Hans zei:
Ach reviews, je moet je er niet te veel door laten beinvloeden.
En iemand die een product gekocht heeft en daar jaren mee werkt (zoals je bij een kamado toch mag verwachten) zal geen review meer schrijven.
....
Welles!
Na twee jaar intensief gebruik ben ik nog steeds super tevreden er mee. In de zomermaanden is hij om de dag in gebruik geweest, daar buiten ook regelmatig. Ik heb ook een grote kamado, die eigenlijk vrij weinig aan gaat, want dat kleine eitje is zo gemakkelijk.
Eerlijk is eerlijk... het is hier een tweepersoons huishouden, dus het gaat altijd om beperkte hoeveelheden. Wel weer grote eters, dus ruime beperkte hoeveelheden.
Ik heb hem het hele jaar door buiten staan, en er zit 1 plekje roest op de kap bij de margrietschijf. Dat zou ik kunnen bijtippen. Ook bij diverse schroeven zit een spoortje roest, maar niet alarmerend.
Het vilt zal binnenkort vervangen moeten worden, dat heeft veel te lijden gehad bij het affakkelen van diverse picanha?s. Maar na twee jaar intensief gebruik is dat te verwachten.
Verder ziet hij er na afnemen van stof aan de buitenkant nog best goed uit.
Aan de binnenkant zit roet. Geen scheuren, geen barsten, geen andere ellende. Niets maar dan ook niets op aan te merken.
Ik gebruik deze mini kamado voor zowel snelle als langzame bereidingen, na wat omzwervingen heb ik gekozen voor een gietijzeren pannetje als deflector bij low and slow. Dit werkt als een tierelier, acht uur op 110 zonder moeite of bijvullen. Dus een procureur van een krappe twee kilo is goed te doen.
Ik heb hem nog nooit hoger dan een 250 graden gestookt, want ik eet geen pizza. Wel heb ik hem gebruikt als warmtebron voor diverse skillets en een hele kleine DO. Met het verwachte effect, geen probleem.
Conclusie: ongelofelijk veel waar voor je geld. Afgezien van vuil en een ietsiepietsie roest nog als nieuw na twee jaar fanatiek gebruik. En dat voor dat bedrag.
Ze zijn natuurlijk niet meer nieuw te koop, maar wellicht tweedehands, je kunt er geen buil aan vallen. Gewoon DOEN!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk