BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Het blijft idd een issue en onbegrijpelijk dat ze dit niet oplossen. Maak ze dan gewoon van RVS en het probleem is opgelost. Ze sturen wel altijd een nieuwe, maar het probleem blijft, en dat geeft nare reviews. Kunnen ze beter de gietijzeren van de KJ1 geven totdat het probleem opgelost is. Maar zoals ik begrepen heb van mijn dealer willen ze deze topvent blijven aanbieden omdat het een goed verkoopsargument is voor degene die nog niets van het probleem weten.
Maar ze kunnen toch ook een topvemt maken op deze manier met gietijzer?

Dan heb je wel het voordeel van het afstellen en niet erin regenen en kan niet meer afbladderen.
Enige nadeel is dan de kans op roest maar dat is redelijk eenvoudig te voorkomen door regelmatig te seasonen toch?

Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Het blijft idd een issue en onbegrijpelijk dat ze dit niet oplossen. Maak ze dan gewoon van RVS en het probleem is opgelost. Ze sturen wel altijd een nieuwe, maar het probleem blijft, en dat geeft nare reviews. Kunnen ze beter de gietijzeren van de KJ1 geven totdat het probleem opgelost is. Maar zoals ik begrepen heb van mijn dealer willen ze deze topvent blijven aanbieden omdat het een goed verkoopsargument is voor degene die nog niets van het probleem weten.

@Free_ltd is die van jouw op je KJC I in gietijzer?
Ik heb op mijn KJC I ook een daisy wheel maar in gecoate ?gietaluminium?

Is ondertussen ook aan het afbladeren hoor.
 
@Free_ltd is die van jouw op je KJC I in gietijzer?
Ik heb op mijn KJC I ook een daisy wheel maar in gecoate ?gietaluminium?

Is ondertussen ook aan het afbladeren hoor.
Die van mij op de KJC 1 is effectief gietijzer, zoals de oude modelletjes van de BGE. En daar bladert niets af.
Daarom dat ik niet snap dat ze die mensen na de eerste klacht niet zo eentje sturen totdat er een definitieve oplossing is. Denk dat dit op termijn een pak goedkoper is en veel minder geïrriteerde klanten oplevert.
 
Maar ze kunnen toch ook een topvemt maken op deze manier met gietijzer?

Dan heb je wel het voordeel van het afstellen en niet erin regenen en kan niet meer afbladderen.
Enige nadeel is dan de kans op roest maar dat is redelijk eenvoudig te voorkomen door regelmatig te seasonen toch?

Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk

Een vraag die ik mij ook al stelde of dat niet zo te maken was. Geen idee waarom dit niet kan. Denk wel dat er meer mogelijkheden zijn in gecoat aluminium, en mss dat ze het niet zo klaar krijgen dan. Maar in RVS is dat perfect te maken, want deze zijn ook aftermarket te krijgen. Geloof dat @Beun er zo eentje heeft.
 
Een vraag die ik mij ook al stelde of dat niet zo te maken was. Geen idee waarom dit niet kan. Denk wel dat er meer mogelijkheden zijn in gecoat aluminium, en mss dat ze het niet zo klaar krijgen dan. Maar in RVS is dat perfect te maken, want deze zijn ook aftermarket te krijgen. Geloof dat @Beun er zo eentje heeft.
Bastard of monolith heeft ook een gietijzer model waar de regen niet in kan dus volgens mij moet het wel kunnen.

Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Bastard of monolith heeft ook een gietijzer model waar de regen niet in kan dus volgens mij moet het wel kunnen.

Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk

Ik heb er al gezien met een kapje, maar denk niet dat de regen een probleem vormt, want door die kleine gaatjes komt er niet veel regen binnen, volgens mij. En de drupjes die er door gaan, verdampen direct. Nu, zelf heb ik daar geen last van omdat hij overdekt staat.

Blijft gewoon een issue bij KJ en ze pakken het jammer genoeg niet zo heel goed aan.
 
BGE heeft voor mij tot nu toe de beste. Gietijzer maar met een soort coating. Zelfs na 2 jaar in weer en wind geen spikkeltje roest. En door het rubber dopje op het eind gewoon makkelijk te regelen zonder je vingers te branden. Maar helaas past hij niet op mijn Classic 3.
 
Ik heb er al gezien met een kapje, maar denk niet dat de regen een probleem vormt, want door die kleine gaatjes komt er niet veel regen binnen, volgens mij. En de drupjes die er door gaan, verdampen direct. Nu, zelf heb ik daar geen last van omdat hij overdekt staat.

Blijft gewoon een issue bij KJ en ze pakken het jammer genoeg niet zo heel goed aan.

Als hij gebruikt wordt gaat er geen regen in, door de opwaartse warme luchtstroom wordt de regen op zij geduwd.
Is net hetzelfde als bij een koeienstal, daar is de nok van het dak ook gewoon open.
Doordat de koeien zoveel warmte afgeven regent het ook niet binnen.
 
Was eerlijk eerst verliefd op de bastard large maar nadien gelezen dat er hier ook wel wat problemen waren en ook de dienst naverkoop ook niet goed is.

Dus daarom ben ik mij aan het inlezen bij de kamado joe.
 
Een vraag die ik mij ook al stelde of dat niet zo te maken was. Geen idee waarom dit niet kan. Denk wel dat er meer mogelijkheden zijn in gecoat aluminium, en mss dat ze het niet zo klaar krijgen dan. Maar in RVS is dat perfect te maken, want deze zijn ook aftermarket te krijgen. Geloof dat @Beun er zo eentje heeft.
Dat heb je helemaal goed. Ik heb de Smokeware Chimney Cap en die bevalt zeer goed :)
 
Vandaag nog maar eens mijn beklag gedaan over de topvent. Na nr. 4 begin ik het best wel beu te worden om hier ieder half jaar over te moeten klagen.
Inmiddels ben ik zover dat ik iemand eerder een bge adviseer dan een kj en heb ergens een beetje spijt van deze aanschaf.
Garantie is goed, maar dit hoort voor mij bij service en die is hiermee slecht.

Voor de rest een top kamado, maar het voelt toch alsof je in een splinternieuwe Mercedes rond rijdt met velgen die continu roesten.
 
Ben benieuwd die van mij zit inmiddels erop met een ander stuk vilt. Weer het verkeerde want nu hadden ze het glasfiber vilt opgestuurd wat tussen de deksel en de basis hoort te zitten. Maar goed het past en er zit geen speling meer op de topvent.

Hoop dat hij nu hel blijft maar zal wel niet als ik dit lees. Ik zit erover te denken om te informeren om de topvent te laten cerakoten als dat gaat met aluminium.

Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Heeft iedereen hier last van of is het maar een bepaalde batch?
Volgens mij kan iedereen er last van hebben (op den duur). Ik denk combinatie van rook, warmte, vet, vocht en dat met een "verflaag" zijn pittige omstandigheden. Buiten dat vind ik het wel een fantastische topvent! Op zijn tijd controleren en zo nodig melding maken bij K.J.
 
Volgens mij heb ik hier al eerder iets gelezen dat er een nieuw type uitkomt . Waarom niet wachten totdat deze er is en dan omruilen . Al wat je nu krijgt ivm garantie zijn dezelfde topvents dus dezelfde problemen.
 
Heel eerlijk geloof ik er niets van dat er binnenkort een versie komt als ik onderstaande reactie krijg.


Thank you for your response.

We have investigated this issue ongoing and are very sorry that it happens. As long as it happens we are willing to replace the top vent for you.

However in our investigation we have come to the conclusion that the biggest cause of the peeling of the paint is creosote - in other words animal fat.
This acidic substance burns through even the toughest paint.

However the best fix for this is to wash your top vent with warm water and mild dish soap at least every other use. Every now and then you can follow up with a water/vinegar wash (you can use 4 cups of water to a cup of vinegar) Let the top vent soak in the mixture for around 30 minutes and rinse well. You can use white vinegar or apple cider vinegar.

Should you have any further questions, please feel free to reply to this email.

Kind regards,
 
Ik heb wel wat beters te doen dan mijn dop in bad te doen zeg 😂
 
Ik heb wel wat beters te doen dan mijn dop in bad te doen zeg 😂
Laat jij anders je dop ff wassen 😂.

Dat was precies mijn reactie. Heb ze nog geopperd dat wellicht gietijzer een betere keuze is.....
Maar we wachten af. Denk dat ze gewoon niet genoeg klachten krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zo jammer dat de BGE dop net niet past 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan