BasBQ
Beef en Steak

Lobster decadence

 
 
 

RolfM

Kooltjesharker
Berichten
125
Een tijdje terug waren we bij mijn zwager en zijn vrouw op visite. Op een gegeven moment zeggen ze: 'we willen wel eens kreeft eten, maar weten niet goed hoe we het moeten maken. Zou jij dat niet kunnen?'.
Ehhh, bedankt voor het vertrouwen in mijn gril capaciteiten, maar ik heb ook nog nooit kreeft gemaakt.
Maar goed: dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat kan ik vast. Challenge accepted!
Zij zouden de kreeft halen, wij de rest. Dus kwamen ze aan met een doos met daarin twee verse (lees: levende) kreeften.

IMG_20210710_160421.jpg


In de tussentijd hadden wij het voorafje en de salade gemaakt. Om in het zee-thema te blijven lekker black tiger gamba's in een marinade van knoflook, rode peper en citroensap gelegd:

IMG_20210710_173552.jpg


Voor de salade een veelbelovend recept van internet gevist: https://jaimyskitchen.nl/salade-met-geitenkaas-grapefruit/
Heerlijk zomers met veel fruit en citrus en behoorlijk vullend door de avocado en geitenkaas!

IMG_20210710_172748.jpg


Omdat het toch allemaal heerlijk decadent is ook maar een mooie witte wijn laten adviseren bij de slijter. Is een Verdejo geworden. Top combi!

IMG_20210710_174801.jpg


Ja ja, ik weet het. Wat een gelul allemaal. Wij willen die kreeften zien! Komt goed, komt goed. Nog één plaatje van de inleidende beschietingen.

IMG_20210710_175330.jpg


Ik heb het beloofd, daar komen de kreeften. Omdat het de eerste keer was toch maar wat leeswerk gedaan hoe je zo'n beestje het fatsoenlijkst aan zijn eind helpt. Dat is wat mij betreft het mes door de kop. Dan is het in een keer afgelopen.

IMG_20210710_180827.jpg


Zo gezegd, zo gedaan.

IMG_20210710_181838.jpg

IMG_20210710_181843.jpg


Daarna gelijk boven de hete kolen gelegd en 2 minuten direct gegrild met het vlees naar beneden.

IMG_20210710_181925.jpg


Daarna omgedraaid en een likje kruidenboter gegeven. Indirect gelegd en nog zo'n 5 minuten door laten garen.

IMG_20210710_182229.jpg


Toen deze klaar waren de scharen apart bereid:

IMG_20210710_183328.jpg


En de smaak? Fantastisch! Zacht vlees, lijkt uiteraard wat op garnaal, maar zoeter en smaakvoller. De poten/scharen smaken weer heel anders. Veel zilter, echt de smaak van de zee. Die vonden we misschien nog wel lekkerder dan de staart!

Al met al heerlijk decadent getafeld. Dat mag wel op zijn tijd toch 😇
 
Moet denken aan Fresku, ‘ ik eet alleen kreeft & garnalen ‘ :D doe maar decadent hoor ;) niks mis mee op zn tijd! :D mooi verslag
 
Ziet er heerlijk uit. Goed verslag ook.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Kijk, àls je dan zoiets maakt, doe het dan alsjeblieft gewoon heel goed en smakelijk! Echt super mooie bereiding en heerlijke plaatjes. Hier doe je ons zo een heel groot plezier mee, en da's ook leuk voor de kreeften in kwestie!
 
Heerlijk. Kreeft is echt fantastisch. Zelf vorig weekend ook gedaan. Tip: gooi die kreeften zo snel mogelijk ver weg. Wat gaat dat enorm stinken na een paar dagen 😳
 
Heerlijk. Kreeft is echt fantastisch. Zelf vorig weekend ook gedaan. Tip: gooi die kreeften zo snel mogelijk ver weg. Wat gaat dat enorm stinken na een paar dagen 😳
Rook ik dat toen ik bij Molenaar motors was 😁
 
Ziet er goed uit. Al is 't niet aan mij besteed. Keurig verslag en foto's.
 
Heerlijk. Kreeft is echt fantastisch. Zelf vorig weekend ook gedaan. Tip: gooi die kreeften zo snel mogelijk ver weg. Wat gaat dat enorm stinken na een paar dagen 😳
Haha, thanks! Ze zijn gelijk richting de groene kliko gegaan... die pas over anderhalve week geleegd wordt 🙄
 
Haha, thanks! Ze zijn gelijk richting de groene kliko gegaan... die pas over anderhalve week geleegd wordt 🙄

Dat had ik dus ook. Dat wordt een vliegenfestijn 😅
 
Heerlijk zo'n kreeft van de bbq :love: ik ben gek op kreeft, toen we in een ver verleden nog regelmatig uiteten gingen at ik het vaak.
Deze kreeft en de rest van het menu had ik niet afgeslagen, het ziet er fantastisch uit.

MAAR wat ik echt niet begrijp 😲 is dat jij @RolfM en @mrooding de restanten van de kreeft (en gamba's) zo weggooien, dat is zo ontzettend zonde, daar hadden jullie allebei nog een overheerlijke kreeftenbouillon van kunnen maken en die kunnen gebruiken voor een soep of lekker kreeftensausje 😜
 
Zo dat is een flinke smulpartij geworden.
Enorm lekker. 😋😋😋😋

Voor wat betreft stank en vliegen...restanten ff in een oude conservendoos invriezen en daags daarvoor bin het GFT pleuren.
 
Mooie bereiding, en de kreeften in mijn ogen op de enige juiste manier aan hun einde laten komen, met het mes.
Kreeft is zo waanzinnig lekker, zeker als je ze zo bereidt op de BBQ.
 
Heerlijk zo'n kreeft van de bbq :love: ik ben gek op kreeft, toen we in een ver verleden nog regelmatig uiteten gingen at ik het vaak.
Deze kreeft en de rest van het menu had ik niet afgeslagen, het ziet er fantastisch uit.

MAAR wat ik echt niet begrijp 😲 is dat jij @RolfM en @mrooding de restanten van de kreeft (en gamba's) zo weggooien, dat is zo ontzettend zonde, daar hadden jullie allebei nog een overheerlijke kreeftenbouillon van kunnen maken en die kunnen gebruiken voor een soep of lekker kreeftensausje 😜

Begrijp ik goed dat je ze volgende keer vrijwillig komt ophalen? Zelfs na het uitspuiten van de container met een hogedrukspuit en meervoudig gebruik van luchtverfrisser stinkt de bak nog 😂
 
Gaaf hoor. Kreeft staat hier nog op de verlanglijst. Moet er toch eens van gaan komen. Hier krijg ik wel erg honger van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan