Ik heb inderdaad dezelfde aandachtspuntjes.
Als ik de BBQ snel wil opwarmen gebruik ik de Billows wel, maar ik stel hem altijd in op 10-15 graden onder de gewenste temperatuur.
Daarnaast werkt de open-lid detection de ene keer beter dan de andere keer.
Ik heb gemerkt dat hij het beste werkt wanneer ik de temperatuursensor op het rooster dicht aan de voorzijde plaats, zodat wanneer ik de BBQ open doe, de sensor direct een enorme temperatuursdaling opmerkt, dan gaat het over het algemeen wel goed.
Wanneer je de BBQ iets langer open houdt, of bijvoorbeeld 2x snel achter elkaar, gaat de fan al wel weer draaien, terwijl dat dan juist is wat je niet wil omdat je al zoveel extra zuurstof in brengt. Vaak haal ik dan nog de temperatuursensor uit de Signals, zodat hij even niets meer registreert.
Wanneer je dan de deksel weer hebt dicht gedaan, druk ik de sensor er weer in, en stel gelijk op de app de gewenste temperatuur in gelijk aan de temperatuur die hij dan ongeveer meet. Vervolgens kan je in ieder geval wel weer lekker naar binnen, wacht ik 5 - 10 minuutjes, kijk ik op de app en stel de temperatuur dan weer in op de gewenste temperatuur, omdat hij die dan vaak al weer ongeveer heeft bereikt. Soms doe ik dat in meerdere stapjes als dat nodig is.
Al met al nog best een gedoe soms, dus ik merk dat ik de Billows steeds minder ga gebruiken, alleen nog met echte lange sessie's zoals pulled pork / short ribs, en soms als ik even weg moet bij bijvoorbeeld spare ribs.