BasBQ
Beef en Steak

Chucks' UDSproject

chckstrk zei:
Hermanusb zei:
Toch heb ik een vermoeden dat je kolen of cocos de reden is Vd lagere temperatuur.

Zou toch eens een doosje ecobrassa of Flamy zien te regelen en opnieuw te testen.
Die heb ik wel staan, dat kan ik ook nog wel proberen. Ik heb kokos van de Sligro gekocht omdat ik daar goede verhalen over hoorde.

mijn uds stook ik met de kokos van de Sligro, geen probleem om langdurig stabiele temperatuur te houden. denk ook dat je lucht onder de kolen moet laten komen
 
Vandaag getest met short ribs. Die staan niet op m'n favorieten lijst. Maar misschien nog eens met andere rub proberen.

Kolenmand op bakstenen gezet waardoor de inlaat onder de mand kwam en met alles open komt ie dan op een 115 - 122 graden. Ik vermoed dat met een openere kolenmand de temp nog wat hoger kan.  Beetje headroom is wel lekker lijkt me.
 
manmanman ik word er een beetje moedeloos van. Inmiddels heb ik een mand van de huis en tuinwinkel, dus i koewacht dat het beter gaat. Gister gepoogd rookworsten te roken, maar ik heb de uds nog niet helemaal onder controle zal ik maar zeggen.

Had een klein startertje weber kokosbriketten aangestoken en deze bij de mand ingelegd.Al snel zat de temperatuur op 90, maar met de dekselder op keldert dat dan ook maar zo weer tot 60 graden, terwijl volgens mij met alle beluchting open de temperatuur juist zou moeten stijgen toch?
Ik snap er niks meer van. Heb al extra gaten in de deksel, de kolenmand omhooggebracht zodat hij boven de belichtingsgaten staat, een kolenmand van open gaas aangeschaft... iemand nog idee?n? :-S
 
Ik heb de inlaat tot onder de mand verlengd! Dat gaat prima. Ik moet ook mijn uitlaatgaten vergroten! Was voor mij nog een test!
 
Terug
Bovenaan Onderaan