BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de tweede ronde!

Prioriteiten stellen! Zonder worst is het leven een stuk saaier
 
Weer even een kleine status update;

Alle HM's zitten in elkaar en zijn getest, de kastjes zijn geprint en worden vandaag verstuurd, dus die verwacht ik over anderhalve week binnen te krijgen. Ik moet nu alleen nog de DIY pakketjes samenstellen en de verloopkabeltjes van de blowers afmaken, dat staat voor vandaag op de planning.

Helaas zijn er weer problemen met de levering van de Maverick probes ondanks dat de importeur er alles aan doet om ze geleverd te krijgen. Ik krijg nu waarschijnlijk probes geleverd met een 3ft kabel ipv een 6ft kabel, op zich is dit geen groot probleem maar het is niet wat ik besteld heb. Het alternatief is om Thermoworks probes te bestellen, maar ik wil de importeur graag een kans geven om dit toch nog te regelen.

Mocht alles op tijd binnen zijn verwacht ik dat ik in de eerste week van Juni ga verzenden.
 
Mooie berichten Piet, ik denk dat een aantal Genootschap leden begin juni onder de brievenbus slapen ;)
 
Doe maar rustig aan hoor, het komt vast in orde Piet!
 
Ik wacht het ook geduldig af, wel ben ik al stiekem aan het kijken hoe ik het een en ander permanent ga installeren :)
 
Liever wat langer wachten en dat alles fatsoenlijk werkt, dan haasten en dat het niet 100% fatsoenlijk werkt!

Neem gerust je tijd!

:)
 
HMbatch2-7.jpg


De kastjes zijn vandaag binnengekomen, het wachten is nu nog op de probes en dan kan ik gaan verzenden.

 
Haaa, daar die ene....die voor mij :D
 
En dan nu het goede nieuws: de DIY kits zijn vandaag verzonden <:p

Nog meer goed nieuws: er schijnen morgen probes binnen te komen, ik weet alleen niet wat er nu precies verzonden is maar dat zien we morgen dan wel.

Maar er is ook slecht nieuws: Ik ga morgen voor vier weken op reis! :( Gelukkig kan ik de probes op afstand testen, lang leve het internet. ;)

Mochten de juiste probes arriveren dan zal mevr. Nosmo in de loop van de week de probes is de klaarstaande doosjes proppen en de heatermeters verzenden, als er iets mis is met de probes weet ik niet hoelang het dan weer gaat duren.
 
Bij de vorige batch heatermeters heb ik de stekkers die oorspronkelijk aan de blowers zaten vervangen voor een netwerk stekkertje die rechtstreeks in de HM geprikt kon worden. Uiteindelijk bleek dat om een aantal redenen toch niet zo'n goede zet te zijn geweest dus bij deze batch heb ik het anders gedaan.

Bij elke blower heb ik een verloopkabeltje gedaan;

HMbatch2-10.jpg


Dit kabeltje komt tussen de HM en de fan in te zitten, op deze mannier;

HMbatch2-9.jpg


Het zou ook mogelijk zijn om dit kabeltje tussen de voeding en de netwerk poort te zetten maar dan beschadig je waarschijnlijk de HM, dus het lijkt me verstandig om dit niet uit te proberen! ;)

Als ik tijd heb zal ik de handleiding ook nog even aanpassen.
 
Nog even een dingetje voor de zelfbouwers;

De OKI-78SR-5/1.5-W36H-C DC/DC converter was tijdelijk niet op voorraad bij Mouser toen ik de onderdelen ging bestellen. Daarom heb ik de OKI-78SR-5/1.5-W36-C besteld. Dit is exact het zelfde onderdeel, maar de montage is verticaal in plaats van horizontaal.

OKI-78SR-5/1.5-W36H-C;
OKI-78SR-horizontal-mount_jpg.jpg


OKI-78SR-5/1.5-W36-C;
oki-78sr.jpg


Om deze DC/DC converter te kunnen monteren op de HM print moet je even heel voorzichtig de aansluitpennen rechtbuigen, de pennen zijn dan net lang genoeg om van boven af vast gesoldeerd te worden.
 
NOSMOOOOO THANXSSSSSS

2 uurtjes gesoldeerd en een heatermeter rijker...
morgen eens is testen of het allemaal werkt :D

10174809_926442687384091_8906986666011096390_n.jpg
 
Nosmo zei:
Nog even een dingetje voor de zelfbouwers;

De OKI-78SR-5/1.5-W36H-C DC/DC converter was tijdelijk niet op voorraad bij Mouser toen ik de onderdelen ging bestellen. Daarom heb ik de OKI-78SR-5/1.5-W36-C besteld. Dit is exact het zelfde onderdeel, maar de montage is verticaal in plaats van horizontaal.

OKI-78SR-5/1.5-W36H-C;
OKI-78SR-horizontal-mount_jpg.jpg


OKI-78SR-5/1.5-W36-C;
oki-78sr.jpg


Om deze DC/DC converter te kunnen monteren op de HM print moet je even heel voorzichtig de aansluitpennen rechtbuigen, de pennen zijn dan net lang genoeg om van boven af vast gesoldeerd te worden.

Ik had het zelfde probleem en ook zo opgelost :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan