BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

De mijne heeft het ook.

Zou het geen oplossing zijn om de topvent te ceracoten, gebruiken ze ook op vuurwapens en schijnt een enorm sterke coating te zijn.

Weet alleen niet of het ook gaat op aluminium.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Ook ik heb een mail naar KJ gestuurd, tevens ook gelijk gevraagd of er al nieuws was over een nieuwe top vent.

Kreeg deze reactie:

Sorry to hear about this.

The top vent is actually made from aluminium. This means that it's probably not rust but smoke/grease damage. In my experience the easiest way to solve this, is to soak it in hot water and vinegar then give it a wipe. once dried coat the top vent lightly in olive oil, then wipe again.

There has been no confirmation about the updated top vents and i wouldn't depend on it to happen anytime soon.

Please let me know if you're able to clear the grease damage with these tips.

Ook bij mij verf eraf gebladerd, maar daar reageert de beste man niet op. Bij mij is het alleen nog niet zo erg als bij de vorige paar foto's (is nog niet kaal)..
 
Gewoon aangeven dat je de verf terug hebt gevonden op je eten... Lijkt me niet de bedoeling van een bbqtje van 1.5k gemiddeld...
 
Ik heb een aantal weken geleden ook een nieuwe top vent gekregen. 2 weken geleden maar eens in gebruik genomen. 2 low en slow sessies (spareribs en pulled pork) en de coating komt er alweer van af. Het leek gewoon te smelten, liet zwarte strepen op de dome achter. Kon die er gelukkig wel direct afwassen. Heb KJ gebeld en kreeg ook te horen dat ze er aan werken maar dat het zeker wel tot 2021 gaat duren. Ik heb de foto's gemaild, want die wilde ze doorsturen. Tevens was de top vent iets te groot, maar dat was op te lossen met alu folie.

Ze wilde direct weer een nieuwe opsturen maar ik heb gezegd dat ik liever wacht op de update, is anders geldverspilling. Voor nu gebruik ik de oude maar weer, dar is de coating al heel ver af, dus minder kans dat het in het eten komt.
 
Blijkbaar hebben ze meer topvents als deflector stenen op voorraad. Ik wacht al bijna vier maanden op vervanging van mijn gebroken deflector

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Blijkbaar hebben ze meer topvents als deflector stenen op voorraad. Ik wacht al bijna vier maanden op vervanging van mijn gebroken deflector

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Dat is heel vervelend. Heb je al eens de winkel waar je hem gekocht hebt aangesproken? Misschien dat zij er nog op voorraad hebben (of een DC set kunnen kanabaliseren).

Ik zit nu overigens met een kromme vuurring. Hopelijk wordt die sneller vervangen dan 4 maanden
 
Ik had mijn topvent al aangevraagd in juli maar nog steeds niet binnen. Gister maar is navraag gedaan en kreeg zojuist antwoord dat ze hoopten dat ze deze maand binnen komen.

Dus echt voorraad is er niet.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Dat is heel vervelend. Heb je al eens de winkel waar je hem gekocht hebt aangesproken? Misschien dat zij er nog op voorraad hebben (of een DC set kunnen kanabaliseren).

Ik zit nu overigens met een kromme vuurring. Hopelijk wordt die sneller vervangen dan 4 maanden
Nog niet gedaan. Maar daar zit ik nu wel met een loslatende pakking. Hopelijk wordt dat goed opgelost. In eerste instantie kreeg ik een tube lijm maar dat gaat niet werken aangezien de pakking is gekrompen en dus nu te klein is.
Die vuurring is bij mij ook zo krom als een hoepel, vreselijk irritant maar ik heb eerlijk gezegd erg weinig zin om daar ook nog achteraan te gaan. Zou al de vierde garantiekwestie in een half jaar worden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Behalve de topvent heb ik nog geen problemen gelukkig.
Dit is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Ze zouden er goed aan doen om dit allemaal eerst op te lossen..
 
Het valt mij ook enorm tegen eerlijk gezegd. De vraag of ik zelf een deflector steen mag aanschaffen en de rekening naar hun mag sturen krijg ik simpelweg geen reactie op.
Het valt me vooral tegen omdat ik hoofdzakelijk voor KJ gekozen heb vanwege hun goede service reputatie.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ze zouden beter 2 topvents meeleveren. Degene die erbij hoort en die van de KJC1. Als het dan mis gaat, kan je die van de KJC1 gebruiken totdat er een definitieve oplossing is. Denk dat het voor KJ zelfs de goedkoopste oplossing is.
 
Die vuurring is bij mij ook zo krom als een hoepel, vreselijk irritant maar ik heb eerlijk gezegd erg weinig zin om daar ook nog achteraan te gaan. Zou al de vierde garantiekwestie in een half jaar worden.

Die kromme vuurring heb ik ook last van. Behoorlijk irritant als je de D&C er uit haalt om de Kick Ash Basket te legen en dat ding schiet omhoog.
Had er nog niemand over gehoord, dus dacht het niet echt een bekend probleem was. Zijn er mensen die dit gemeld hebben en hoe is dit opgelost?
 
Die kromme vuurring heb ik ook last van. Behoorlijk irritant als je de D&C er uit haalt om de Kick Ash Basket te legen en dat ding schiet omhoog.
Had er nog niemand over gehoord, dus dacht het niet echt een bekend probleem was. Zijn er mensen die dit gemeld hebben en hoe is dit opgelost?
Heb ik denk ook wat last van... Merk met name dat hierdoor er wat speling is... En het geheel niet waterpas ligt
 
Heb ik denk ook wat last van... Merk met name dat hierdoor er wat speling is... En het geheel niet waterpas ligt
Nou alstie echt krom is merk je dat omdat hij omhoog springt wanneer je het D&C systeem er uit haalt en daardoor een of meerdere delen van de firebox naar buiten vallen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Foto van maken als hij op een tafel of op de grond ligt, zodat je goed ziet dat deze krom is. Wordt gewoon vergoed onder garantie heb ik gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Foto van maken als hij op een tafel of op de grond ligt, zodat je goed ziet dat deze krom is. Wordt gewoon vergoed onder ga hem ik gelezen.
Klopt, heb van de week een verzoek ingediend. 2 dagen later stond er al een nieuwe op de stoep. Ga deze nog niet meteen gebruiken, ga morgen pizza’s bakken. Daar is het de vorige keer door misgegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan