BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Maar even een inhoudelijk vraag stellen:

Ik heb moeite om de mini omhoog te krijgen in temperatuur na een tijdje low gezeten te hebben.
Ik lees vaak ja schuiven open en gaan, alleen gebeurd er dan eerlijk gezegd vrij weinig.
Onderste schuif helemaal open, margrietschijf open of zelfs helemaal opzij, maar de temp schiet dan niet omhoog.

Hoe doen jullie dat? Wat aanblazen? kolen erbij? anders?
 
Kunnen we weer on topic? Alvast bedankt!
 
martinusz zei:
Maar even een inhoudelijk vraag stellen:

Ik heb moeite om de mini omhoog te krijgen in temperatuur na een tijdje low gezeten te hebben.
Ik lees vaak ja schuiven open en gaan, alleen gebeurd er dan eerlijk gezegd vrij weinig.
Onderste schuif helemaal open, margrietschijf open of zelfs helemaal opzij, maar de temp schiet dan niet omhoog.

Hoe doen jullie dat? Wat aanblazen? kolen erbij? anders?
Precies wat je zegt, alles open en gaan! Als het echt snel moet onderste schuif helemaal open, en de deksel even open zetten. Daarna deksel dicht en schoorsteen helemaal wegdraaien... Binnen no-time van 130 naar 250.
 
VonJot zei:
martinusz zei:
Maar even een inhoudelijk vraag stellen:

Ik heb moeite om de mini omhoog te krijgen in temperatuur na een tijdje low gezeten te hebben.
Ik lees vaak ja schuiven open en gaan, alleen gebeurd er dan eerlijk gezegd vrij weinig.
Onderste schuif helemaal open, margrietschijf open of zelfs helemaal opzij, maar de temp schiet dan niet omhoog.

Hoe doen jullie dat? Wat aanblazen? kolen erbij? anders?
Precies wat je zegt, alles open en gaan! Als het echt snel moet onderste schuif helemaal open, en de deksel even open zetten. Daarna deksel dicht en schoorsteen helemaal wegdraaien... Binnen no-time van 130 naar 250.
Hmm misschien ben ik dan te ongeduldig, maar heb het idee dat de temp dan helemaal niet (en zeker niet vlug) omhoog gaat. Ik zal het nog eens gaan testen!
 
Soort houtskool kan ook nog verschillen. Nu voor het eerst Dammers in de Primo en dat schiet makkelijker omhoog dan Black Ranch kuba.



 
martinusz zei:
... Hmm misschien ben ik dan te ongeduldig, maar heb het idee dat de temp dan helemaal niet (en zeker niet vlug) omhoog gaat. Ik zal het nog eens gaan testen!

Hier zit hij op ongeveer 130 graden met deflector
IMG_1001.jpg


Deflector eruit, alles open. Op het moment van deze foto is hij 275 graden!
IMG_1009.jpg


Met el cheapo kolen van de Makro... Het gaat dus in principe goed, maar begin al niet met te weinig kolen. Ik vul hem voor zoiets tot bijna aan de deflector voor ik begin.
 
Vandaag er ook maar een gekocht bij de Blokker. De laatste voor de prijs van ?85,- . Volgende week maar eens inbranden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb vorige week ook de mini kamado van de blokker gekocht. Lijkt voor het geld een prima kamado. Heb hem nog niet geprobeerd.
Ik wil graag nog wat accessoires voor de kamado maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden. Het gaat om de volgende onderdelen:

- Pizza steen
- Elevator
- Heat deflector
- Gietijzeren rooster

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen waar dit te koop is?

Dank je wel alvast.
 
WLFRD zei:
Ik heb vorige week ook de mini kamado van de blokker gekocht. Lijkt voor het geld een prima kamado. Heb hem nog niet geprobeerd.
Ik wil graag nog wat accessoires voor de kamado maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden. Het gaat om de volgende onderdelen:

- Pizza steen
- Elevator
- Heat deflector
- Gietijzeren rooster

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen waar dit te koop is?

Dank je wel alvast.
- Pizza steen -> dat moet je wel kunnen vinden met Google -> The Bastard Pizzasteen Small, 22cm
- Elevator -> geen idee wat dat is, maar kijk ook eens naar Bastard daarvoor
- Zie dit topic, meerdere opties al voorbij gekomen! en anders kijk wederom naar de Bastard
- Gietijzeren rooster -> zie wederom the bastard rooster small
 
Met een elevator (kan ook best een andere naam hebben) bedoel ik deze: https://kamadowinkel.nl/product/plate-setter-keramisch-the-bastard/
 
Hey iedereen, als ik naar de link ga http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/kamado-mini-barbecue
dan krijg ik dat deze niet voorradig is. Ik had een notificatiemail gestuurd zodat er een melding zou komen als deze binnen was.
Ondertussen zie ik dat er veel van jullie deze grill toch nog gekocht hebben... Is deze te koop in de blokkers zelf?
In Belgi? is hij alvast niet verkrijgbaar...

alvast bedankt !
 
Hij is alleen in de winkels te koop waar ze nog een restpartij hebben. Word niet meer geleverd door magazijn dus op=op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan