BasBQ
Beef en Steak

Gevulde bavette rollade

NSM

Vuurmaker
Berichten
74
Na de spareribs van 3 weken terug en de black agnusburgers van vorige week was het nu tijd voor een gevulde bavette rollade. Naar eigen recept en het combineren van diverse gelezen info op het bbq darkweb. 😛

20210220_163305.jpg


De bavette gevlinderd en de volgende stappen uitgevoerd;

#insmerenmetgroenepesto #groenenzwarteolijven
#peperenzout
#pijnboompit
#ParmigianoReggiano
#rucola
#kersenrookhout

20210220_165206.jpg


Slow op bbq temp van rond de 110 °C de rollade tot kern 48°C laten komen (+/- 55 min.)

Als je dan niets te doen hebt? Precies:
20210220_174902.jpg


Bij kern 48°C van de Q af en ingepakt in alu folie. Q opgestookt tot +/- 200°C en tot kern 53 afgegrild.

20210220_184040.jpg

De oven nog even aangezet voor;
#gegrildegroenten (courgette, aubergine, paprika, tomaatjes, knoflook, peper en zout)
#zoeteaardappelfrites

20210220_184425.jpg


En uiteindelijk echt heerlijk gegeten!
Was zeer tevreden. Enige is dat de dunnere uiteinden wel iets te doorbakken waren, daarentegen was het gehele midden stuk perfect rosé zoals wij het graag eten.
Deze gaat nog wel eens gemaakt worden.

Note to myself: dan niet de prociutto crudo vergeten pannenkoek! 🙈

20210220_184851.jpg
 
Ziet er lekker uit. Heb ook nog bavette in de vriezer liggen waar ik een rollade van wil maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Dit staat ook op mijn to do list. Ziet er goed uit! Is het lastig dat flinderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Dit staat ook op mijn to do list. Ziet er goed uit! Is het lastig dat flinderen.
Hand plat op het vlees leggen en met je mes in tweeën snijden (onder je hand). Je voelt onder je hand vrij goed hoe je mes loopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Dit staat ook op mijn to do list. Ziet er goed uit! Is het lastig dat flinderen.
Ik had een vrij dunne bavette (1kg). Normaal zijn ze wat dikker en is het gemakkelijk te doen.
net wat er al gezegd wordt, hand plat erop en mes eronder door laten glijden.
Nu was het een beetje klieren door een glijdende snijplank en het dunnere vlees, maar uiteindelijk de boel bijeengehouden met het touw 😉
 
Laatst bewerkt:
Ziet er geweldig lekker uit zeg
Topmaaltijd
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Ziet er mooi uit! Moet je met het vlinderen nog rekening houden met de draad van het vlees zodat je hem haaks aansnijdt?
 
Ziet er mooi uit! Moet je met het vlinderen nog rekening houden met de draad van het vlees zodat je hem haaks aansnijdt?
Uiteraard! Ik had het nog even opgezocht omdat ik nog net geen snij expert ben. Ik heb so far geen idee of het nu echt zal schelen.
 
Mooi gevuld en opgebonden. Goed resultaat zo te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Mooie rollade gemaakt, bijna zonde om aan te snijden
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Hele mooie rollade. Vulling mooi verdeeld. Heerlijke smaak explosie. Dat moet smullen geweest zijn.

Dit staat ook op mijn to do list. Ziet er goed uit! Is het lastig dat flinderen.
Als het vlinderen niet helemaal top gelukt is kan je het vlees altijd nog een beetje plat slaan met een vlees hamer of deegroller. Eerst een laagje plasticfolie er over heen doen en dan rammen maar. En na het oprollen kan je de rollade ook nog wat manipuleren door het strak in de plastic folie op te rollen en zo in een perfecte ronde vorm te dwingen. Even in de koelkast laten opstijven en je bent in zaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan