BasBQ
Beef en Steak

Groot compliment voor BGE

Huib

Kooltjesharker
Berichten
199
Een tweetal weken terug een BGE large, minimax en het modulair systeem gekocht. De minimax had een wankele vuurkorf. Werd een nieuwe korf aangeboden maar zelf eenvoudig opgelost. De tafels vertoonde kleurverschil. Zie onder.

bge total.jpg

Contact opgenomen met Kookpunt en e.e.a. besproken.

Gisterenochtend is alles op een grandioze wijze opgelost.

Om 9 uur stond er een groene bus voor de deur. Was in de veronderstelling dat ze een tafel zouden monteren waar geen kleurverschil te zien was en dat ze de gebruike bge large zouden overplaatsen. Maar nee de hele configuratie die op wielen stond werd meegenomen en een compleet nieuw geassembleerde (inclusief nieuwe large) set uitgeladen en geplaatst.

Het kleurverschil kwam omdat BGE in twee verschillende fabrieken de tafels had laten vervaardigen.

Betere service dan dit kan je niet verwachten of vragen en BGE maakt helemaal waar waarvoor ze staan. Dat mag een paar duiten meer kosten en blij dat ik voor BGE heb gekozen. De door mij gemelde zaken zijn snel en adequaat opgelost.
 
Dit is goed nieuws Huib en wat een goede service!
 
Eigenlijk vind ik dit er een beetje over gaan.

je klaagt (terecht) over een meubel, waarom vervangen ze dan ook de large?
 
Eigenlijk vind ik dit er een beetje over gaan.

je klaagt (terecht) over een meubel, waarom vervangen ze dan ook de large?

Omdat er binnenin ook wat wiebelde?

Ik kan de inzet van de betreffende dealer wel waarderen maar ik verbaas mij elke keer over de juichende reacties op de garantie en service. Voor zo’n klap geld verwacht ik eigenlijk dat die eieren niet zo veel aftersales nodig hebben. En dan elke keer ‘jippie ik krijg service‘ als er weer iets mis is zegt ook wat het verwachtingspatroon. En dat garantie ook niet overdraagbaar is :sneaky:
 
Voor zo’n klap geld verwacht ik eigenlijk dat die eieren niet zo veel aftersales nodig hebben.
Dat is dan ook wel weer waar, maar ik hoop alleen dat als er bij mijn Q wat kapot is ik ook dezelfde service krijg. Vond het persoonlijk ook al een hoop centjes. :rolleyes:
 
Eigenlijk vind ik dit er een beetje over gaan.

je klaagt (terecht) over een meubel, waarom vervangen ze dan ook de large?
Denk dat de large vervangen meer heeft de maken met economisch werken. Het oude ei en tafel wordt ingezet voor demo's etc.. Nu waren ze binnen 10 minuten klaar.

Ze hadden ook gewoon twee nieuwe tafels in doos neer kunnen zetten, het ei eruit gehaald en wegwezen. Dan ben je weer een dag bezig om alles te assembleren.

Omdat er binnenin ook wat wiebelde?

Ik kan de inzet van de betreffende dealer wel waarderen maar ik verbaas mij elke keer over de juichende reacties op de garantie en service. Voor zo’n klap geld verwacht ik eigenlijk dat die eieren niet zo veel aftersales nodig hebben. En dan elke keer ‘jippie ik krijg service‘ als er weer iets mis is zegt ook wat het verwachtingspatroon. En dat garantie ook niet overdraagbaar is :sneaky:

Weet niet hoeveel eieren aftersales nodig hebben.

Het kleurverschil is uitgelegd als twee verschillende fabrikanten. De tafels zelf mankeerde niets aan. Er is niet goed opgelet of de tafels van dezelfde fabrikant waren. Een foutje gemaakt bij de winkel die geleverd heeft. Staat los van de importeur van BGE die het heeft opgelost.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Belangrijker is hoe deze fouten worden hersteld. Als dit goed wordt opgelost dan verdient zo'n organisatie en betrokkene een compliment.

Genoeg gelezen over kamado Joe en andere merken waar mensen maanden zeuren en het probleem nog niet goed is opgelost. Kost ook de nodige euro's. Een post over de KJ service deed me besluiten om in ieder geval niet met dit merk in zee te gaan.

Vanuit de prijs/kwaliteit verhouding heb ik extra kritisch naar de BGE producten gekeken en gelukkig hebben ze al mijn op en aanmerkingen serieus genomen.

Had het kleurverschil ook zelf eerder op kunnen merken voordat alles in elkaar .......
 
Laatst bewerkt:
Dit is gewoon top service waar je alleen maar blij van wordt en wat een jaloers makende setup zeg! Veel plezier ermee.
 
Dat heeft Kookpunt netjes afgehandeld maar je bent dan ook een hele goede klant...... dan mag je dat ook gewoon van ze verwachten hoor. Dat je ze daarvoor een groot compliment geeft zegt meer over jou dan over hun terecht goede service als je het mij vraagt ;) 👊

SUPER mooie set heb je daar...... heel veel plezier ervan!
 
Netjes gedaan. Tof dat je het even meld.
 
Fijn dat er ook mensen zijn die de moeite nemen om een positieve ervaring te delen op het internet, meeste reviewers doen het om te klagen.
Nette service!
 
Genoeg gelezen over kamado Joe en andere merken waar mensen maanden zeuren en het probleem nog niet goed is opgelost. Kost ook de nodige euro's. Een post over de KJ service deed me besluiten om in ieder geval niet met dit merk in zee te gaan.

Enige probleem bij KJ is dat ze met die afbladerende verf van die topvent zitten op sommige modellen en waar ze voorlopig geen oplossing voor hebben. Wordt telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw geruild. BGE heeft dit niet aan de hand omdat ze dan ook bij het oude blijven en KJ toch nieuwe dingen wil proberen.

Zelf heb ik een barst in in het onderste deel van de firebox en 1 mailtje naar dealer die meteen terug mailde dat ik via een link een zaak kon aanmaken. Gedaan, dag erna mail dat ze een nieuwe gingen opsturen, maar dat ze even out of stock waren. 1,5 week later werd deze afgeleverd. En ken nog wel wat mensen die zeer te spreken zijn over de service van KJ.

Denk als je echt gaat googlen dat je evenveel goede als slechte dingen over BGE vindt.

Zelfs hier op het forum lees ik steeds veel lof over de service van Kamado Joe.

Dus vind het dan ook een zeer spijtige en subjectieve reactie van je.
 
Wat een schitterende opstelling heb je daar Huib, enorm veel kookplezier ermee!
 
Dus vind het dan ook een zeer spijtige en subjectieve reactie van je.
Mag toch? Bovendien is bovenstaande ook subjectief...;)
Maar ik begrijp het hoor. Jij houdt van rood, Huib van groen. Ieder zijn (subjectieve) mening en ervaring daarover/daarin.
 
Goeie service mag gemeld worden, netjes opgelost zo
 
Mag toch? Bovendien is bovenstaande ook subjectief...;)
Maar ik begrijp het hoor. Jij houdt van rood, Huib van groen. Ieder zijn (subjectieve) mening en ervaring daarover/daarin.
Ik heb een hekel aan rood, maar ben voor prijs/kwaliteit gegaan. Ik heb maanden zitten uitzoeken en ben bij een dealer terecht gekomen waarmee het klikte. Niet meer, niet minder.

Maar KJ staat overal bekend om zijn zeer goede service en dan is het wat kort door de bocht om de service van KJ hier dan komen af te kraken. Als je specifiek op slechte dingen gaat zoeken van eender welk merk, zal je altijd mensen vinden die er iets slechts over te zeggen hebben.
 
@TS: Dat zijn wel heel knappe tafeltjes, maar nu vraag ik me af of daar niet echts nog een module aan kan zodat die mini er nog in kan en het 1 geheel vormt?
 
Ik kan de inzet van de betreffende dealer wel waarderen maar ik verbaas mij elke keer over de juichende reacties op de garantie en service. Voor zo’n klap geld verwacht ik eigenlijk dat die eieren niet zo veel aftersales nodig hebben. En dan elke keer ‘jippie ik krijg service‘ als er weer iets mis is zegt ook wat het verwachtingspatroon. En dat garantie ook niet overdraagbaar is :sneaky:
Helaas is het alternatief niet altijd dat het product "gewoon goed" is. Goede service zegt mij dat een bedrijf achter z'n product staat en de hoogste kwaliteit nastreeft. Hoe ze dat bewerkstelligen is vaak meer een financiële overweging.
 
Ik heb een hekel aan rood, maar ben voor prijs/kwaliteit gegaan. Ik heb maanden zitten uitzoeken en ben bij een dealer terecht gekomen waarmee het klikte. Niet meer, niet minder.
Op een Nederlandstalig bbq-forum betekent "van rood houden", dat je fan bent van KJ toch?
Maar kan het mis hebben, zal dan wel alleen bij mij bekend zijn dan :)

Ik heb een hekel aan rood, maar ben voor prijs/kwaliteit gegaan. Ik heb maanden zitten uitzoeken en ben bij een dealer terecht gekomen waarmee het klikte. Niet meer, niet minder.

Maar KJ staat overal bekend om zijn zeer goede service en dan is het wat kort door de bocht om de service van KJ hier dan komen af te kraken. Als je specifiek op slechte dingen gaat zoeken van eender welk merk, zal je altijd mensen vinden die er iets slechts over te zeggen hebben.
Volgens mij kwam Huib hier echt niet om de service van KJ af te kraken, maar juist om een compliment aan BGE te geven. Hij benoemt later wel wat hij heeft gelezen over KJ en daarna een besluit heeft gemaakt om te kiezen voor een ander merk.
Maar goed, het kan misschien zijn dat jij het anders leest omdat jij van rood houdt (een KJ-fan bent). Dat mag hoor!

Misschien heb ik overigens ook wel te veel een groene bril op (daarmee bedoel ik dat ik fan ben van BGE).
 
Op een Nederlandstalig bbq-forum betekent "van rood houden", dat je fan bent van KJ toch?
Maar kan het mis hebben, zal dan wel alleen bij mij bekend zijn dan :)


Volgens mij kwam Huib hier echt niet om de service van KJ af te kraken, maar juist om een compliment aan BGE te geven. Hij benoemt later wel wat hij heeft gelezen over KJ en daarna een besluit heeft gemaakt om te kiezen voor een ander merk.
Maar goed, het kan misschien zijn dat jij het anders leest omdat jij van rood houdt (een KJ-fan bent). Dat mag hoor!

Misschien heb ik overigens ook wel te veel een groene bril op (daarmee bedoel ik dat ik fan ben van BGE).

Zoals gezegd, ik heb een hekel aan de kleur rood. Te communistisch :ROFLMAO: Maar ik kon niet anders, tenzij een ander merk of de KJ C2 in het zwart. Kleur maakt voor mij niet uit en het had evenzeer een BGE kunnen zijn. Qua service en garantie kwam ik voor BGE en KJ op hetzelfde uit, want dat ligt zeer gevoelig voor mij. Er kan altijd wel eens iets mis zijn, maar voornaam voor mij is hoe je het daarna aanpakt.

Ik ben destijds in een gezonde discussie met een KJ dealer gekomen op een reclame van KJ op facebook. Hij nodigde mij uit bij zijn thuis om de toestellen te komen bekijken en dit klikte perfect. Had hij BGE verkocht, was het een BGE geweest. Het ligt in mijn geval vooral aan de dealer. En om me iets rood in de nek te duwen, moet je echt wel goed zijn :ROFLMAO:
Ja, ik ben heel tevreden van de KJ, maar trouw nooit met een merk :D Dus me een 'fan' noemen:eek:

Mss bedoelde Huib het niet zo, maar ik was verwondert de lezen dat hij vooral negatieve zaken ivm garantie vond voor de KJ terwijl hier op het forum nagenoeg iedereen vol lof is over de naservice (KJ en MB). Behalve dan ivm die topvent, waar ze bij KJ echt wel de bal mis slaan enerzijds, maar wel telkens een nieuwe geven zonder morren. Negatieve dingen vind je wel altijd, want die worden meer geschreven dan positieve dingen.

BTW: mijn favoriete kleur is blauw. Dat is vooral ge zien aan mijn auto's en fietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan