BasBQ
Beef en Steak

Chucks' UDSproject

chckstrk zei:
opstoken, boven het punt dat ie normaal gaat komen, dan is al het geen wat eventueel schadelijk zou zijn wel weg.

k blijf verzinkt staal troep vinden  heb (te veel te vaak zinkkoorts gehad) .
waarom op de grens verhitten??  ,, fik dat  mandje gewoon flink gloeirood ,dan weet je zeker dat de meeste troep dr uit is.

verder :t smerigste werk gehad lees ik en vanaf nu lekker opbouwen,,mooie weer komt dr an dus..
 
AV zei:
chckstrk zei:
opstoken, boven het punt dat ie normaal gaat komen, dan is al het geen wat eventueel schadelijk zou zijn wel weg.

k blijf verzinkt staal troep vinden  heb (te veel te vaak zinkkoorts gehad) .
waarom op de grens verhitten??  ,, fik dat  mandje gewoon flink gloeirood ,dan weet je zeker dat de meeste troep dr uit is.

Oh ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, gewoon goed heet. Plan is alweer van de baan, het is me toch wat te slap/wiebelig. Ik ga maar eens kijken of ik ergens strekmetaal kan vinden.
 
chckstrk zei:
Jup, helaas niet bij mij

van je schoonmoeder?? >:) >:) ....best wel een opgave al die tijd  slijmen.
heb t met je te doen,,maar de moeite wel waard voor dat optrekje :D
 
Dat is toch nog lastiger te vinden dan gehoopt dat strekmetaal. Het enige stukje dat ik hier in de buurt kan vinden kostte me 100?. Dat is toch iets te gortig voor een kolenmandje. Was wel zo dik dat ik er waarschijnlijk lava in had kunnen stoken.
 
zoek eens bij een schrotboer,,daar lig van alles wat.
was /droog trommel optie mischien
 
Hmm er staat nog een werkeloze wasmachinetrommel hier in de tuin. Nooit aan gedacht! Dat ga ik proberen.
53bf7730d2d6e5c45f78c0e9eaae5515.jpg
 
En klaar! Morgen maar eens inbranden!
d2f667259cc329bd8853a70dc4d0d53d.jpg


Het eindproduct:

0dd52d1fc421dd340f394c3b06ff71af.jpg


De binnenkant:
29ae5969bc41d5974a40d1b85cb5127d.jpg


Druipschil, met dank aan een 40 cm rvs dienblad van de Sligro.
07d0273d0eaf10d0cf7e10d7fe8fb95e.jpg


De verbouwde wastrommel met wat extra gaatjes.
f7a00ed9fceebec931e216d419a795f6.jpg


Al met al heb ik het project redelijk goedkoop kunnen houden, wat ook de bedoeling was.

Het meeste is gerecycled of restmateriaal, het enige dat ik heb gekocht is het rooster, het dienblad, de gromlets, de kogelkranen de crisco en de lak. Al met al de kosten net onder de 100 euro kunnen houden.

Oh en omdat ik maar 2 afdopdopjes had nog een classy oplossing:
344b047b417f150fa7e4f29d7e3bc1f9.jpg
 
Mag ik vragen waar je die rode dopjes hebt gekocht?
 
Geweldig mooi geworden.
Succes!
Erg benieuwd naar je eerste ervaring  B-)
 
Zo. Die is vies en ik moe. De uds is ingewijd met m'n langste run ooit, vanaf 10 uur vanochtend tot 0:45 zo net.
Op zich loopt ie lekker stabiel alleen wordt hij maar zo'n 95 graden met alles open.
Halverwege de sessie nog maar wat gaten in de wasmachinetrommel geboord. Daar door ging de temperatuur al omhoog van 70 naar 95. Hij houdt 115 een krap uurtje vast, zakt dan naar de 95 en dat houdt ie wel lang vol.
Heb nu wel een paar keer hete kolen toegevoegd omdat de koude kolen niet genoeg hitte konden overnemen.
Anyway de Pork is gepulled!
6672e76d0d0d466674b356a32101cc8c.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan