BasBQ
Beef en Steak

Kamado keuze stress, helppppp!

Na 6 dagen op marktplaats en twijfel vandaag gedacht ik haal hem van marktplaats, kom ik thuis, belt er een man bij ons uit het dorp, komt kijken, en jawel de bastard large verkocht. Met minimaal verlies, Hoppa naar de winkel....
Morgen, want de winkel is dicht.
Zegt vrouwlief je mag uit twee kiezen en dan hebben we er het er 10 jaar niet meer over....
Of the bastard vx large of de kamado Joe 3.
Wat is kiezen toch lastig.
( Een green egg mag evt maar vinden we beiden niet zo mooi...)
Wat is de vx toch mooi, wat is joe toch een innovatief merk en goed in garantie, maar iets minder sjiek, vrouwlief vind de joe weer mooier.
alhoewel naar ik meen heeft de bastard nu ook binnenwerks 20 jaar garantie....
Morgen de grote dag😅
En ik twijfel nog steeds.
 
Ik zit met hetzelfde. Maar in mijn hoofd heeft de VX toch de voorkeur. Garantie is hetzelfde, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Maar de VX is iets hoger, en past beter bij mijn lengte. Ik heb een bloedhekel aan net iets te laag werken. Tevens vind ik Basterd ook best innovatief. Daarnaast zijn de accessoires (mits jet bij een merk wil blijven) aanzienlijk betaalbaarder dan van KJ.

Het enige wat nog kriebelt aan de twijfel is de sloroller... dat lijkt me wel een tof ding. Als dat ding zou passen in de Bastard, dan zou ik die los kopen icm de Bastard, maar dat past helaas niet.
 
Na 6 dagen op marktplaats en twijfel vandaag gedacht ik haal hem van marktplaats, kom ik thuis, belt er een man bij ons uit het dorp, komt kijken, en jawel de bastard large verkocht. Met minimaal verlies, Hoppa naar de winkel....
Morgen, want de winkel is dicht.
Zegt vrouwlief je mag uit twee kiezen en dan hebben we er het er 10 jaar niet meer over....
Of the bastard vx large of de kamado Joe 3.
Wat is kiezen toch lastig.
( Een green egg mag evt maar vinden we beiden niet zo mooi...)
Wat is de vx toch mooi, wat is joe toch een innovatief merk en goed in garantie, maar iets minder sjiek, vrouwlief vind de joe weer mooier.
alhoewel naar ik meen heeft de bastard nu ook binnenwerks 20 jaar garantie....
Morgen de grote dag😅
En ik twijfel nog steeds.
Ik ga niet zeggen dat je vrouw smaak heeft want ik ik heb je nog nooit gezien, 😉, maar een rode3 is wel heel erg mooi!!
 
VX vind ik dan weer mooier dan 😁. Zo veel mensen zo veel smaken 😅
 
Ik vind wel dat je in je handen mag knijpen met zo’n vrouw! Heb zelf ook getwijfeld tussen basterd en KJ en ben voor de rode gegaan omdat ik basterd niet vertrouw op hun innovatie. Daarmee bedoel ik dat ze zomaar volgend jaar met iets op de markt komen die niet in je basterd past van een jaar oud maar alleen in de nieuwere modellen. KJ heeft dit voor zover ik weet niet.
 
Als de Primo Oval XL niet zou bestaan, dan zou ik blind voor BGE gaan ook al ben ik geen fan van de kleur.
Niet zo innovatief als KJ misschien, maar wel super degelijk top kwaliteit en goede garantie.
Vooral het degelijke daar rammelt het bij de andere merken nog wel eens aan.
 
Ik zou zeker in jouw geval absoluut niet meer voor een kj of basterd gaan. De kwaliteit is toch net wat minder dan bge of primo oval.
Maar net wat Ewald zegt, blind voor de Primo Oval XL kiezen. Veel ruimte en verzekerd van kwaliteit. Voor de fun nog een bge minimax op een standaard er bij.

En zeker niet meer naar binnen rijden, maar buiten een vaste plek creëeren.
 
We zijn eruit😅😀, bedankt voor alle advies. Samen met een maat er allebei er 1 tegelijk gekocht en dezelfde. Kregen we een mooie korting. Wonen in hetzelfde dorp, ook een bbq fanaat, maar had nog geen kamado…. Wel geweldig.
Straks voorzichtig vies maken….

Deze blijft eerst😅

IMG_3490.jpeg


IMG_3494.jpeg


IMG_3495.jpeg


IMG_3496.jpeg
 
Machtig mooi ding , nu genieten 😁
 
Ik zou zeker in jouw geval absoluut niet meer voor een kj of basterd gaan. De kwaliteit is toch net wat minder dan bge of primo oval.
Maar net wat Ewald zegt, blind voor de Primo Oval XL kiezen. Veel ruimte en verzekerd van kwaliteit. Voor de fun nog een bge minimax op een standaard er bij.

En zeker niet meer naar binnen rijden, maar buiten een vaste plek creëeren.
Nu sparen voor over 10 jaar, de egg😇
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wat bedoel je precies met dat de verhoudingen van de 3 niet kloppen?
Je hebt met de 3 juist een diepere dome zodat je meer lagen (3 i.p.v. 2) hebt dan andere kamado's.
Lijkt mij alleen maar een voordeel.
 
Wat bedoel je precies met dat de verhoudingen van de 3 niet kloppen?
Je hebt met de 3 juist een diepere dome zodat je meer lagen (3 i.p.v. 2) hebt dan andere kamado's.
Lijkt mij alleen maar een voordeel.
Verhouding in de zin van hoge kamado, relatief smal, en kleine smalle zijtafeltjes en het korte gedrongen onderstel met bodemplaat. Puur optisch vind ik hem niet zo, (persoonlijk). Als kamado om op te koken lijkt ie me prima, ook zeker met de sloroller!
 
Jij wisselt sneller van kamado dan van onderbroek :)
😅, ik ben er nu echt wel ff klaar mee.
Ik krijg net bericht van thé Bastard dat mijn small word omgeruild voor een nieuw exemplaar, en dan zou dat de zoveelste nw zijn binnen een maand.

Ik draag trouwens helemaal geen onderbroek 😂😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan