BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de tweede ronde!

De kans op een derde ronde is aanwezig. Het wordt dan wel versie 4.2, maar die is op het moment nog in ontwikkeling.
 
Ik heb ook wel oor naar een .2
 
Tja wat is er anders aan een HM4.2?
- De mogelijkheid om een thermokoppel te gebruiken als pit probe.
- Veel minder ruis op het signaal van de probes.
- Betere ondersteuning voor ET273 probes en Thermoworks probes.
- Verbeterde (nauwkeuriger) aansturing van de blower.
- Compacter ontwerp.
- Verbeterde software. ( komt later ook beschikbaar voor de 4.0 en de 4.1)
- Ondersteuning voor meer types Wifi sticks. (komt later ook voor de 4.0 en de 4.1)

Nadelen;
- Je moet van te voren een keuze maken tussen een normale pit probe of een thermokoppel, want de opbouw van de print is anders voor beide probes. Ook de kastjes zijn verschillend omdat er een andere connector gebruikt wordt voor de thermokoppel.
- De aansluiting van de blower zit aan dezelfde kant als de netwerk aansluiting en gebruikt de zelfde connector, de kans op verkeerd aansluiten is dus groter.
 
Nosmo zei:
Tja wat is er anders aan een HM4.2?
- De mogelijkheid om een thermokoppel te gebruiken als pit probe.
- Veel minder ruis op het signaal van de probes.
- Betere ondersteuning voor ET273 probes en Thermoworks probes.
- Verbeterde (nauwkeuriger) aansturing van de blower.
- Compacter ontwerp.
- Verbeterde software. ( komt later ook beschikbaar voor de 4.0 en de 4.1)
- Ondersteuning voor meer types Wifi sticks. (komt later ook voor de 4.0 en de 4.1)

Nadelen;
- Je moet van te voren een keuze maken tussen een normale pit probe of een thermokoppel, want de opbouw van de print is anders voor beide probes. Ook de kastjes zijn verschillend omdat er een andere connector gebruikt wordt voor de thermokoppel.
- De aansluiting van de blower zit aan dezelfde kant als de netwerk aansluiting en gebruikt de zelfde connector, de kans op verkeerd aansluiten is dus groter.

klinkt goed... daar heb ik ook zeker interesse in.

Is er al meer bekend wanneer versie 4.2 in productie gaat? :D
 
Als wens heb ik nog om standaard de mpd- en spotify client mee te builden. Als je dan in de tuin USB-speakers er aan gooit heb je direct entertainment ;-) Hoe dan ook, het bouwen is bij ons (Felix en ondergetekende) gelukt, erg blij dat het in een keer goed ging en werkte! Leek er even niet op, totdat je de brightness van je LCD aanpast en je ineens wel lettertjes ziet staan  B-)
Remco
 
Beide printjes zijn gereserveerd!


Ik heb nog twee printjes over die de verkoop in mogen.

printjes.jpg


De kosten zijn ?8 per stuk incl verzending binnen Nederland. Voor verzending naar het buitenland moet ik even kijken wat de verzendkosten worden.
 
Hou je er rekening mee dat de zelfbouwers voor de volgende ronde niet per ongeluk een Raspberry Pi model B+ kopen? Hoewel zelfde footprint heeft ie wel andere specs :)
Remco
 
Terug
Bovenaan Onderaan