BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork + foto's van begin tot eind

Conijntje

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bezig met me eerste Pulled pork.
Ik ben het aan het bereiden op the bastard, vind het zo ideaal dat je zo goed de temperatuur kan regelen.
De houtskolen heb ik van dammers gebruikt en houtsnippers van appelhout
Heb het vlees bestelt bij B.B.Quality de boston butt van 4 kilo.
Heb het gisteravond gemarineerd met piggy mix bbq kruiden.
En heb het elk uur ingesprayd met Smokey pig spray. Het ligt nu al 7 uur op de bbq. Ik heb het op dit moment in aluminium folie liggen voor de komende 5 uur.

IMG_20210404_083245.jpg


IMG_20210404_155714.jpg

Hieronder een foto toen die net van de kamado kwam en tijd voor ze rust onder aluminium folie.
IMG_20210404_194743.jpg

Hier ff snel een broodje gemaakt niet het juiste broodje maar om snel te proeven en damm wat is het heerlijk zeg.
IMG_20210404_202741.jpg

Dit is het eind resultaat dammm wat is dat veel zeg van de 4 kilo pff beetje voor morgen en de rest in de vriezer😂 kan genoeg gerechten hiermee maken gelukkig. Heb al genoeg opgezocht kan niet wachten🤤
IMG_20210404_202352.jpg


IMG_20210404_202339.jpg

Hoop de sticker te krijgen hierdoor hahaha😜
 
Laatst bewerkt:
Succes!

waarom vijf uur ingepakt op de bbq? Het is toch klaar als het klaar is.
 
Succes!

waarom vijf uur ingepakt op de bbq? Het is toch klaar als het klaar is.
Dankje Frits,
Neej heb een recept dat het 12 uur lang erop moet eerste 6 uur zonder folie en daarna met folie vandaar nog 5 uur. Of eerder wacht tot het de 92 graden heb bereikt
 
Dan is het duidelijk. Laat je niet teveel door de eind temperatuur leiden. Een prikker moet erin glijden als in een pot pindakaas. Dan is hij echt klaar.
 
Oei dit beloofd wat! 4 kilo is een mooi stuk! Succes nog even!!:cool:
 
Dat is een beste voor de eerste keer. Succes nog met wachten. Maar vooral genieten van de heerlijke geur rondom je huis! 😇
 
Succes. Koop in de tussentijd een prikker en eeb potje smeuïge pindakaas.
Zie de tip van Frits. 92 tot 94 C is een normale eindtemperatuur.
 
Lekker hoor.
Veel succes
 
Dan is het duidelijk. Laat je niet teveel door de eind temperatuur leiden. Een prikker moet erin glijden als in een pot pindakaas. Dan is hij echt klaar.
Bedankt Frits hij is nou 85 graden en de prikker mag nog wel wat soepeler erin glijden.
Bedankt in ieder geval
 
Flinke butt liggen.

Het vlees bepaalt wanneer het klaar is, tijd en een richtlijn
 
Succes met je pulled pork.
 
Dan is het duidelijk. Laat je niet teveel door de eind temperatuur leiden. Een prikker moet erin glijden als in een pot pindakaas. Dan is hij echt klaar.
In het recept stond 87 graden, maar heb langer gewacht bij 90 graden gleed de prikker er heerlijk soepel doorheen.
Het eindresultaat is heerlijk.
 
Kleine porties invriezen en die kan je dan gebruiken in andere gerechten.
Doe het in ziplocks en maak het plat, dan kan je van de bevroren stukken afbreken wat je nodig hebt als het teveel is.
Bij ons komt er altijd wat van op de pizza, echt een aanradertje.
 
De restjes opdelen in porties.
Indien je een vacuumtoestel hebt is dit ideaal en in combinatie met een sousvide handig om terug op te warmen zonder dat het uitdroogt.
Verwerken op pizza is een tip of probeer eens bitterballen te maken met een restje pulled pork.
Een andere aanrader zijn loempia's met pulled pork.
 
Mooi stuk! En inderdaad het is klaar wanneer het klaar is 😁
 
Kleine porties invriezen en die kan je dan gebruiken in andere gerechten.
Doe het in ziplocks en maak het plat, dan kan je van de bevroren stukken afbreken wat je nodig hebt als het teveel is.
Bij ons komt er altijd wat van op de pizza, echt een aanradertje.
Dankje, ik heb het gelijk in zakjes gedaan en plat gemaakt en ingevroren.
Past ook makkelijker in de vriezer, ideaal tips van jullie experts allemaal.
Zat te denken om tacos en nachos mee te maken en een hamburger recept had ik gezien met een burger en Pulled pork de pork pork pork burger🐷🤤🤤
 
Lekkere PP mooi zeg! Zou wel broodje willen! Goede tip met bitterballen oooohhh

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Nog geen Knorretje??! Volgens mij heb je die wel verdient! 🐷
 
Terug
Bovenaan Onderaan