BasBQ
Beef en Steak

De CAC (Cheap Ass Controller)

Met behulp van dit topic en een beetje prutswerk van mezelf, is het mij ook gelukt :)

In het "laboratorium" werkt ie, volgende week in het echt proefdraaien.

Dus dank aan een ieder voor zijn bijdragen!

Dit is mijn eindresultaat:
64cf256496934ebeccae2a9fffe73998.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ook ik ben begonnen met een cac te bouwen en heb alle onderdelen in huis.
Als ik mijn ventilator op de ssr aansluit dan springt hij aan tot aan de temperatuur bereikt is en vervolgens als de temp zakt dan zie je op de ssr wel een led gaan branden echter de ventilator springt niet meer aan.
Pas als ik een draad + of - los haal en weer monteer gaat de ventilator weer draaien.

Wat doe ik fout?

Ik hoor het graag van jullie.

ps: het gaat om de rex c100fk02


 
Je hebt het verkeerde type SSR, je moet een type hebben die DC kan schakelen. De AC types gaan wel aan maar gaat pas uit als de fase door de nul gaat, of als je de voeding uitschakelt.
 
Versie 1.0 is klaar. Hier en daar nog wat afwerken, maar eerst proefdraaien
9e113aeecd7b16939186c62b93bc4197.jpg
 
Wat is het bereik van de rex 700? Ik zie op de foto 0-400? staan. Betekend dit dat je hem tot 400?. Kan laten verhitten?
 
Ceriel zei:
Ramsteen zei:
Wat is het bereik van de rex 700? Ik zie op de foto 0-400? staan. Betekend dit dat je hem tot 400?. Kan laten verhitten?
Meet/regelbereik van 0 tot 400C, dus ja  ;)
Denk even checken voor de zekerheid, mij elektra kennis is zero xD
Heb een buurman gevonden die handig is met draadjes, dus ik ga vast een bestelling plaatsen bij Alibaba ;)
 
Met dank aan dit topic, another werkende CAC-Rex


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nou Zilvermeeuw,

Dat is een mooi wijnkistje dat je gemaakt hebt!!! Werkt goed zo te zien.

Succes!

Gr. Erwin
 
Probleem, mijn eerste BCC eindigde in een kip zwart van de as die door de blower om hoog geblazen wordt als de blower lucht bijblaast onder de kolen, grrr. Hoe te voorkomen? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Thanks. Denk zelf aan een 47cm rooster in alufolie wikkelen en dat tussen de kolen en het voedselrooster te plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ergens op een forum gelezen dat iemand een weerstand tussen de fan gezet heeft zodat hij minder hard blaast. Misschien een optie. Ik heb er geen verstand van, maar vind dit alles super interessant! Mooi kistje trouwens.

Zou je ook niet een soort dop bij de inlaat kunnen plaatsen om de luchtstroom wat de sturen? Gelijk links rechts ipv recht op de kolen?
 
Vandaag ook de knoop doorgehakt ik ga zelf ook een CAC bouwen. Op basis van alle info uit dit topic schema gemaakt en de bijbehorende onderdelen (in china) besteld:

Heatmeter_ontwerp.png


Nog een paar uitzoekpuntjes:
[list type=decimal]
[*]Hoe ga ik de ventilator op mijn monolith koppelen
[*]Waar ga ik alles in stoppen
[*]Eerst pulled porc, spare ribs of short beef ribs?
[/list]
 
zilvermeeuw zei:
70b8eac995651124c72b2891e946d862.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat ik regelmatig langs heb zien komen, is een koperen pijp onder de kolen (evt. in een ring gevormd), met kleine gaatjes erin. Een stop op het einde om zo de lucht via de gaatjes te laten lopen..

En de fan daarop aansluiten.

Hoop dat je me kan volgen :)

Groet, drJackle



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben nu mijn CAC aan het testen met de rex 700, maar tot nu toe vind ik het nogal falen zonder aan de instellingen te komen. Ik heb hem op 100 graden ingesteld en pas toen de temp in de uds 100 graden bereikte ging de fan voor het eerst uit. Daarna is het iedere keer een aantal seconden aan en dan weer uit. Met als gevolg dat ik nu op 112 zit. De aan periodes worden al wel korter, maar dit wordt in ieder geval een dikke overshoot. Werkte het bij de meeste wel prima zonder instellingen aan te passen?

Edit: ok nu staat de fan redelijk uit. 115 graden gehaald. Toch maar weer eens mijn regeltechniekboeken afstoffen :p

Edit2: of de handleiding lezen ;). Nu een autotune aan het doen. Ben benieuwd

Edit 3: de autotune zal ik de volgende keer doen. Nu staat hij nog steeds op de standaard waarden (pid= 30 240 60). Wat hebben jullie allemaal als pid waardes voor de UDS met de rex c700?
 
Kunnen mensen met een CAC en een UDS mij wellicht vertellen wat voor een pid waardes jullie hebben in de rex? Ik heb net een autotune gedaan en na een uur kwam hij bij mij uit op 30 125 31. Ik vraag me echter ten zeerste af of dat enig resultaat oplevert, want hij lijkt nog steeds te overshooten.
 
Mijn Rex C100 staat als volgt ingesteld:
P 19
I 595
D 148
Ar 58
r 5

Werkt goed op UDS, WDSM en WSM

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan