BasBQ
Beef en Steak

Chucks' UDSproject

PP ziet er goed uit Chuck! Toch maar op zoek naar strekmateriaal of een kant-en-klare kolenmand?
 
Ceriel zei:
PP ziet er goed uit Chuck! Toch maar op zoek naar strekmateriaal of een kant-en-klare kolenmand?
Een andere kolenmand is ook het eerste waar ik aan denk.
Eventueel kun je ook de luchttoevoerpijpen aan de binnenkant wat verlengen richting de kolenmand.
(en een PID controller maken zodat je zelf wat rustiger op de bank van een biertje kunt genieten)  B-)
 
pvermeij zei:
Ceriel zei:
PP ziet er goed uit Chuck! Toch maar op zoek naar strekmateriaal of een kant-en-klare kolenmand?
Een andere kolenmand is ook het eerste waar ik aan denk.
Eventueel kun je ook de luchttoevoerpijpen aan de binnenkant wat verlengen richting de kolenmand.
(en een PID controller maken zodat je zelf wat rustiger op de bank van een biertje kunt genieten)  B-)

Ik denk idd een kant en klare mand. Ga nog wel Ff flink boren in m'n huidige, zien of het wat oplevert, want die heb ik toch.

Die pid-controller komt er wel ja!
 
Lekker!
 
k zou die hele bovenkant wegslijpen en behoorlijk wat gaten in de bodem boren.
en de inlaat tot net onder de korf brengen .

biedewee :mooie sessie
 
Gaaf ding geworden ondanks je 2 linker handen. Idee van je wastrommel vind ik briljant
 
chckstrk zei:
Op zich loopt ie lekker stabiel alleen wordt hij maar zo'n 95 graden met alles open.

Wat voor voor kolen heb je gebruikt? Bij de snelopbrandende kolen, kan ik me voorstellen dat de gaten in de kolenmand/wastrommel snel dicht gaan zitten. Alternatief is dan eens kokosbriketten te gebruiken.
Ik ben weliswaar van mening dat je uitlaat in de deksel te klein is. Ik zie drie uitlaten van 22?? Ik zou hier een vierde gat bij maken. Om dit te testen zou je tijdens een run, de deksel eens op een kier boven op de ton kunnen leggen, waardoor je meer uitlaat cre?ert en kijken of de temperatuur dan oploopt.

Mooi projekt!
 
jedokus zei:
chckstrk zei:
Op zich loopt ie lekker stabiel alleen wordt hij maar zo'n 95 graden met alles open.

Wat voor voor kolen heb je gebruikt? Bij de snelopbrandende kolen, kan ik me voorstellen dat de gaten in de kolenmand/wastrommel snel dicht gaan zitten. Alternatief is dan eens kokosbriketten te gebruiken.
Ik ben weliswaar van mening dat je uitlaat in de deksel te klein is. Ik zie drie uitlaten van 22?? Ik zou hier een vierde gat bij maken. Om dit te testen zou je tijdens een run, de deksel eens op een kier boven op de ton kunnen leggen, waardoor je meer uitlaat cre?ert en kijken of de temperatuur dan oploopt.

Mooi projekt!

Ik heb al kokos gebruik. Geen ecobrasa of flamy, maar die van de Sligro. Zot best wat stof in, dus zou kunnen dat dat minder werkt.

Uitlaten zijn er idd 3 van 22mm. Ik dacht dat ik dat bij meer mensen had gezien en dat dst genoeg moest zijn. Eerst maar eens met m'n mand aan de gang!
 
Vandaag geslepen in m'n mand, extra sleuven in de bodem, de bovenste rand er af.
Met deksel er op en alles open, en een klein startertje kreeg ik em niet boven de 86 graden .
Toch maar eens de deksel een stukje open gezet, en dat werkte inderdaad.
87781c189ad05720adc48a0c9cf3a543.jpg

Hoogstgemeten vandaag is geloof ik 227 op het rooster.

Het kan dus inderdaad wel. In de loop dan de week maar een paar extra gaten in de deksel maken. Heb ik me daar nu zo in vergist? Ik dacht dat de meesten 3 3/4duims uitlaten hadden zelfs.
 
Vandaag de uds weer getest met 3 extra uitlaatgaten in de deksel. De temperatuur met gesloten deksel strandt nu, stabiel op 98-106 graden. Maar dan heb ik ook alles open staan.

Wat me opvalt is dat er bij vlagen rook uit de inlaten komt. Er lijkt dus iets met de luchtflow niet goed te gaan. Iemand een idee wat dat kan zijn en wat ik er aan kan doen? Voor de goede orde: ik heb nu beneden, op 10 cm Vd bodem, 3x 22mm inlaat en in de deksel 6x22 mm uitlaat.
 
Toch heb ik een vermoeden dat je kolen of cocos de reden is Vd lagere temperatuur.

Zou toch eens een doosje ecobrassa of Flamy zien te regelen en opnieuw te testen.
 
chckstrk zei:
Ceriel zei:
Komen de inlaten wel onder je kolenmand uit? Bij mij zitten ze boven de asla en onder de kolenmand
Dat denk ik niet, ik heb de gaten op 10 cm Vd bodem gemaakt en de mand staat daar denk ik met de bodem net wat onder. Misschien toch maar eens met wat kromme pijpen gaan zorgen dat de lucht onder de mand komt.
Probeer eerst de mand iets hoger te zetten, het verlengen heeft m.i. weinig zin
 
Ceriel zei:
chckstrk zei:
Ceriel zei:
Komen de inlaten wel onder je kolenmand uit? Bij mij zitten ze boven de asla en onder de kolenmand
Dat denk ik niet, ik heb de gaten op 10 cm Vd bodem gemaakt en de mand staat daar denk ik met de bodem net wat onder. Misschien toch maar eens met wat kromme pijpen gaan zorgen dat de lucht onder de mand komt.
Probeer eerst de mand iets hoger te zetten, het verlengen heeft m.i. weinig zin

Ah resultaat met minder werk, dat is net iets voor mij
 
Zuurstof komt wel heel hoog binnen.

Verhogen Vd kolen desnoods om te proberen en dan kijken hoe warm het wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan