BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Weber Smokey Mountain (WSM)

Na lang getwijfeld te hebben besloten om een WSM aan te schaffen.

De Weber 57 heeft soms toch zo zijn beperkingen, zoals de rooster ruimte bij low and slow. Tevens wil ik ook graag direct boven de kolen (met afstand) stukken vlees kunnen bereiden

Na een poosje op marktplaats rond gekeken te hebben kwam er WSM 47 voorbij voor een nette prijs.

Bekijk bijlage 21904
Mooie aankoop, gefeliciteerd ermee. Zo'n WSM blijft een prachtig apparaat.
 
In het weekend een bezoekje gebracht aan de Makro. Hier wat spareribs gescoord, die thuis na het openen van de doos mooi individueel verpakt zitten. Verder nog een Aberdeen Angus picanha en een mooie cote de boeuf van Belgisch witblauw. In afwachting van de bestelde tandoorset en het spit alvast wat kruidenmixen gekocht voor toekomstige bereidingen.

20210517_143634.jpg


20210517_143912.jpg
 
Benieuwd of het wat is, zag ze staan er wil er ook eentje bij om te searen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Precies daar voor wilde ik hem ook. Heb hem nog niet gebruikt maar alles lijkt stevig en netjes afgewerkt. En voor de prijs kon ik het niet laten. Nu nog ff een klein gietijzeren rooster ergens vandaag plukken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Precies daar voor wilde ik hem ook. Heb hem nog niet gebruikt maar alles lijkt stevig en netjes afgewerkt. En voor de prijs kon ik het niet laten. Nu nog ff een klein gietijzeren rooster ergens vandaag plukken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoeveel inch is deze? En beetje robuust? Zag bij de AH hier niets voorradig, ben ff benieuwd of het wat is. En of er evt een kleine platesetter te fixen is

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Hoeveel inch is deze? En beetje robuust? Zag bij de AH hier niets voorradig, ben ff benieuwd of het wat is. En of er evt een kleine platesetter te fixen is

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Rooster is 26,5 cm en verder prima stevig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Net nog ff bij de boer de backorder gaan halen. Had een stuk van 3 a 4kg Duroc gevraagd voor pulled pork, maar is blijkbaar 6,4kg. Zit wel een serieuze vatkap op, dus gaat er zeker meer dan 1kg eraf. Was aan het twijfelen om hem in 2 te doen, maar dan lijkt het wat weinig.
Plan is om hem klaar te maken als we een tuinfeestje doen en de overschot in porties invriezen.
In ieder geval int vervolg ergens anders gaan kopen. €121 voor die 6,4kg voor varken met zoveel vet, vind ik er wat over. Maar dat weten we dan ook alweer.

ACC1BC1D-FB91-4163-8D78-5483A73E67ED.jpeg
 
Net nog ff bij de boer de backorder gaan halen. Had een stuk van 3 a 4kg Duroc gevraagd voor pulled pork, maar is blijkbaar 6,4kg. Zit wel een serieuze vatkap op, dus gaat er zeker meer dan 1kg eraf. Was aan het twijfelen om hem in 2 te doen, maar dan lijkt het wat weinig.
Plan is om hem klaar te maken als we een tuinfeestje doen en de overschot in porties invriezen.
In ieder geval int vervolg ergens anders gaan kopen. €121 voor die 6,4kg voor varken met zoveel vet, vind ik er wat over. Maar dat weten we dan ook alweer.

Bekijk bijlage 22110
Wauw, €18,- per kilo... Duur stukje vlees
 
Wauw, €18,- per kilo... Duur stukje vlees
Idd. De rest was rond de €13/kg, maar dit stuk duurder. Geen idee of dat komt omdat het Duroc

Maar goed, weten we dat alweer.
Jammer dat de turkse slager geen varkens heeft :ROFLMAO:

Ik wilde zaterdag eens in de Makro gaan kijken voor vlees, maar na dit laat mijn vrouw tussen de lijnen verstaan dat het ff dimmen is :ROFLMAO:
 
Procureur bij de Sligro vanaf morgen 5.50 euro per kilo. Stond de laatste keer voor de keuze Iberico of standaard en ik vind de standaard prima.
Zit een groot prijsverschil in en het meeste word weggegeven dus ik weet het wel.
 
Idd. De rest was rond de €13/kg, maar dit stuk duurder. Geen idee of dat komt omdat het Duroc

Maar goed, weten we dat alweer.
Jammer dat de turkse slager geen varkens heeft :ROFLMAO:

Ik wilde zaterdag eens in de Makro gaan kijken voor vlees, maar na dit laat mijn vrouw tussen de lijnen verstaan dat het ff dimmen is :ROFLMAO:
Dat laatste komt mij bekend voor 😅
 
Dat laatste komt mij bekend voor 😅

Ik ben ontzettend graag ermee bezig. En voor die zaken steeds grote delen nodig en dat is dan eigenlijk telkens volk uitnodigen. En dat is zo vaak hier, dat de anderen nauwelijks de tijd vinden om zelf iets te doen. En mijn vrouw heeft zoiets van ‘dat de anderen maar eens iets doen‘. :ROFLMAO:

Ga me misschien eens wat meer op de kleinere dingen concentreren.
 
Ik ben ontzettend graag ermee bezig. En voor die zaken steeds grote delen nodig en dat is dan eigenlijk telkens volk uitnodigen. En dat is zo vaak hier, dat de anderen nauwelijks de tijd vinden om zelf iets te doen. En mijn vrouw heeft zoiets van ‘dat de anderen maar eens iets doen‘. :ROFLMAO:

Ga me misschien eens wat meer op de kleinere dingen concentreren.
Vacumeermachine is de oplossing. PP maken eten en de rest in porties vacuum verpakken. In water verwarmen en nagenoeg net zo lekker als vers.
 
In ieder geval int vervolg ergens anders gaan kopen. €121 voor die 6,4kg voor varken met zoveel vet, vind ik er wat over. Maar dat weten we dan ook alweer.

Dan zou ik deze een andere bestemming geven en een varkensnek halen..... die kost een 5 euro de kilo 🤑
 
Dan zou ik deze een andere bestemming geven en een varkensnek halen..... die kost een 5 euro de kilo 🤑
Procureur had ik vorige keer mee. Geloof 3,5kg. Die kostte minder per kg, maar wel meer dan €5.
Heb ff zitten opzoeken, maar zelfs bij de online butchers vind ik geen Duroc onder de €13/kg.

Rund heb ik mijn adresjes wel, maar varken blijft een beetje een probleem. Vriend van me denkt dat ik beter gewoon langs het slachthuis ga en dat je daar direct kunt kopen. Mss eens achter zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan