BasBQ
Beef en Steak

DIY - BBQ overkapping

Om de tegel te verzinken had je ook een gat kunnen zagen en dan alleen langs de randen de frees gehaald. Was je nog sneller klaar denk ik. En geen latjes nodig gehad

Ja dat had ook zeker gekund, niet eens aan gedacht eigenlijk.

Afijn, nu heeft de tegel ook nog wat ondersteuning in het midden, kan nooit kwaad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi!

Ik ben zelf niet zo een bouwer, maar wil dit toch proberen. Ik zou dit mooie bouwsel graag voor mijn vriend maken voor vaderdag. Dus had ik een aantal vragen :) en hoop ik dat je me wilt helpen

- heb je misschien wat maten van het hout voor mij die je hebt gebruikt en hoe hoog zijn de palen die je hebt gebruikt en hoe lang is je blad?
- kan je mij een indicatie geven van de kosten van zo een project? (Hout en materialen). Dan weet ik of ik er uberhaubt aan moet beginnen.

Gr. Denise
 
Ziet er strak uit. Ben net als Denise wel nieuwschierig naar de maatvoering. @Denise, als ik op de foto kijk zie ik zon 30 euro aan palen en regels en zo'n 30 euro aan planken. Daar komen tegels / schroeven / hangwerk bij. Ga uit van 100-150 euro materiaal, dan kan t niet tegenvallen.
 
Thnx Deniiesj en Smokie,

Ik het werkblad 70 x 160 gemaakt. Het frame ligt 1,5 cm terug. ( dus bovenblad steekt 1,5cm rondom over )
Let op, ik heb een Weber 47cm bbq, deze past er nu mooi in. Maar heb je bijv een 57cm of een andere groter formaat bbq, moet je de diepte wel aanpassen van de tafel.

Ik wilde een hoogte bereiken van 87,5cm.
90 is qua werkhoogte ook mooi, maar ik wilde de tafel op gelijk niveau maken als een gas-bbq die ik er los bij zet. Dan loopt dit mooi in elkaar over.

Dan kun je gewoon terug rekenen met je afmetingen.
Wielhoogte = 10cm, werkblad 1,8cm = 75,7cm palen. = in totaal dus je 87,5.

Verder heb ik geschaafd douglas gebruikt, kost opzich niet zo gek veel.

Geschaafde palen met een maat van 9,5x9,5
Geschaafde regels van 4,5x9,5
Dakbeschot van 1,8 dik bij 19cm breed
Een pak 45x45 tegels bij een outlet tegelzaak voor 30 euro ( 8stuks ), dus kan dr nog eens een laten vallen.
2x bokwiel zwart
2x zwenkwiel met rem zwart
Verder nog wat latjes ( vuren ) om het blad aan het frame te bevestigen.
1 blik 1ltr douglas olie naturel

Schroeven e.d. tel ik niet mee, die heb ik altijd op voorraad in de bus.

Denk dat ik al met al zo'n 250,- kwijt was voor de tafel.
 
Denk dat ik al met al zo'n 250,- kwijt was voor de tafel.
Dank voor de maten. Waar zitten de kosten in dan? Want je haalt zon 12m dakbeschot voor een paar tientjes uit de bouwmarkt, 30 euro aan schroeven en hangwerk 1 paal van 15 euro, wieltjes 5 euro stuk. Blik olie 2 tientjes. Wellicht zie ik iets heel cruciaals over het hoofd hoor.
 
ik haal nooit hout in de bouwmarkt, ga altijd naar groothandel Pontmeyer of Jongeneel bijv. Bouwmarkt is sowisow te duur, en kwaliteit vaak ook niet best.

wielen 5 euro per stuk? .. nee deze waren 11 p.s.
paal 3mtr = 23,-
horizontale regels: 3mtr 5st. = 56,-
Dakbeschot 70,-
olie: 20

dus dan kom ik rond de 250 uit.
Maar het maakt ook niet uit, je kan het zo maken zoals je zelf wilt natuurlijk.
 
ik haal nooit hout in de bouwmarkt, ga altijd naar groothandel Pontmeyer of Jongeneel bijv. Bouwmarkt is sowisow te duur, en kwaliteit vaak ook niet best.

wielen 5 euro per stuk? .. nee deze waren 11 p.s.
paal 3mtr = 23,-
horizontale regels: 3mtr 5st. = 56,-
Dakbeschot 70,-
olie: 20

dus dan kom ik rond de 250 uit.
Maar het maakt ook niet uit, je kan het zo maken zoals je zelf wilt natuurlijk.
Nee dat klopt maar bij dit soort dingetjes is het vaak ook: wat kost het om zelf te doen (Met beperktere middelen en de kans dat het niet zo mooi wordt) vs het laten doen of een prefab optie kopen.
 
Nee dat klopt maar bij dit soort dingetjes is het vaak ook: wat kost het om zelf te doen (Met beperktere middelen en de kans dat het niet zo mooi wordt) vs het laten doen of een prefab optie kopen.

Klopt,

Ik heb ze soortgelijk gezien bij een bedrijf die ze zo maakt voor rond de 550/600 euro. Dus dan vind ik 250 voor een zelfbouw project nog acceptabel.

En goed hout is eenmaal niet gratis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klopt,

Ik heb ze soortgelijk gezien bij een bedrijf die ze zo maakt voor rond de 550/600 euro. Dus dan vind ik 250 voor een zelfbouw project nog acceptabel.

En goed hout is eenmaal niet gratis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou dat idd. Ik vind ze altijd vrij exhorbitant duur maar als je van 250 + 5 a 6 uur werk uit gaat dan valt 500 nog wel mee.
 
Ik begrijp ff niet waar deze discussie over gaat,

Jullie vragen mij om afmetingen en tips, en nu komt er een discussie over de prijs van materialen.

Ik ben blij met mijn meubel en het gebruikte materiaal.
Aan ieder voor zichzelf wat hij/zij er zelf in wil steken.

Maar naar mijn mening heb je een soort gelijk meubel echt niet voor 100 euro.

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik begrijp ff niet waar deze discussie over gaat,

Jullie vragen mij om afmetingen en tips, en nu komt er een discussie over de prijs van materialen.

Ik ben blij met mijn meubel en het gebruikte materiaal.
Aan ieder voor zichzelf wat hij/zij er zelf in wil steken.

Maar naar mijn mening heb je een soort gelijk meubel echt niet voor 100 euro.

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We hebben geen discussie. Je was duidelijk hoe de prijs in elkaar stak en nu snap ik ook waarom die tafels op het internet voor 5 a 600 euro gaan 😉
 
Hoi!

Dankjewel voor de reactie! Ik kan zeker wat met de maten. Ik heb inderdaad een 57 cm weber dus dan zal hij iets breder moeten worden. Ik denk dat ik de palen iets dunner neem. Dat scheelt weer in de kosten.

Ik ga ermee aan de slag! Dankjewel!
 
Hoi!

Dankjewel voor de reactie! Ik kan zeker wat met de maten. Ik heb inderdaad een 57 cm weber dus dan zal hij iets breder moeten worden. Ik denk dat ik de palen iets dunner neem. Dat scheelt weer in de kosten.

Ik ga ermee aan de slag! Dankjewel!

top, succes.
Ja palen kunnen best dunner hoor, maar wilde zelf de robuuste look een beetje behouden.
Denk dat je met 80cm diepte wel weg komt met een 57cm bbq

veel klusplezier.
 
Thnx Deniiesj en Smokie,

Ik het werkblad 70 x 160 gemaakt. Het frame ligt 1,5 cm terug. ( dus bovenblad steekt 1,5cm rondom over )
Let op, ik heb een Weber 47cm bbq, deze past er nu mooi in. Maar heb je bijv een 57cm of een andere groter formaat bbq, moet je de diepte wel aanpassen van de tafel.

Ik wilde een hoogte bereiken van 87,5cm.
90 is qua werkhoogte ook mooi, maar ik wilde de tafel op gelijk niveau maken als een gas-bbq die ik er los bij zet. Dan loopt dit mooi in elkaar over.

Dan kun je gewoon terug rekenen met je afmetingen.
Wielhoogte = 10cm, werkblad 1,8cm = 75,7cm palen. = in totaal dus je 87,5.

Verder heb ik geschaafd douglas gebruikt, kost opzich niet zo gek veel.

Geschaafde palen met een maat van 9,5x9,5
Geschaafde regels van 4,5x9,5
Dakbeschot van 1,8 dik bij 19cm breed
Een pak 45x45 tegels bij een outlet tegelzaak voor 30 euro ( 8stuks ), dus kan dr nog eens een laten vallen.
2x bokwiel zwart
2x zwenkwiel met rem zwart
Verder nog wat latjes ( vuren ) om het blad aan het frame te bevestigen.
1 blik 1ltr douglas olie naturel

Schroeven e.d. tel ik niet mee, die heb ik altijd op voorraad in de bus.

Denk dat ik al met al zo'n 250,- kwijt was voor de tafel.
@Sven74 ik zie dat je dezelfde Weber hebt als dat ik heb. Mag ik vragen hoe groot jij het gat hiervoor hebt gemaakt en welke l haken jij hebt gebruikt? Ben inmiddels aan het frame begonnen voor mijn projectje en hoop volgende week met het blad te beginnen...( Foto's volgen uiteraard nog...) BVD.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
@Sven74 ik zie dat je dezelfde Weber hebt als dat ik heb. Mag ik vragen hoe groot jij het gat hiervoor hebt gemaakt en welke l haken jij hebt gebruikt? Ben inmiddels aan het frame begonnen voor mijn projectje en hoop volgende week met het blad te beginnen...( Foto's volgen uiteraard nog...) BVD.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

ik heb een doorsnede van 51cm gemaakt. Dus dan heb je rondom 1,5/2 cm ruimte rondom de ketel.
En dan heb ik schroefduimen gebruikt van 5,5x60mm. Deze vallen prima in de rand van de ketel.
 
Mooie tafel hoor! Klein vraagje waar laat jij je deksel? Hang je deze ergens aan een haak?
 
Mooie tafel hoor! Klein vraagje waar laat jij je deksel? Hang je deze ergens aan een haak?

Bedankt mannen,

Tafel is nog niet helemaal af. Moet hem deze week nog even 2x in de olie zetten.
Daarna komt er aan de zijkant nog een rail voor de bbq tools.

Voor de deksel heb ik inderdaad nog niets bedacht, dus daar moet ik nog even naar kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het in de olie zetten is er nog niet van gekomen, maar kon vandaag toch niet anders dan z’n eerste bbq te doen.

Van het weekend maar even in de olie zetten

f33361a73aaf9cbf486ff20dddd0c05d.jpg


69c06832725743557c25236d740c0577.jpg


30bb541d867b13ab0a0d462c7220b964.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ik haal nooit hout in de bouwmarkt, ga altijd naar groothandel Pontmeyer of Jongeneel bijv. Bouwmarkt is sowisow te duur, en kwaliteit vaak ook niet best.
.Helemaal mee eens bouwgroothandels hebben betere kwaliteit en meestal goedkoper. De meeste leveren ook aan de particulier maar lang niet allemaal zagen op maat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan