BasBQ
Beef en Steak

De CAC (Cheap Ass Controller)

net m'n rex 700 binnen, ik zie daarop staan supply 100 to 240v, AC. Dat zie ik op foto's van veel anderen ook maar voor de zekerheid; dat gaat gewoon werken op mijn 220v dc stopcontact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
jojk zei:
net m'n rex 700 binnen, ik zie daarop staan supply 100 to 240v, AC. Dat zie ik op foto's van veel anderen ook maar voor de zekerheid; dat gaat gewoon werken op mijn 220v dc stopcontact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Komt er bij jou dc uit het stopcontact dan??
 
marcel125 zei:
jojk zei:
net m'n rex 700 binnen, ik zie daarop staan supply 100 to 240v, AC. Dat zie ik op foto's van veel anderen ook maar voor de zekerheid; dat gaat gewoon werken op mijn 220v dc stopcontact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Komt er bij jou dc uit het stopcontact dan??
Geen idee, ik heb het nooit geproefd ;)

Maar suf van me, ik haalde even de termen door elkaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
jojk zei:
marcel125 zei:
jojk zei:
net m'n rex 700 binnen, ik zie daarop staan supply 100 to 240v, AC. Dat zie ik op foto's van veel anderen ook maar voor de zekerheid; dat gaat gewoon werken op mijn 220v dc stopcontact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Komt er bij jou dc uit het stopcontact dan??
Geen idee, ik heb het nooit geproefd ;)

Maar suf van me, ik haalde even de termen door elkaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja dus, gaat gewoon werken op alles tussen 100 en 240VAC volgens mij :)
 
Ik ben ook bezig mijn boodschappenlijstje af te maken maar ik loop toch even vast. Deze vraag zie ik vaker langskomen maar een eenduidig antwoord kan ik niet vinden.

Heb ik bij een REX-C700FK02-M*AN wel of geen SSR-10DD Solid-state Relay nodig?

Het gaat dan om http://eud.dx.com/product/digital-temperature-controller-844066334 en http://eud.dx.com/product/ssr-10dd-solid-state-relay-white-silver-844232097

Ik wil deze gaan gebruiken met:
-12V fan http://eud.dx.com/product/plastic-cooling-fan-for-electronics-diy-black-dc-12v-844128229
-Thermocouple K http://eud.dx.com/product/k-type-thermocouple-probe-type-temperature-sensor-silver-grey-844213591
-Een gestripte 12V adapter http://eud.dx.com/product/ac-to-dc-12v-1a-power-adaptor-with-5-4mm-dc-plug-eu-type-110-240v-844015991 (is dat veilig uit elkaar te halen of zijn er betere alternatieven?)

Ik ben nog aan het kijken wat voor aansluitingen ik wil gebruiken. Weet iemand hoe zo'n netaansluiting met aan/uit knopje heet?

Dit alles komt op de UDS waarvoor ik nu ook aan het shoppen ben.

 
Bedoel je deze netaansluiting met aan-uit knopje?

De M uitvoering van een REX heeft een eigen relais, dus geen SSR nodig.
Waarom heb je de 700 gekozen ipv de REX C100?
 
Ceriel zei:
Bedoel je deze netaansluiting met aan-uit knopje?

De M uitvoering van een REX heeft een eigen relais, dus geen SSR nodig.
Waarom heb je de 700 gekozen ipv de REX C100?
Dat is hem, dank.

Ik heb voor de 700 gekozen omdat deze meer functies zou hebben en een paar euro duurder is. Of ik er wat aan ga hebben weet ik eigenlijk nog niet.
 
Dat is een handige lijst, ik denk dat ik deze ook aan ga houden. mag ik vragen wat voor voeding je hebt gebruikt of zou gebruiken?
 
MarcoL78 zei:
Dat is een handige lijst, ik denk dat ik deze ook aan ga houden. mag ik vragen wat voor voeding je hebt gebruikt of zou gebruiken?

heb nog een 3tal 12v adapters liggen.. ga ze eerst even testen en daarna kijken of ze in mijn behuizing passen..
Toevallig vanmiddag mijn REX-100 binnengekregen, nu nog ff op de rest wachten. Wel al een beetje aan de hobby gegaan..
360.jpg

 
Netjes ingebouwd met klemmenstrookje ernaast  :)
 
Hallo knutselaars!! Hoe hebben jullie de verbinding tussen probe en controller gemaakt? Ik heb dmv 6mm jack aansluiting de probe aangesloten, ik krijg echter een foutmelding als ik via de stekker aansluit, druk ik de aders van de thermocouple  rechtstreeeks op de gesoldeerde aansluitingen op de jack connector gaat het goed.... kan het liggen aan de dikte van de bedrading van de connector naar de rex c100?
 
Sanderennatasja zei:
Hallo knutselaars!! Hoe hebben jullie de verbinding tussen probe en controller gemaakt? Ik heb dmv 6mm jack aansluiting de probe aangesloten, ik krijg echter een foutmelding als ik via de stekker aansluit, druk ik de aders van de thermocouple  rechtstreeeks op de gesoldeerde aansluitingen op de jack connector gaat het goed.... kan het liggen aan de dikte van de bedrading van de connector naar de rex c100?

Ik heb mijn probe ook aangesloten via een 3.5mm stereo jack en ondervind daar verder geen problemen van. Weet je zeker dat je de juiste pinnen van de jack te pakken hebt aan zowel stekker als connector kant?

Wat bedoel je trouwens precies met de aders rechtstreeks op de gesoldeerde verbindingen? Bedoel je dat je ze loshaalt van de stekker en aan de kant van het kastje op de pinnen van de connector drukt?

Zoals gezegd zou ik even checken of de connector/stekker wel goede verbinding maakt...zou met een multimeter eenvoudig te meten moeten zijn...
 
Ik heb idd getest door de stekker los te halen en direct op de aansluiting op de jack connector te houden. Heb intussen de interne bekabeling vervangen door dunner koper en de Tc kabel opnieuw gesoldeerd aan de stekker en heb m nu werkend.
 
Sanderennatasja zei:
Ik heb idd getest door de stekker los te halen en direct op de aansluiting op de jack connector te houden. Heb intussen de interne bekabeling vervangen door dunner koper en de Tc kabel opnieuw gesoldeerd aan de stekker en heb m nu werkend.

Goed te horen dat het nu werkt! Denk dat het dan mogelijk aan de soldeerverbinding van de stekker lag anders zou het ook niet hebben gewerkt toen je ze direct op de connector zette.

Bij mij was het solderen van de TC aan de Jack stekker ook lastig. Het metaal van de TC wilde simpelweg niet hechten aan de tin. Uiteindelijk toch gelukt maar was wel een heel geknooi :)
 
De mijne doet t ondertussen :) alleen nog ff een nieuwe Jack connector regelen.. na 16 soldeerpogingen deed hij t niet.. wel mooi plekje voor gevonden ;)
360.jpg

360.jpg


360.jpg
 
Thermokoppel draad kun je bijna niet solderen daarom zijn TC connectoren altijd voorzien van schroefklemmen.
Zelfs al lijkt het alsof de draad vast zit dan is het nog geen betrouwbare soldeerverbinding.
 
Nosmo zei:
Thermokoppel draad kun je bijna niet solderen daarom zijn TC connectoren altijd voorzien van schroefklemmen.
Zelfs al lijkt het alsof de draad vast zit dan is het nog geen betrouwbare soldeerverbinding.

Ik heb inderdaad ook meer het idee dat bij mij de draden ingeklemd zitten en niet zozeer hebben gehecht...maar sofar so good!
 
Momenteel ben ik me aan het ori?nteren op het bouwen van een CAC.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met een snelheidsregelaar voor de fan.

Zoiets dus:
http://www.ebay.com/itm/DC-Linear-Converter-LM317-Step-Voltage-Regulator-Board-Fan-Speed-control-Supply-/232123358087?hash=item360ba15b87:g:q1kAAOSwo4pYDY6C

Als je deze de ssr zet kun je volgens mij de snelheid van de fan nog aanpassen. Lijkt me best handig voor als de luchtstroom van de fan toch te veel blijkt te zijn bij het bereiden van gerechten.

Hoor het graag.

GR Wouter
 
Terug
Bovenaan Onderaan