We hebben het frame nu bijna klaar. Begin al steeds sneller te worden. Als ik straks het blad ga maken heb ik nog wat vragen.
1. Hoe kort de planken in de lengte in. Kan dit met een decoupeerzaat met een lat ernaast of met een handcirkelzaag?
2. Wat voor zaag is handig voor het uitzagen van de vierkanten en het rondje?
Gr. Denise
Dat ziet er al goed uit met het frame.
Wat je kunt doen met de planken is ze aan elkaar bevestigen en vast schroeven aan het frame.
Ik heb een naad exact in het midden van het frame laten lopen en van daar uit naar buiten gewerkt.
Dan steek je uiteindelijk overal een stuk over, en moet je voor jezelf even bepalen hoever je het wil laten oversteken tov het frame. Ik heb 2cm aangehouden.
Als je de beschikking hebt over een handcircelzaag met geleiderail of een lat is dat de mooiste optie.
De rail of lat goed positioneren en vastklemmen, en zagen maar. Dit dan voor elke zijde.
Het vierkant, je tegel opmeten en deze afmeting strak aftekenen op je blad.
Ik heb zelf een festool inval circelzaag, dus kan met behulp van de geleider eenvoudig inzagen. Het kan ook met een normale circelzaag, maar dit vergt wel wat kunde om het draaiende blad in het hout te laten zakken.
Ik weet niet wat je voor handen hebt, maar je zou er voor kunnen kiezen om een gat te boren en zo secuur mogelijk met de decoupeer aan de slag te gaan.
Nog een kleine tip voor je frame, ik zou boven en onder nog wel een balk tussenplaatsen in het frame. Dan heeft je blad straks meer stevigheid.
Succes
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk