BasBQ
Beef en Steak

DIY PID BBQ controler

Nosmo zei:
Ik was nog niet echt tevreden over de web interface dus ik ben nog wat aan het klooien geweest.
Dit is de huidige stand der zaken;
Het begint er nu een klein beetje op te lijken  ;)
Dit zijn ook mooi kooltjes Piet. Meer rust in beeld.
Ben je nog bezig met het logo van het Genootschap?
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
Ik was nog niet echt tevreden over de web interface dus ik ben nog wat aan het klooien geweest.
Dit is de huidige stand der zaken;
Het begint er nu een klein beetje op te lijken  ;)
Dit zijn ook mooi kooltjes Piet. Meer rust in beeld.
Ben je nog bezig met het logo van het Genootschap?

Vind je hem niet mooi dan?
 
Nosmo zei:
RedFox zei:
Nosmo zei:
Ik was nog niet echt tevreden over de web interface dus ik ben nog wat aan het klooien geweest.
Dit is de huidige stand der zaken;
Het begint er nu een klein beetje op te lijken  ;)
Dit zijn ook mooi kooltjes Piet. Meer rust in beeld.
Ben je nog bezig met het logo van het Genootschap?

Vind je hem niet mooi dan?
Ik dacht n.a.v. je shoutbox dialoog eerder vandaag dat je het logo achter de grafiek wilde gaan plaatsen, vandaar mijn vraag.
Maar persoonlijk denk ik dat je die grafiek "rustig" moet laten", maar wellicht zal een trial laten zien hoe het "kijkt".
Varkentje ergens laten terugkomen zou wel mooi zijn.
Ik zie dat je ook weer een kleurtje hebt aangebracht in het blower % balkje t.o.v. vanmiddag. Zo mooier dan grijs.
 
Op m'n laptop zie ik het logo wel, maar nu op m'n tablet maar heel zwak op de achtergrond. Hier moet ik nog even naar kiek'n dus :(

 
Nosmo zei:
Op m'n laptop zie ik het logo wel, maar nu op m'n tablet maar heel zwak op de achtergrond. Hier moet ik nog even naar kiek'n dus :(
Goed dus dat je even het plaatje gepost hebt en daarmee feedback krijgt. Ik zie hem idd niet  :)
 
Na het verwijderen van 1 grote en 2 kleine fouten ben ik redelijk tevreden met de web interface van de PietRMeter. Nu aan de slag met de Arduino code want daar zitten ook nog wat dingen in die wel anders (beter) kunnen ;)

HeaterMeter4.jpg
 
Ik had het afgelopen jaar zoveel aan m'n HM veranderd dat het kastje meer op een gatenkaas leek dan op een nette behuizing. Het werd dus tijd voor een makeover, omdat ik het idee had dat het kastje ook wel wat kleiner kon heb ik een twee maten kleiner kastje besteld bij mijn Chinese Ebay vrienden.

Toen ik eindelijk het kastje in handen had schrok ik toch wel een beetje van het formaat, maar met wat passen en meten paste alles toch. Ik heb wel wat concessies moeten doen; de probe- en blowerconnectors moesten kleiner, er zitten nu aansluitingen aan de voor- en achterkant en er was ook geen plaats meer voor een power schakelaar.

Uiteindelijk ziet het er nu zo uit;
PietRMeterV20-1.jpg


Ook de blower heeft een makeover gekregen, het is een Auber blower geworden omdat daar een klepje in zit die de lucht toevoer sluit als de blower niet draait. Mijn Primo trok teveel lucht door de oude blower waardoor de temperatuur bijna niet daalde als de blower uitstond.
PietRMeterV20-2.jpg


En sinds vanavond is de interface ook weer een beetje veranderd, ik was een beetje uitgekeken op de kooltjes. ;)
PietRMeterV20-3.jpg


Zal kijken of ik van het weekend nog wat interieur foto's kan maken.
 
Netjes Piet!
 
Bedankt voor de inspiratie Nosmo. Met jouw idee netjes onder de 50 Eurie gebleven voor mijn controler.  Na het afstruinen van de Ali-Expressen en DX's kwamen de onderdelen de afgelopen weken binnendruppelen. Vorige week kon ik het project afronden. Van het weekeind met groot suc6 mijn eerste PP op met mijn UDS gemaakt. Wat kan zoiets simpels het smoken op een compleet ander nivo brengen. Geweldig!

 
Smoker Seven zei:
Bedankt voor de inspiratie Nosmo. Met jouw idee netjes onder de 50 Eurie gebleven voor mijn controler.  Na het afstruinen van de Ali-Expressen en DX's kwamen de onderdelen de afgelopen weken binnendruppelen. Vorige week kon ik het project afronden. Van het weekeind met groot suc6 mijn eerste PP op met mijn UDS gemaakt. Wat kan zoiets simpels het smoken op een compleet ander nivo brengen. Geweldig!
Beste seven

Heb je een lijst van wat je heb besteld en wat waar??

Mvg Tom

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan