Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Toch is het bijzonder dat er bij KJ intern nog geen opstand is uitgebroken.
De Customer Support afdeling moet dit toch zat worden? Een alternatief in gietijzer of RVS aanbieden lost i.m.o. alles op en brengt daarmee de tevredenheid over het merk weer naar 120%. Dit neigt naar zelfkastijding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Toch is het bijzonder dat er bij KJ intern nog geen opstand is uitgebroken.
De Customer Support afdeling moet dit toch zat worden? Een alternatief in gietijzer of RVS aanbieden lost i.m.o. alles op en brengt daarmee de tevredenheid over het merk weer naar 120%. Dit neigt naar zelfkastijding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dat is hetgeen ik er ook van denk. Al is het maar een gietijzeren geven 'totdat' er een definitieve oplossing is. Ofwel maken ze hem gewoon in inox en is het probleem ook opgelost en hebben ze nog evenzeer een verkoopsargument met de laatste oplossing.

Zoals ik voorheen aanhaalde, kreeg ik volgende van mijn dealer te horen toen ik hem daar eens over aansprak: 'Ik weet van dat probleem, maar het blijft een verkoopsargument samen met het scharnier'. Denk dat ze bij KJ eerder schrik hebben om geen KJC2 en 3 meer te verkopen daardoor. Maar met de huidige reclame daarrond is het ook niet ideaal.

Op vlak van marketing, is dat onbegrijpelijk. Maar voor de rest zijn het super toestellen.

Mijn KJ classic3 topvent na 8 maanden gebruik.

gisteren even wat rook en vet aanslag afgepoetst.

ook aan de binnenkant is de anodisering weg

12529148-643B-43EF-83CE-85A8C40447EC.jpeg

Overigens vind ik het niet zo’n probleem. Ben echt zeer tevreden over de gehele kamado.

en ik hoor niemand klagen over hetzelfde fenomeen op de slow roller. Die heb ik pas twee keer gebruikt, maar bladdert ook af

@TastyTom die topvent is niet geanodiseerd. Die laag zal er niet zo vanaf vallen als het geanodiseerd is.
Ze zouden die topvent kunnen hard anodiseren net als aluminium pannen, maar dat zal wel te duur zijn.

Ook her een gevalletje verf afbladderen. Wel een supersnelle afhandeling van KJ customer service voor een nieuwe. 'Begin van de middag aangemeld, einde middag de bevestiging dat er eentje besteld is en mijn kant op komt. Maar geef mij maar liever zo'n inox kap.

En nog steeds krijgen ze dit niet opgelost.... Topvent nr 5 in 3 jaar tijd.
Ieder half jaar krijg ik ongeveer een nieuwe 😭

Zou beter zijn dat ze gewoon voor die tijd dan eentje van de KJC1 geven totdat er een oplossing is. Zou in ieder geval al goedkoper voor hen zijn.

En vooral een grotere klanttevredenheid........

Dat vooral ook. Ik snap dat er problemen kunnen zijn, maar telkens nieuwe geven met zelfde probleem, lost niets op. Nu weet ik van mijn dealer dat die topvent een groot verkoopsargument is waar ze niet vanaf willen stappen. Maar snap gewoon niet waarom ze deze niet gewoon in RVS laten maken. Geen lak nodig en dus geen afbladerende verf.

Zo blijf te wel mooi schoon😱, maar is niet de gewenste oplossing natuurlijk

Inox is gewoon spuuglelijk op zo groene/rode kamado.

Op mijn KJ I stond oorspronkelijk een aluminium daisywheel die gecoat is.
zelfde verhaal, begon ook af te balderen.

Ik heb nu wel een nieuwe gietijzeren daisywheel in de plaats kregen.
Dat klopt idd dat da spuuglelijk is, maar op de manier hoe ze nu bezig zijn, gaat dat ook niet in hun voordeel spelen. Snap niet dat ze dat niet opgelost krijgen, maar zal eerder een kwestie zijn van een betaalbare oplossing te vinden.

Zo te lezen heeft elke kamado wel wat problemen. Lees alleen niets over de bge.
Dat wil niet altijd iets zeggen. Denk dat de verhouding BGE en andere merken in verkoop zn aanwezigheid hier op het forum enorm verschillen.

Bij BGE heb ik zo de indruk dat ze van het principe zijn ‘if it’s aint broken, don’t fix it’. Bij KJ en andere merken willen ze vernieuwend zijn en breekt hen dat op, zoals bv die topvent van de KJC2 en hoger.
Het is dan ook duidelijk dat BGE alles netjes op orde heeft.

je zou er van verschieten hoeveel BGE's er hier zijn.

Als BGE iets op de markt brengt (wat meestal wat langer duurt) is het ook gewoon in orde.
Waarschijnlijk duurt het langer omdat hun kwaliteitscontrole / testfase veel langer is.

Aangezien ik zowel een KJ 1 en BGE L heb kan ik goed vergelijken.
Bijvoorbeeld D&C en de Eggspander, de BGE versie is gewoon veel handiger en beter in gebruik.
Topvent, die nieuwe van BGE heb ik op mijn minimax, is gewoon in orde (nochtans werk ik liever met de oude daisywheel).

Als er al een probleem is met BGE wordt het gewoon correct en snel opgelost naar mijn ervaring.

Stel dat ik morgen alles opnieuw zou moeten kopen zou ik niet twijfelen en gewoon terug BGE kopen.
Die paar euro dat het meer kost daar denk je maar even aan.
De frustraties tijdens het gebruik heb je iedere BBQ-sessie.
gaat een beetje off-topic maar vind je BGE ook makkelijker in gebruik?
Ik heb tijd terug een workshop gedaan, op een BGE. Het viel me op dat deze makkelijker en sneller te regelen was. Nu kan het ook komen omdat het een Large was en ik een XL heb, maar vond het opvallend. Mistte nog steeds wel het veersysteem van mijn BJ.

Moet ook eens een verzoek indienen voor een nieuwe topvent. Die van mij is ook aan het afbladeren, gelukkig nog niet zo erg als sommige andere hier.

Vooral de EGGspander vind ik veel handiger als de D&C.
Als je met de borstel bezig bent vallen de roosters niet van de mini steuntjes.
2 mooie handvaten zodat je er makkelijk alles kan uithalen om rookhout toe te voegen.
Bij de 5-delige ook nog de roosterverhoger waarbij je het kleine roostertje naar achter kan schuiven om toch nog aan de grote rooster te kunnen;
Dit kleine ding kan je ook omgedraaid gebruiken om je vlees heel dicht bij de kolen te hebben (semi cowboystyle).

Naar mijn gevoel is de vuurpot van BGE smaller en hoger dan KJ I en ik heb het gevoel dat de BGE ook iets zuiniger is met houtskool.

Aangezien ik een KJ I heb is dit ook een daisywheel dus dat is ongeveer hetzelfde.
Scharnier van de KJ I zwijg ik over, uiteraard is de BGE beter, maar KJ heeft natuurlijk de II met een aangepast scharnier.

mijn persoonlijke voorkeur blijft toch uitgaan naar de BGE.
De Eggspander klinkt zeker als een verbeterde D&C, maar je eerste puntje is een kwestietje "user error" :). Als je de roosters een kwartslag draait t.o.v. je D&C liggen ze perfect vast, ook bij het afborstelen. Ik had de roosters ook verkeerd liggen hoor, tot ik deze tip zag in een filmpje van Smoking Dad

Als je ze zo gebruikt kunnen ze vrij schuivon als je de roosters met een borstel wilt schoonmaken, probeer eens zoals dit:

20211118_114541.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan