BasBQ
Beef en Steak

DIY PID BBQ controler

Hij is gaaf :D Dat kapotte kanaaltje komt dat door het solderen van die SMD chipjes?
 
noskos zei:
Hij is gaaf :D Dat kapotte kanaaltje komt dat door het solderen van die SMD chipjes?

Dat weet ik niet, het zou ook kunnen dat omdat ze niet in een antistatisch zakje waren verzonden. Ik heb er nog twee besteld, maar de Chinese post gaat niet zo snel.
 
Lekker op weg piet, altijd lekker thuis wachten op werk ;)
 
De rest van de Chinese onderdelen is binnen, dus kon ik weer een stukje verder knutselen. In principe is de buitenkant nu klaar.

Ipid5_10.jpg


Ipid5_11.jpg


Ipid5_12.jpg


Ook de vervanging voor het defecte chipje is binnen, nu nog even moed verzamelen om daar aan te gaan beginnen.
 
moet je weer verder met knutselen
 
Nice :)
 
Alles is nu in ingebouwd en werkt ;D. De hardware is nu compleet, de software echter........

Ik denk dat de door mij gekozen Arduino Uno te licht is voor deze toepassing, ik ben begonnen met de PID software te schrijven en het geheugen is bijna vol. Waarschijnlijk ga ik een Arduino Mega2560 bestellen, die heeft veel meer geheugen en is ook sneller. Hardwarematig is dit eenvoudig te doen, met de indeling van het kastje heb ik al rekening gehouden met de grotere Mega.

Teveel afwijking van de probes, hier moet ik de software nog voor aanpassen.
Ipid5_13jpg.jpg


Ipid5_14jpg.jpg


De aansluiting van de fan is hetzelfde als op de iPid 4N, ik kan dus m'n oude fan blijven gebruiken.
Ipid5_15jpg.jpg


De probes zijn wel anders.
Ipid5_16jpg.jpg


De Arduino zit maximaal naar achteren, zo past een Arduino Mega (langer printje) en ook in zonder aanpassingen.
Ipid5_17jpg.jpg


Met een beetje proppen past het allemaal net. ;)
Ipid5_18jpg.jpg




Wordt vervolgd......
 
lekker bezig Piet  :)
 
Dat roept allerlei herinneringen op, kastjes, printjes, lekker hobbyen :D
 
M'n b.. valt open! Ik ben a) de weg al kwijt en b) vol bewondering voor mensen die dit soort dingen kunnen!
 
Nu dacht ik dat de hardware wel aardig voor elkaar was zo, maar ik kwam er vanmiddag achter dat de thermocoulpe interface niet helemaal stabiel is, dus back to the drawing board :(. Mooi projectje voor morgen middag.

De software voor de thermocouple interface heb ik vanmiddag wel aardig opgeschoond, dus dat is wel weer een flinke verbetering.
 
Snap er helemaal niks van maar ziet er erg professioneel uit allemaal Nosmo!
Hoop dat alles zo meteen goed werkt op de bbq maar na al de posts gelezen te hebben twijfel ik daar niet aan  ;D
 
Alsof ik in de twilightzone zit....
Hier begrijp ik dus helemaal nix van......
 
Danmark zei:
Snap er helemaal niks van maar ziet er erg professioneel uit allemaal Nosmo!
Hoop dat alles zo meteen goed werkt op de bbq maar na al de posts gelezen te hebben twijfel ik daar niet aan  ;D

Lerxst zei:
Alsof ik in de twilightzone zit....
Hier begrijp ik dus helemaal nix van......

Het valt allemaal wel mee, het is een kwestie van alles in kleinere projectjes opdelen, het helpt natuurlijk ook dat ik hier voor geleerd heb op school (al maak ik ze op m'n werk wijs dat ik eigenlijk banketbakker ben ;)), en dat ik ook sinds die tijd nog wel wat werkervaring heb opgedaan op dit gebied.
 
Lol, bij je (ons) werk ken je iedereen wel wat wijs maken piet, 1 grote berg prutsers.

In het land van blinden is 1 oog koning 8)

En gaat je klus USA nog door of gaan ze messersmith sturen (was vrijdag nog ff spraken van, voor ik weg ging)
Me nu geestelijk ff voorbereiden voor 10 dagen oekraine met Peppie en kokie :(

 
Mijn klusje USA gaat door. Ik ga dinsdag weg, voor 14 dagen. Heb ik mooi tijd om te shoppen.

Het is trouwens PLC werk, daar moet die Franz Dovenschmirtz zich niet mee bemoeien ;)

Veel sterkte daar in de Ukraine met die nupbties ???
 
Grrrrrrr :mad:

Waar ik al bang voor was is uitgekomen, met de webserver- en de PID libraries is het geheugen van de arduino uno net te klein. Ik had gehoopt dat ik vandaag een kleine test run kon gaan doen met de iPid, maar dat gaat dus niet door :mad:

Er is gelukkig een grotere en snellere arduino te koop, die heb ik dus maar besteld. Met het ontwerp van het kastje had ik hier gelukkig al rekening mee gehouden. Hopelijk schiet de Chinese postbode een beetje op.
 
Hmm, da's balen!
 
Ik had ook beter meteen een arduino mega kunnen kopen, die zijn maar een paar euro duurder. Maar dat is wijsheid achteraf.
Nou moet ik morgen naar Canada dus heb ik de komende weken toch geen tijd om aan de iPid te werken. Hopelijk is de mega er als ik weer thuis ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan