BasBQ
Beef en Steak

Curry met naan

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
Kurry! Uh ik bedoel curry!

Toch wel een beetje de benaming als het mis gaat bij mij. Misschien dat ik daarom nog nooit een curry heb gemaakt, bang dat het mis gaat. Maar we gaan het gewoon proberen.

Even raad vragen bij Google en wat blijkt. Toch al vaker curry achtig gegeten. Maar nooit met de heilige drieheid, knoflook, ui en gember. Na wat zoekwerk een lekkere lamscurry gevonden.

Eerst maar de uitjes in de pan
20210511_131533.jpg

Dan knoflook en gember
20210511_132028.jpg

De garam massala
20210511_132603.jpg

Wat tomaten en de kruiden erbij
20210511_132512.jpg


Beetje Yoghurt toevoegen
20210511_134447.jpg

Intussen de lam een jasje geven
20210511_133655.jpg

En dan wachten maar. Tussendoor vast het deeg maken voor de naan. En zoals vaker weer een klein inschattingsfoutje maken wat het rijzen betreft.
20210511_162137.jpg

De dutch oven van de weber af en een stuk pizzasteen erop om de naan af te bakken. Wat extra kolen erbij en de temp flink op laten lopen naar 240 a 250.
20210511_164034.jpg

En dan voor de eerste keer brood op de bbq.
20210511_165317.jpg

Na ongeveer 15 minuten de naan eraf en smullen maar.
20210511_183719.jpg

En wat blijkt, wij vinden dit heel erg lekker. Dit gaat zeker vaker op tafel komen. Een makkelijk gerecht met weinig omkijken. Marc, dank je wel voor de inspiratie
 
Hoe is het in godsnaam mogelijk.

Bij de bekendmaking denk ik mosselen in curry te maken, maar was Stijn me voor. :ROFLMAO:
Ik vertel dat tegen mijn vrouw en zegt ze: ‘Maak anders een curry met zelf gemaakt naanbrood op de KJ’. :eek:

Hebben jullie een bepaalde gave? :unsure::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ziet er lekker uit.
 
Wat curry betreft ben ik nooit verder gekomen dan frikadel speciaal met curry maar dit ziet er erg lekker uit moet ik zeggen...... super leuk met eigengebakken naanbrood 💪 :love:

Ik ben nu al benieuwd naar de curry die @Free_ltd bij zijn naanbrood gaat maken ;)👊
 
Dat ziet er erg lekker uit. Een curry hoeft zeker niet lastig te zijn!

Wij zijn hier ook erg dan van zelfgemaakte Naan. Met veel knoflook 🤤

Ik sluit me aan bij @EasywoodsQ. Kom maar op met die Naan @Free_ltd 😁
 
Lekker Koen, mooi gemaakt man, wat een heerlijk geordende potjes heb je daar voor je kruiden. Top hoor!
 
Heerlijk Curry , 1 van mijn favorieten...
 
Dat ziet er smakelijk uit.
 
Ziet er lekker uit

Inderdaad hoe gerezen 😁
 
Geweldig
Curry met naan. Top gerecht
 
Het water loopt me in de mond zeg. Altijd leuk om zelf brood te maken.
 
Lekker bordje. Ik zou zeggen, schuif maar door.
 
Wat een heerlijke maaltijd dit zeg. Mooi die Naan op de BBQ helemaal TOP. water loopt me in de mond. Dat moet smullen geweest zijn
 
Lekker hoor die curry! Houdt heel erg van curry, maar nog nooit op de Q gemaakt eigenlijk, toch maar op mijn lijstje zetten na jouw reportage!
Thankssssss (y) 🔥
 
Hoe is het in godsnaam mogelijk.

Bij de bekendmaking denk ik mosselen in curry te maken, maar was Stijn me voor. :ROFLMAO:
Ik vertel dat tegen mijn vrouw en zegt ze: ‘Maak anders een curry met zelf gemaakt naanbrood op de KJ’. :eek:

Hebben jullie een bepaalde gave? :unsure::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ziet er lekker uit.
Haha, ik had hier ook net het zelfde idee! 😅
Genoeg verschil in curry en naan denk ik maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan