Boeddhaman zei:
Adrie zei:
Boeddhaman zei:
Ik ben ook bezig om zo'n CAC in elkaar te zetten.
Nu heb ik het ingebouwd en aangesloten zoals in het schema wat bij Hansi staat alleen doet hij het niet.
Het lijkt of dat de SSR niet wordt aangestuurd. ik heb deze SSR.
Ik hoor en zie de Rex c100 wel klikken en het lampje links boven gaat branden maar dan gebeurt er verder niets.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Ik hoor het graag.
Weet je zeker dat je de juiste rex hebt? Als jem hoort klikken zou je goed de versie met het relais kunnen hebben ipv degene die de ssr aan stuurt.
Wat is de code die op de sticker op de rex staat?
Sent from Tapatalk
Dit is de sticker op de zijkant van de rex.
Waarschijn is dat idd je probleem...je hebt een relay versie waar je voor een SSR build de "Voltage" versie nodig hebt geloof ik (V ipv M in je code).
Degene die je nu hebt is echter ook prima bruikbaar (heb ik zelf ook) maar je zal het zonder SSR moeten doen dan en je schema gaat er iets anders uitzien.
Het klikken wat je nu hoort is het relais dat dicht gaat en de stroom door laat...oftewel alleen fancy schakelaar. In jou geval moet er echter een stroompje naar de SSR worden gestuurd die vervolgens als schakelaar werkt. Dus dat stroompje mis je nu waardoor er niets gebeurd.
Tenminste, voor zover ik de werking van die SSR versies heb begrepen. Zoals gezegd heb ik zelf ook de relay versie zonder SSR (minder componenten, alleen je hebt een klik geluid en theoretisch kan ie sneller kapot gaan omdat het een mechanisch relay is).
Sent from Tapatalk