BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Wat dat verschuiven betreft is het poepsimpel. De 2 schroeven los draaien, de 2 rondellen buigen tussen bankschroef of met 2 tangen, en alles terug vast zetten.

Dat had ik al gedaan voordat ik er de eerste keer op bakte en werkt perfect. Liever zo dan met afbladerende verf te zitten.
Dat zou dan idd een tussenoplossing kunnen zijn.
Als deze topvent geen problemen had met afbladderende verf zou het ontwerp wel gewoon beter zijn als de standaard margriet schrijf.
Zag laatst dat Big Green egg geloof ik wel een mooie nieuwe topvent heeft.

Ook de nieuwe Monolith heet een nieuw type topvent ziet er ook goed uit.
 
Wat dat verschuiven betreft is het poepsimpel. De 2 schroeven los draaien, de 2 rondellen buigen tussen bankschroef of met 2 tangen, en alles terug vast zetten.

Dat had ik al gedaan voordat ik er de eerste keer op bakte en werkt perfect. Liever zo dan met afbladerende verf te zitten.

Dit heb ik geprobeerd op mijn MB, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Als ik de schroef weer vast draai, dan buigen de ringen gewoon weer terug.
 
Dit heb ik geprobeerd op mijn MB, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Als ik de schroef weer vast draai, dan buigen de ringen gewoon weer terug.
Minder vast aandraaien hé :geek:

Jou MB is zo goed als identiek aan mijn KJC1. Dus zou moeten gaan.

Je kunt anders ook proberen om er een gekartelde rondel tussen te steken als je ze vindt.
 
Zien jullie mijn avatar? Als je de margrietschijf zo draait dat je zorgt dat beide schroeven in elkaars verlengde naar achteren wijzen dan kan de schijf bij het openen niet gaan verschuiven... simpel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Zien jullie mijn avatar? Als je de margrietschijf zo draait dat je zorgt dat beide schroeven in elkaars verlengde naar achteren wijzen dan kan de schijf bij het openen niet gaan verschuiven... simpel.
Dat doe ik nu inderdaad. Maar zou het op zich ook wel prettig vinden als ik er niet aan zou hoeven draaien (bij de MB zit er geen handvat aan)
 
Precies wat Sander zegt. Je Margrietschijf iets weg draaien. En je instel wieltje kan niet meer verschuiven. Maar ja, dan staat wel je merknaampje een beetje over dwars. Das natuurlijk onacceptabel
Precies dat kan niet.
Eigenlijk ook raar dat de fabrikanten de dop niet zo afleveren dat die standaard op deze manier staat met de merknaam op de juiste plek.
 
Ja als iedereen weet of vindt dat de dop er zo op moet omdat die dan niet verschuift zou het toch logisch zijn als de fabrikant dan het embleem ook op die positie vast schroeft zodat die mooi in het midden staat van voren gezien.

Het ziet er toch niet uit als dat embleem ergens aan de zijkant zit.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Ja als iedereen weet of vindt dat de dop er zo op moet omdat die dan niet verschuift zou het toch logisch zijn als de fabrikant dan het embleem ook op die positie vast schroeft zodat die mooi in het midden staat van voren gezien.

Het ziet er toch niet uit als dat embleem ergens aan de zijkant zit.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Ja, maar dan kunt ge nooit voor iemand goed doen hé. Want als je hem open schuift, kan dat bv een kwart, half, driekwart,... En dat maakt dan telkens wel verschil, want je moet hem dan telkens opnieuw verdraaien.
 
Ja, maar dan kunt ge nooit voor iemand goed doen hé. Want als je hem open schuift, kan dat bv een kwart, half, driekwart,... En dat maakt dan telkens wel verschil, want je moet hem dan telkens opnieuw verdraaien.
Oja dat is wel logisch niet bij stilgestaan dat die dan bij elke stand verdraaid moet worden.

Daarom is het ontwerp van de KJII dop dus vele malen beter. Daarbij blijft het logo altijd mooi in het midden. Alleen jammer dat de verf niet houd


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Gebruiken jullie allemaal de margrietschijf door deze in zijn geheel te draaien? Zelf blijft die bij mij altijd in gesloten stand staan (muv pizza en affakkelen) en gebruik ik het draaischijfje er op om de toevoer te regelen. Nooit problemen met het openen van deksel.
Wat voordeel zien jullie in de schijf in zijn geheel te gebruiken?
 
Gebruiken jullie allemaal de margrietschijf door deze in zijn geheel te draaien? Zelf blijft die bij mij altijd in gesloten stand staan (muv pizza en affakkelen) en gebruik ik het draaischijfje er op om de toevoer te regelen. Nooit problemen met het openen van deksel.
Wat voordeel zien jullie in de schijf in zijn geheel te gebruiken?

Volgens het boek hete kolen dient de onderste schuif om te regelen tussen de 100-tallen. 100°, 200°, 300°, 400°. En de margrietschijf er bovenop dient voor de tussengraden.

Maar bij mij is het ook zoals bij jou. Ik doe hem alleen open om hem op te starten, bij pizza's en als ik hem moet opstoken. voor de rest kom je er altijd met enkel het schijfje te draaien. Maar ook die kan bij het openen zich wat verschuiven en daarom dat die rondel ook krom is bij mij.
 
Volgens het boek hete kolen dient de onderste schuif om te regelen tussen de 100-tallen. 100°, 200°, 300°, 400°. En de margrietschijf er bovenop dient voor de tussengraden.

Dat ligt natuurlijk ook aan het aantal gloeiende kooltjes dat je al hebt. Als je start met een kleine gloeiende kern, onder vol open en boven alleen gaatjes zal hij echt niet zo ver oplopen hoor. Gewoon lekker spelen met de verhoudingen onder en boven.
 
Volgens het boek hete kolen dient de onderste schuif om te regelen tussen de 100-tallen. 100°, 200°, 300°, 400°. En de margrietschijf er bovenop dient voor de tussengraden.

Maar bij mij is het ook zoals bij jou. Ik doe hem alleen open om hem op te starten, bij pizza's en als ik hem moet opstoken. voor de rest kom je er altijd met enkel het schijfje te draaien. Maar ook die kan bij het openen zich wat verschuiven en daarom dat die rondel ook krom is bij mij.
dat is een veel te simplistisch voorstelling van zaken want het impliceert dat je 1 stand hebt van 100-200 voor je onderste schuif en dat alles daartussen met de magrietschijf geregeld moet worden. Dat klopt dus niet. Onderste schuif is grove regeling, bovenste fijne regeling waarbij je rekening moet houden dat je met je magrietschijf nog ruimte overhoudt om naar boven of onder te regelen. En dat betekend ook dus dat er niet maar 1 stand is voor beiden schuiven voor een bepaalde temperatuur.
Daarnaast speelt houtskool ook nog een heel grote rol. Als ik quebracho pak moet ik de boel verder openzetten als bij dammers.

En zoals @Sander72 al aangeeft, speel een beetje met de schuiven en zoek voor jou de ideale stand
 
Daarom dat ik vermelde dat het volgens het boek was. In ieder geval vind ik dat wel een goede leidraad, maar het is idd wat spelen ermee.
 
Na het lezen van deze berichten ben ik er vanuit gegaan dat topvent issue verholpen zou moeten zijn bij de nieuwere modellen?
Nu heb ik vorige week mijn classic 2 flink opgestookt met pizza bakken en daarna dus ook een self cleaning laten doen, als die toch goed heet is waarom daar geen gebruik van maken.

Na het reinigen wilde ik ook mijn topvent schoonmaken en kwam ik tot mijn verbazing volgens mij ook los laten coating tegen. Nu heb ik mijn grill willen registeren op garantie website alleen daar krijg ik verschillende netscape / oracle errors als je wilt registeren. Hoe kan ik het beste met KJ zelf in contact komen voor dit issue, of moet ik hiervoor toch als eerste naar mijn verkooppunt?

Foto's van mijn topvent, vorige jaar augustus gekocht.

PXL_20210225_121928395.jpg


PXL_20210225_121939193.MP.jpg


PXL_20210225_122024046.MP.jpg
 
Je kan het via de verkoper regelen, of gewoon direct een service request indienen bij KJ (klantondersteuning op de site). Hiervoor hoef je de grill niet te registreren
 
Terug
Bovenaan Onderaan