BasBQ
Beef en Steak

Kipshoarma van het spit, gepofte ui, naanbrood, venkeltzaziki en salade.

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq-collega's

Geïnspireerd door @Barbeknoei en goede resultaten uit het verleden besloten dat er weer eens shoarma op tafel moest komen. Ook hier is het recept van bbq-junkie in grote lijnen gevolgd.

Bij een lekkere shoarma hoort een goede knoflooksaus. Die maak je dus zelf. Het is losjes gebaseerd op venkeltzaziki van Koken met Max: Griekse yoghurt, knoflook, venkel, pezo en een scheutje olie.

Naast een goede knoflooksaus is gepofte rode ui ook heerlijk bij shoarma. Uitjes grof gesneden met een klein snufje pezo, olijfolie, balsamico en een paar korreltjes gedroogde jalapeno. Dit alles in een alufolie pakketje naast de kooltjes gelegd.

Voor erbij zelf wat naanbrood gebakken en nog wat frisse salade.

OK, vrienden. De pic's or it didn't happen

Kip in de marinade
DSC_1567.JPG


Vrijdagavond de knoflook saus / tzaziki gemaakt. Knoflooksaus MOET je de avond ervoor maken.
DSC_1568.JPG

DSC_1569.JPG


Zaterdag eerst even de winterwielen onder de auto gelegd en daarna samen met dochterlief het naanbrood gemaakt.
#teamwork

DSC_1570.JPG


DSC_1571.JPG


DSC_1573.JPG


Vervolgens de starter aangestoken en ondertussen de kip aan het spit geregen en de rode ui voorbereid

DSC_1574.JPG


DSC_1575.JPG


En hoppa, lekker de warmte in. Het waaide al behoorlijk en er moest flink gestookt worden om een beetje de temperatuur erin te krijgen.

DSC_1576.JPG


Na een uurtje de uitjes eraf gehaald. Man man man, wat ruikt en smaakt dat heerlijk zeg. Top gewoon.

DSC_1577.JPG


En nog een uurtje later.......

DSC_1578.JPG


Alles op tafel

DSC_1579.JPG


En vervolgens op het bordje.
DSC_1580.JPG



DSC_1582.JPG



Dit alles genuttigd met een heerlijk fris en zoet tequila-biertje. Het was gewoon even zomer
Wat hebben we weer lekker gegeten. Vooral de uien waren erg goed geslaagd.

Dank voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Ja dit is het toch wel met een rotisserie, lekkerrrrrrrrr


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zo jij hebt er echt wel mooi werk van gemaakt! Keurig hoor. Shoarma 2.0😃👍🏻
 
🤩 dit ziet er goed uit! Alleen al voor deze bereiding zou ik een spitje overwegen om aan te schaffen. Ziet er echt goed uit!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Zo’n bordje had bij mij ook wel voorgezet mogen worden.
En weer lekker samen bezig geweest 👍🏻👍🏻
 
Jammer nog geen 5d telefoon, had het graag willen ruiken (proeven nog meer)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ah ja, dat ziet er heerlijk uit. Spit moet ik toch ook maar eens pinnen... Tequila biertje, toch niet het biertje “that will not be named...”... 😱
 
Je bent goed bezig Rick. Het water loopt me in de mond. Heerlijk met zelfgemaakte naan, kip aan het spit en de uien in de folie. Alles netjes op de Q. Dat moet sullen geweest zijn top
 
Wow Rick, wat een mooie geslaagde klus! Venkel in de knoflooksaus dat spreekt me ook wel aan. Lekker fris. Leuk idee.
 
lekker bezig met het spitje ! deze ga ik ook nog een keertje maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan