BasBQ
Beef en Steak

Heat deflector (of lekbak) Kamado Mini (blokker)

Die wat je post is vrij multifunctioneel. Daar passen dus de RVS roosters op, alsook gietijzer. Maar hier past dus ook een wok en dutch oven op. Wel aangepast aan de maat van de kamado :ROFLMAO:

Daar sla je de spijker op zijn kop.

Persoonlijk ben ik opzoek naar een simpele goedkope manier om eens iets indirect te doen. (Denk aan een beenhammetje oid)

Complete maaltijden met meerdere zones ga je hier niet op maken en als ik gietijzer wil leg ik mijn searing grate van Weber er wel op.

Het eerder genoemde hitteschild is voor mij genoeg en doet zijn ding.
 
Daar sla je de spijker op zijn kop.

Persoonlijk ben ik opzoek naar een simpele goedkope manier om eens iets indirect te doen. (Denk aan een beenhammetje oid)

Complete maaltijden met meerdere zones ga je hier niet op maken en als ik gietijzer wil leg ik mijn searing grate van Weber er wel op.

Het eerder genoemde hitteschild is voor mij genoeg en doet zijn ding.

als ik eerlijk mag zijn, gebruik ik de 2 zones apart niet zo vaak. Heb dat in het begin al eens gedaan, maar vaak maak ik geen ganse menu's op 1 toestel. Dus als ik bv een steak reverse doe, let ik de deflector erin, dan de half moon gietijzer en boven de RVS roosters. Die gietijzeren steek ik er al in zodat hij al opgewarmd is. Eens kern op pakweg 45°, haal ik de RVS roosters eruit alsook de deflector en zet de poorten open zodat hij naar 230° gaat om dan te searen. Dat werkt voor mij makkelijk en zo heb ik niet de kans dat bv langs de zijkant het vlees wat meer warmte krijgt.

Op de Junior werkt het met dat ding op de foto perfect. Maar daar steek ik direct het gietijzeren rooster er al in.
 
@Boom : ik stond op het punt te bestellen maar zag toen dit:

Bekijk bijlage 33617

Wat zou het fijnste werken?

Grt. John
Deze heb ik ook voorbij zien komen maar ik geloof dat deze oplossing 4 á 5 tientjes is wat dan weer gelijk is aan de prijs van mijn kamado.
En daarbij valt deze oplossing in en op de vuurschaal waardoor je weer minder houtskool kan toevoegen en ik heb het idee dat de diameter van de binnenkant van de vuurschaal ook niet altijd hetzelfde zijn de 13” Lidl/Aldi/Action/Blokker/enz. kamado’s waardoor hij misschien niet past.
 
Bij mij was het een verbetering ten opzichte van het gietijzeren pannetje hopelijk bij jullie ook!
 
Net deflector binnen gekregen. Lijkt me dat er érg weinig ruimte zit tussen vuurschaal en deflector of hoort dat zo (ik ben "kamado-maagd")

JPG 1.jpg

Groet John
 
Ja, lijkt mij ook voldoende

Er kan nog warme lucht langs en zo hou je maximaal rooster over.
 
Het is misschien een beetje moeilijk te zien op de foto die had gepost maar ik zie geen verschillen maar goed je zal het wel zien in je test!
 
Ook in ben in bezit van een 13 inch heat deflector. Echter met wat zenuwachtige handen heb ik de heat deflector in de firebox weten te zetten. Dit heb ik gedaan zodat ik niet de hoogte in ga onder de dome. Ik kan nog steeds van alles klaar maken zonder de dome te raken.
Voor mij werkt dit behoorlijk goed
Mocht je dit ook willen gaan doen, gebruik goed verstand. Steen slijpen/boren met water om scheuren te voorkomen.

9195e99db2b93e8bbae95a62ec07f5f3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan