BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Dutch ovens zijn onderweg dus vandaag maar het een en ander gescoord voor naast de bbq. Niet echt bbq maar wel heel makkelijk naast de bbq. 2 pitter voor sauspannetje, ideaal om de mop marinade/saus of satésaus warm te houden ofzo.

4.5 en 6 qt the windmill en 26.5 cm the windmill skillet onderweg. Ben benieuwd
3cac0a5cc35f3aefcd4a32b597d2639a.jpg


Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
Lekker thuiskomen dit! De CookPerfect had ik al, maar mijne werkte voor geen meter.. Gelukkig is de service van vuur&rook super en heb ik meteen een nieuwe ontvangen. Nu duimen dat deze het beter doet! Thermapen 4 ben ik erg blij mee en via Amazon een vriendelijke prijs!

IMG_20210106_172116.jpg
 
Dutch ovens zijn onderweg dus vandaag maar het een en ander gescoord voor naast de bbq. Niet echt bbq maar wel heel makkelijk naast de bbq. 2 pitter voor sauspannetje, ideaal om de mop marinade/saus of satésaus warm te houden ofzo.

4.5 en 6 qt the windmill en 26.5 cm the windmill skillet onderweg. Ben benieuwd

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

Wat een mooie warmhoudertjes.
 
Net binnen; nieuwe pizzasteen 40x40 en 3 cm dik....... past net niet op een weber 57cm dus even de hoekjes eraf.

Staat nu al op te warmen en dan kunnen de pizza's erop.... 🍕:love:


IMG_2187.jpeg
 
Mijn nieuwste aanwinst, tja nieuw is relatief.
Via mijn ouders heb ik een oude skillet gekregen. Hij was van een tante in de VS.
Het merk is Wapak. Dat bedrijf is in 1926 gestopt. Via het logo op de pan kon ik enigszins de leeftijd van de pan bepalen. Hij is tussen 1903 en 1910 gemaakt, maar hij werkt nog als een tierelier! 🤣
8666EB95-3A9D-4F6F-A6D5-C34D789FFBA2.jpeg
 
Mijn nieuwste aanwinst, tja nieuw is relatief.
Via mijn ouders heb ik een oude skillet gekregen. Hij was van een tante in de VS.
Het merk is Wapak. Dat bedrijf is in 1926 gestopt. Via het logo op de pan kon ik enigszins de leeftijd van de pan bepalen. Hij is tussen 1903 en 1910 gemaakt, maar hij werkt nog als een tierelier! 🤣
Dat is nog leuker dan nieuw...... :love:
 
Tijd om meer spareribs in één keer te gaan maken!

bbq-aanwinst-20-01-2021.png
 
Succes! Die snippers gebruik ik ook voor Ribs en smaken me goed! maak er wel een aluminium pakketje van met wat gaatjes erin zodat ze op de kolen kunnen.
Ja zo doe ik dat ook, meestal maak ik twee pakketjes. Als de eerste op is gaat de tweede er op voor wat langer roken. Werkt super!
 
laten jullie de snippers eerst weken of gaan ze droog het aluminium pakketje in ?
Ik gebruik altijd "chunks", en die leg ik tussen de briketten of houtskool.
 
Ik gebruik altijd chunks, maar snippers doe je droog in folie. Als je ze nat maakt, komt er volgens mij eerst alleen maar waterdamp vrij
 
wel oppassen met die aluminium enveloppes, als de kolen te warm zijn verbrand je gewoon het aluminium en dat wil je niet in je eten.
1 keer voor gehad en het vlees was voor de vuilbak.

Daarom gebruik ik NOOIT aluminium in de kolen, enkel op het rooster.
Investeer dan 1malig in zo een smokerbox, je gezondheid kan er maar wel bij varen.
 
wel oppassen met die aluminium enveloppes, als de kolen te warm zijn verbrand je gewoon het aluminium en dat wil je niet in je eten.
1 keer voor gehad en het vlees was voor de vuilbak.

Daarom gebruik ik NOOIT aluminium in de kolen, enkel op het rooster.
Investeer dan 1malig in zo een smokerbox, je gezondheid kan er maar wel bij varen.
Kan een smokerbox wel gewoon op de kolen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan