Zo'n iPid 4N is natuurlijk leuk en aardig maar het is wel het 2011 model :-[, dus tijd om eens na te denken over de opvolger.
Uiteindelijk moet de nieuwe controller de volgende functies krijgen;
- 2 Kanaals temperatuur uitlezing, zodat naast de BBQ temp. ook de kerntemperatuur uitgelezen kan worden
- PID controller voor de WSM.
- Alles via WIFI te bedienen via en compacte web interface met beperkte logging functie.
- Uitgebreide data logging naar SD kaart.
De controller krijgt alleen een aan/uit knopje en een paar status leds, de rest van de besturing gaat via een webinterface. Ik blijf de zelfde thermokoppels en fan gebruiken die ik nu ook gebruik want die bevallen goed.
Nou heb ik me een beetje ingelezen in de arduino materie die door veel andere zelfbouwers gebruikt wordt en heb besloten om het volgende te gaan kopen en maken;
- Arduino Uno (reeds gekocht)
- W5100 ethernet shield met SD card (reeds gekocht)
- Twee kanaals thermocouple interface met MAX6675 IC's (zelfbouw). Deze IC's hebben een ingebouwde AD converter en cold junction compensatie en zijn nauwkeuriger dan de analoge ingangen van de arduino.
- Voor de wifi heb ik de TP-Link 703N router op het oog maar heb eigenlijk liever iets van de zelfde afmetingen maar met een externe antenne.
Dit wordt geen project van een weekje, ik denk dat vooral het programmeer werk veel tijd gaat kosten. Ik ben wel redelijk bekend met het programmeren van computers maar dit is toch weer een hele nieuwe uitdaging voor me. Nu maar hopen dat de Chinese postbode een beetje opschiet, zodat ik niet zo lang hoef te wachten op de arduino.