BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de tweede ronde!

Hij is binnen! Ik heb even naar de inhoud mogen kijken, maar daarna moest ik alles afgeven voor vaderdag :)

Waar begin ik me in te lezen? Tips?
 
Nu alle heatermeters de deur uit zijn wordt het tijd voor een nieuwe hobby! Misschien eens iets met voedselbereiding op de BBQ of zo gaan doen, of anders iets met foto's  ;)

 
Vandaag de HM ontvangen, alles keurig ingepakt.
Dit weekend maar eens verdiepen in de handleiding en dan installeren.
Oja en een lap vlees op de q :)
 
structor zei:
Dominique zei:
Ha Piet! De heatermeter is binnen. Tenminste ik neem aan dat dat het is wat er in dat doosje zit met mijn naam erop....
( Doosje open, erin gekeken, huh??? wasda allemaal? Eng. Doosje dicht. ) Dat dus. De enige twee dingen die ik herkende waren de probes en het klemmetje. =))
Ruuuuuuuuuud, aan het werk!

Ik heb al gezocht naar de gebruiksaanwijzing ( en gevonden)  ;) . Na mijn vakantie gaat het er van komen. 
 
Nou Piet ik heb hem ook ontvangen hoor, TOP :D
Moest hem alleen meteen afgeven aan mijn vrouw "omdat hij voor mijn verjaardag is....."

Het is dat scheiden zo duur is.....
=))
 
Ik ben hier gisteravond even aan het solderen geweest... Het display moet nog wel vast, ligt er op de foto los in ;)
1281BC40-D95E-43F7-A291-D1B0C494337C.jpg


Ik twijfel om er gelijk nog even een rf12b component op te solderen zodat ik hem mogelijk met de andere controller kan laten communiceren...
 
HELP

Helemaal blij met de heatermeter en na 2 dagen ziek vol goede moed begonnen met installeren. Handleiding opgezocht, kind kan de was doen dacht ik. Alles aangesloten conform handleiding, IP adres komt netjes in beeld maar als ik het adres invoer kan ik geen verbinding maken. Dit probleem heb ik ook gehad met een WiFi repeater, weet iemand de oorzaak?

Alvast bedankt
 
Johan, welk IP adres krijg je en wat is het IP adres van je computer?
 
Nosmo zei:
Johan, welk IP adres krijg je en wat is het IP adres van je computer?

Ik ben er ondertussen uit Piet, iets met een slechte router (repeater) die steeds de verbinding verbrak, deze vervangen en het probleem opgelost. Nu alleen nog zien dat ik de waarschuwingsfunctie per mail aan de gang krijg. Morgen gaan we hem testen op de ribs.
 
Hier alles werkend wat instellingen betreft, zometeen eens in mijn BGE hangen. Een paar vragen:

1) Hoe steken jullie de BBQ aan met de HM? Eerst op temp laten komen met de deksel open en dan pas de HM starten als de kolen al branden, of aanmaakblok erin en deksel meteen dicht + HM activeren?

2) Is het mogelijk om de HM te starten/stoppen anders dan dmv stroom eraf halen?

3) Hoe reset ik mijn grafiek?

4) Tot welke temperatuur kan ik de HM gebruiken? Is het alleen Low en Slow of kan ik 'm ook gebruiken om pizza op 350 graden te maken?

5) Volgens de instellingen zou ik voor de BGE-L de P waarde op 5.4 moeten zetten. Het lijkt alsof ik deze echter alleen op hele getallen kan vastzetten, 5.4 wordt na Saven weer 5. Enig idee hoe dat te wijzigen is?
 
coelho zei:
Hier alles werkend wat instellingen betreft, zometeen eens in mijn BGE hangen. Een paar vragen:

1) Hoe steken jullie de BBQ aan met de HM? Eerst op temp laten komen met de deksel open en dan pas de HM starten als de kolen al branden, of aanmaakblok erin en deksel meteen dicht + HM activeren?

2) Is het mogelijk om de HM te starten/stoppen anders dan dmv stroom eraf halen?

3) Hoe reset ik mijn grafiek?

4) Tot welke temperatuur kan ik de HM gebruiken? Is het alleen Low en Slow of kan ik 'm ook gebruiken om pizza op 350 graden te maken?

5) Volgens de instellingen zou ik voor de BGE-L de P waarde op 5.4 moeten zetten. Het lijkt alsof ik deze echter alleen op hele getallen kan vastzetten, 5.4 wordt na Saven weer 5. Enig idee hoe dat te wijzigen is?

1)  Ik laat m'n Primo eerst een beetje op temperatuur komen met de deksel dicht en zonder HM. Als de temperatuur een beetje in de buurt komt dan zet ik de HM pas aan.

2)  Niet dat ik weet.

3)  Deze optie zit in "Linkmeter/Archive" maar ik heb nu even geen HM ter beschikking om je een exacte beschrijving te geven. Dit is een mooie voor de handleiding.

4)  Ik zou de probes niet boven de 200 graden gebruiken.

5)  Probeer eens een komma in plaats van een punt, of vice versa.

 
Werkt perfect Piet, nogmaals dank. Het was even puzzellen met de Lid open instellingen en de instellingen van de fan maar volgens mij is het nu onder controle.
 
Nosmo zei:
coelho zei:
Hier alles werkend wat instellingen betreft, zometeen eens in mijn BGE hangen. Een paar vragen:

1) Hoe steken jullie de BBQ aan met de HM? Eerst op temp laten komen met de deksel open en dan pas de HM starten als de kolen al branden, of aanmaakblok erin en deksel meteen dicht + HM activeren?

2) Is het mogelijk om de HM te starten/stoppen anders dan dmv stroom eraf halen?

3) Hoe reset ik mijn grafiek?

4) Tot welke temperatuur kan ik de HM gebruiken? Is het alleen Low en Slow of kan ik 'm ook gebruiken om pizza op 350 graden te maken?

5) Volgens de instellingen zou ik voor de BGE-L de P waarde op 5.4 moeten zetten. Het lijkt alsof ik deze echter alleen op hele getallen kan vastzetten, 5.4 wordt na Saven weer 5. Enig idee hoe dat te wijzigen is?

1)  Ik laat m'n Primo eerst een beetje op temperatuur komen met de deksel dicht en zonder HM. Als de temperatuur een beetje in de buurt komt dan zet ik de HM pas aan.

2)  Niet dat ik weet.

3)  Deze optie zit in "Linkmeter/Archive" maar ik heb nu even geen HM ter beschikking om je een exacte beschrijving te geven. Dit is een mooie voor de handleiding.

4)  Ik zou de probes niet boven de 200 graden gebruiken.

5)  Probeer eens een komma in plaats van een punt, of vice versa.
Ik ga eens op zoek. Dank je wel!

Een andere vraag is of het mogelijk is de schalen aan de linker- en rechterkant van de grafiek te wisselen. Nu is links de temp en rechts het fan-percentage. Ik zou graag temp rechts hebben, omdat die schaal nog wel eens verloopt en het dan meteen duidelijk is wat de actuele temperaturen zijn.

Verder werkt alles perfect, zo juist mijn lasagna van gisteren in de BGE opgewarmd (je moet toch ergens beginnen ;) )


edit: komma of punt maakt niet uit, hij pakt alleen hele getallen. Ook bijvoorbeeld bij het instellen van de offset
 
Het stoppen van mijn HM en dus ook de bbq doe ik wanneer ik niet thuis ben via mijn telefoon door de temperatuur instelling op 1 graad te zetten.
 
Nosmo zei:
Nu alle heatermeters de deur uit zijn wordt het tijd voor een nieuwe hobby! Misschien eens iets met voedselbereiding op de BBQ of zo gaan doen, of anders iets met foto's  ;)

Nou, zo te zien weer terug de Heatermeter productie in, geen nieuwe hobby's voor jouw
=))
 
Terug
Bovenaan Onderaan