BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Check,

klopt het, dat alle accesoires van de bastard large en de classic joe wel allemaal zeker passen, of zitten daar ook nog uitzonderingen tussen?
 
Na lang wachten is mijn masterbuilt binnen. Nog even een sterke maat zoeken om hem in het nest te tillen šŸ¤£

IMG_20201026_072558.jpg
 
Na lang wachten is mijn masterbuilt binnen. Nog even een sterke maat zoeken om hem in het nest te tillen šŸ¤£

Bekijk bijlage 11046
Tss zwakkeling :p, heb mijn big joe in mijn eentje uit het nest getild.
Sowieso nog niet de firebox ed installeren, verder is de deksel redelijk makkelijk te verwijderen. Dan weegt hij niet meer zoveel en zou je hem in je eentje wel kunnen tillen denk ik. Maar aangezien het redelijk breekbaar spul is, is het niet verkeerd om een paar extra handen erbij te hebben. Ook zeker handig bij het installeren van de firebox.
 
Dank allen! Kan niet wachten om mijn eerste gerechtjes te gaan maken. heb 0 bbq ervaring op het cremeren van burgers en worstjes na, dus er zal een hele nieuwe wereld voor me open gaan.

Heb hem al een klein stukje weten te verplaatsen in mijn eentje maar ben toch bang dat ik hem uit mijn handen laat glippen omdat je hem best hoog moet tillen om in het nest te krijgen! Hopelijk kan ik snel een van mijn eerste runs vol trots tonen op het forum!
 
Dank allen! Kan niet wachten om mijn eerste gerechtjes te gaan maken. heb 0 bbq ervaring op het cremeren van burgers en worstjes na, dus er zal een hele nieuwe wereld voor me open gaan.

Heb hem al een klein stukje weten te verplaatsen in mijn eentje maar ben toch bang dat ik hem uit mijn handen laat glippen omdat je hem best hoog moet tillen om in het nest te krijgen! Hopelijk kan ik snel een van mijn eerste runs vol trots tonen op het forum!

Als je twijfelt dan moet je het niet doen. Ik heb vaker gelezen dat je diverse delen kan demonteren zodat die lichter is. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Woon je in de buurt van Arnhem? Anders kan ik wel een handje helpen met tillen.
 
Laatst bewerkt:
Als je twijfelt dan moet je het niet doen. Ik heb vaker geleden dat je diverse delen kan demonteren zodat die lichter is. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Woon je in de buurt van Arnhem? Anders kan ik wel een handje helpen met tillen.

Dank voor het aanbod, erg attent! :) Toevallig woon ik in Nijmegen dus dat zou een goede optie zijn geweest. Vanavond krijg ik hoogstwaarschijnlijk bezoek i.v.m. voetbal dus dan moet het goedkomen.
 
Dank voor het aanbod, erg attent! :) Toevallig woon ik in Nijmegen dus dat zou een goede optie zijn geweest. Vanavond krijg ik hoogstwaarschijnlijk bezoek i.v.m. voetbal dus dan moet het goedkomen.

Ah top! Mocht het niet lukken dan hoor ik het graag van je. Dan ga ik meteen naar de Hanos :sneaky:
 
Als je twijfelt dan moet je het niet doen. Ik heb vaker gelezen dat je diverse delen kan demonteren zodat die lichter is. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Woon je in de buurt van Arnhem? Anders kan ik wel een handje helpen met tillen.
Ligt natuurlijk een beetje aan je technische kwaliteiten maar bij mijn KJ zitten juist de speciale tools om bv de deksel te kunnen verwijderen. Sterker nog dit staat zelfs in de manual uitgelegd. De masterbuilt heeft een andere veerconstructie dus daar kan mogelijk iets ingewikkelder zijn.
De deksel is ongeveer de helft van de lege kamado. Maar met 2 man aanpakken is sowieso niet verkeerd, blijft toch een onhandig apparaat om te tillen.

PS houd er wel rekening mee dat je niet aan de tafel steunen moet gaan tillen. Dat lijkt de makkelijkste oplossing, maar het risico bestaat dat de ijzeren band om de kamado los schiet. Het staat ook expliciet in de gebruiksaanwijzing.
 
Wanneer is die van jullie gebarsten? Gewoon tijdens een L&S sessie of op hoge temp?
 
Terug
Bovenaan Onderaan