BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Zul je hem even los moeten schroeven
 
Het is mij eindelijk gelukt om de HM werkzaam te krijgen. Wat mij wel opviel tijdens de eerste sessie is dat de temperatuur redelijk veel schommelt. Klopt dit en heb ik de juiste parameters ingevoerd (kan nergens de bias 4 invoeren). Ik heb een BGE L.
0335ad51d34ba0a958f9c327f1414d93.jpg
b6fa0d58ada2d915512317e90f1985be.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Probeer het eens met de de ventilatorsnelheid wat lager bv 25%
 
Bedoel je de maximale ventilatiesnelheid aanpassen naar 25% (staat nu op 100%?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Ja, de max
 
Heb ik wel op 100 staan
 
hallo allemaal,
wil zelf ook een heatermeter gaan bouwen materiaal,solderen monteren etc geen probleem.
maar waar haal ik de printjes vandaan, kopen via heatermeter.com? ben ik aardig wat geld kwijt of is er iemand die er meerdere invoer?
 
Piet (Nosmo) is je man!
 
Ik kan je de heatermeater van Piet ook aanraden. Even uitvogelen hoe het aansluiten werkt, maar dan gaat ie als een trein!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Piet, zou zo?n touchscreen wat zijn voor een Heatermeater?

885e6ec37e2f0a137b9ec4fda6f6a4e2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Heb even in Amerikaanse draadjes gekeken en daar werd in 2014 gezegd dat het niet kon.

Dit omdat het scherm gebruik maakt van poorten die ook gebruikt worden door de heatermeter.
Maar wie wert dat het nu wel kan.
 
Hallo,
Ik heb een tijdje terug heatermeter gekocht bij NOSMO.. top ding.

Nu heb ik hem gereset en ik weet even niet meer welke settings ik bij mijn thermocouple (offset en mv/C) ik in moet stellen.
Hetzelfde voor de reguliere probes.  hier kan ik ook preset resist en offset instellen..

Thanks alvast..
 
Voor de thermokoppel is het 5 mV/C.

Voor de vleesprobes (als ik ze geleverd heb) is het ET72/73.

Normaal gesproken is het niet nodig om een offset in te voeren dus die mag gewoon op 0 blijven staan.
 
brandlimbo zei:
hallo allemaal,
wil zelf ook een heatermeter gaan bouwen materiaal,solderen monteren etc geen probleem.
maar waar haal ik de printjes vandaan, kopen via heatermeter.com? ben ik aardig wat geld kwijt of is er iemand die er meerdere invoer?

Bovenstaande post is al wat ouder, maar tip is wellicht voor anderen ook handig:
Ik bestel mijn PCB's zelf in Shenzhen. Kleine aantallen zijn erg goedkoop. 10 Stuks base PCB voor ?4.13 (41 cent per stuk!)
Goede kwaliteit, geboord, vertind en incl. silk screen. Meestal binnen een dag of 5-7 binnen. De verzendkosten zijn ong. ?20.
Gerber files uploaden, controleren in viewer, PCB eigenschappen kiezen en bestellen.

https://www.seeedstudio.io/fusion_pcb.html

Assembly kan ook, voor de eerste 5 stuks is assembly gratis. Je betaalt alleen componenten en wat gebruiksspul (base PCB): 5 stuks voor ?125,-
Zelf koop ik de comp. in voor ?26 per PCB.
Ter vergelijk, normaal betaal je voor 10 stuks (base PCB) assemblage all-in: ?570
 
Terug
Bovenaan Onderaan