BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

ja dat klopt.....maar "gelukkig" een stuk duurder en valt daarmee echt buiten mijn budget....dus daar hoef ik niet over na te denken:LOL:

Mijn budget was in die mate dat ik geen keukenprins ben en ik niet wist hoe vaak dat ding gebruikt ging worden. Zou sneu zijn om dan €1499 af te dokken en hem 5 x per jaar te gebruiken. Daarom de goedkoopste van KJ genomen. Maar gezien ik hem nu minstens 1 x per week gebruik, al een jaar lang, had ik liever die kjc 2 gehad :ROFLMAO: Dat prijsverschil is nog wel te verantwoorden. De KJC3 had ook gekund, maar ik vind het prijsverschil het niet waard tussen de 2 en 3.

Op termijn gaat er nog een 2de komen, maar weet nog niet welke. 2 x large is mss een beetje teveel van het goede, maar had graag ook die KJC 2 gehad. En de onderdelen zijn uitwisselbaar. Maar omdat we een gezin met 2 zijn, zou een junior ook wel makkelijk zijn. Maar dan moet ik mss wat dingetjes erbij kopen omdat die van de Classic niet passen. Voer voor in de toekomst :)
 
@Free_ltd "Je kan nooit een te grote kamado kopen" is het adagium. Dus dat betekend dat je wel een Big Joe moet aanschaffen :ROFLMAO:

Awel, dat is in principe ook mijn motto. Vooral als het op vlak van auto's aan komt. :ROFLMAO: En mijn schoonvader wilde ooit niet luisteren en zat toen met een te kleine auto :ROFLMAO:

Moet eerlijk zeggen dat de keren dat ik echt een XL nodig heb, zeer beperkt zijn. tot nu toe met het volk dat ik krijg, geraak ik er wel met een Large. Ik ga wel nog zo een verhoogrooster aanschaffen voor het geval van :ROFLMAO: Ik heb ook nog de gasbbq met 4 pitten en is dus ook niet van de kleinste. Maar die zou er wel uit gaan als er een 2de kamado komt, want 3 naast mekaar, is erover :ROFLMAO: Denk wel dat ik al een heel stuk geraak met een large en junior. Zal toch altijd moeten nadenken over de keuze van het menu en deze afstemmen op de capaciteit.
 
Het serie nr is wel slecht zichtbaar...bij mij iets van 2020 en dan 4 cijfers maar slecht te zien of het nu een 1 of 7 is...iemand een idee of dat dat klopt?..8 cijfers?
En is het bij jullie wel goed zichtbaar?
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag, ik ben een tijdje een stille genieter en jullie verhalen aan het lezen. Ik heb nu toch even een account aangemaakt voor jullie advies.

ik wil graag een kamado kopen en heb 1 van deze in gedachten:
Kamado joe classic 1 ( valt bijna direct ook af door de kleur)
Monolith basic
En de masterbuilt, in Nederland is die nergens meer te verkrijgen maar nog wel in Duitsland. Inclusief verzenden zat je dan op een kleine 800.
Wat zou jullie advies zijn
 
Als ik het zo lees, blijkt de kleur steeds een afknapper te zijn bij KJ. Nu, ben ook geen fan van rood, maar heb er me over gezet :). Het complete pakket woog niet op tegen een andere kleur :ROFLMAO:

Maar mss moet KJ dat eens serieus nemen en hun kamado's in meerdere kleur aanbieden.
 
Het serie nr is wel slecht zichtbaar...bij mij iets van 2020 en dan 4 cijfers maar slecht te zien of het nu een 1 of 7 is...iemand een idee of dat dat klopt?..8 cijfers?
En is het bij jullie wel goed zichtbaar?
Serienummer staat op laatste blz van je handleiding MK en dan cijfers
 
Ik heb de Masterbuilt nu een jaar. Hij bevalt prima! Enige minpuntjes zijn de vilt. Die is wel aan vervanging toe na veel pizzas bakken op hoge temperatuur. Ook vind ik het rek waar de steen in ligt en het rooster op komt niet fijn. Omdat er gewerkt word met 3 steunijzers ligt het rooster op een driehoek. Die blokkeert de boel behoorlijk. Je kan bv niet de steen of een lekbak plaatsen/eruit halen. Zonder het hele ding eruit te halen.
 
Ik heb de Masterbuilt nu een jaar. Hij bevalt prima! Enige minpuntjes zijn de vilt. Die is wel aan vervanging toe na veel pizzas bakken op hoge temperatuur. Ook vind ik het rek waar de steen in ligt en het rooster op komt niet fijn. Omdat er gewerkt word met 3 steunijzers ligt het rooster op een driehoek. Die blokkeert de boel behoorlijk. Je kan bv niet de steen of een lekbak plaatsen/eruit halen. Zonder het hele ding eruit te halen.

Ben het 100% eens met jouw bevindingen. In theorie moet je het Kamado Joe “flexibel rack” systeem in je Masterbuilt kunnen plaatsen. Dan kun je met de KJ accessoires toch meer voor elkaar krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb de Masterbuilt nu een jaar. Hij bevalt prima! Enige minpuntjes zijn de vilt. Die is wel aan vervanging toe na veel pizzas bakken op hoge temperatuur. Ook vind ik het rek waar de steen in ligt en het rooster op komt niet fijn. Omdat er gewerkt word met 3 steunijzers ligt het rooster op een driehoek. Die blokkeert de boel behoorlijk. Je kan bv niet de steen of een lekbak plaatsen/eruit halen. Zonder het hele ding eruit te halen.
Vilt is best eenvoudig te vervangen. Ik heb zo een paar rollen op Ali besteld voor een paar euro.

Ik herken het probleem van de rooster. Het divide en conquer systeem lost dat (en nog andere) problemen op. Absolute aanrader.
 
Vilt is best eenvoudig te vervangen. Ik heb zo een paar rollen op Ali besteld voor een paar euro.

Ik herken het probleem van de rooster. Het divide en conquer systeem lost dat (en nog andere) problemen op. Absolute aanrader.
Ik ga inderdaad ook voor het div & conq systeem. Zit zelf te twijfelen of ik met ali vilt ga vervangen of overga naar glasvezel. Hoe bevalt het vilt van Ali?
 
Ik ga inderdaad ook voor het div & conq systeem. Zit zelf te twijfelen of ik met ali vilt ga vervangen of overga naar glasvezel. Hoe bevalt het vilt van Ali?
Van alles opgezocht op ali, maar vilt was niet in me opgekomen. En ook ik twijfel over vilt of fiberglass gasket. Vilt heeft er nu 10, 11 maanden opgezeten en is echt aan vervanging toe

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Die dingen voor kamado’s zijn niet de moeite
qua prijs bij ali heb ik al willen merken.
 
Die dingen voor kamado’s zijn niet de moeite
qua prijs bij ali heb ik al willen merken.
Oke, ik heb zelf nog een klein stukje liggen van Ali. Heb het gebruikt om mijn KJ top vent wat strakker aan te laten sluiten, dat werkt prima.
 
Ik zag deze.... scheelt helft met hier. Heb hem zelf niet dus weet niet of het wat is

1/Pcs Wire Mesh Gasket Kit High Temp Fiberglass Gasket Replacement BBQ Smoker Gasket Self Stick Fiberglass 150 in Long smoker
https://a.aliexpress.com/_mOIPwQl
 
Die van Ali is wel 150 inch voor zover ik kan zien. Das meer dan 2x zo lang dan die andere
 
Die van Ali is wel 150 inch voor zover ik kan zien. Das meer dan 2x zo lang dan die andere
Klopt, ware het niet dat die andere 2 stuks bevat(onderste koepel, bovenste koepel). Zit je weer op dezelfde lengte 😉


“ 2 stukken zelfklevend glasvezel afdichtingsband voor deksel en dome.

Lengte per stuk: 172 cm”
 
Terug
Bovenaan Onderaan