nodig, we zijn hier nogal fan van stoofpotjes maar die werden meestal in de oven klaargemaakt in mijn mooie kersenrode ovale Le Creuset (die net te groot is voor mijn BBQ). Een lekkere rooksmaak toevoegen aan een stoofpot is het uiteindelijke doel.