Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Zit nog even naar de materiaallijst te kijken, dat is niet heel erg veel. Is een enkelzijdige print te doen?

Een nano zou kunnen, maar dan moet je een losse rf module erbij halen en dan zit je al redelijk richting de prijs van een jeenode.

Ach ja, inderdaad. Ik had even niet aan die rf gedacht. Dan maakt het inderdaad geen klap uit denk ik.

Voor wat betreft het solderen: bij de voorjaarsmeating kan ik helaas niet aanwezig zijn, maar mochten er bij mij in de buurt (omgeving Arnhem) mensen zijn die hulp nodig hebben is dat natuurlijk altijd wel een keer te regelen.

@flaming firefighter: ik kom ook uit 026.... Enige hulp bij solderen wel gewenst... Wellicht leuk idee om een gedetailleerde  foto rapportage te maken. Foto's maken/stukje schrijven vind ik leuk om te doen.

Afgelopen week 3 fantasten gehaald bij de Ikea.
Vanochtend begonnen met de eenvoudige aanpassing: het uit elkaar halen.

IMG_1048_zpse1ff527e.jpg

Nu is de fantast nog standaard.
Met een waterpomptang heb ik de vernauwing 'ongedaan' gemaakt.
Het kost weinig kracht.

IMG_1049_zps02a2f4bb.jpg

De weg is nu vrij om het binnenwerk er uit te halen...

IMG_1052_zps6c8aa6c5.jpg

En dit is dan het binnenwerk.
Nu wachten op de bestelling van Conrad.
Zal nog we een gepriegel worden.

Het begin is er.

FelixH zei:
Afgelopen week 3 fantasten gehaald bij de Ikea.

{meer text}

Nu wachten op de bestelling van Conrad.
Dan kun je er feitelijk nog eentje extra kwijt... De controller kan 1 pit probe en drie temperature probes aan. De derde wordt ook wel ingezet voor het meten van de buitentemperatuur.

Wat heb je nog meer besteld bij conrad, ook gelijk de weerstanden, elco, diodes en mosfet?

yep;

4*NTC + alles van jouw lijst behalve de jeenodes carrierboard, aangevuld met 1 extra laboratoriumkaart (dat is toch een protoprint)?
Alles bij elkaar 30 euro. Geen verzendkosten als je via iDeal betaalt.

FelixH zei:
yep;

4*NTC + alles van jouw lijst behalve de jeenodes carrierboard, aangevuld met 1 extra laboratoriumkaart (dat is toch een protoprint)?
Alles bij elkaar 30 euro. Geen verzendkosten als je via iDeal betaalt.
Klopt dat is een proto-print.

Je hoeft in principe voor je voedselprobes niet de NTC's te vervangen. Kun je de probes ook nog gebruiken op je fantasten...

klopt; maar ik heb al liever een kleine voorraad van dat dat soort kleine zaken.
voor een bestelling < 25 euro rekent conrad ?6,95 bezorg kosten.

ik zou eigenlijk wel de jeenodes willen bestellen.
zoals eerder geschreven zit er korting op een 6 pack.

zijn er mensen die mee willen bestellen?

Ik ben voorzien Felix. Ik heb er nog een op reserve. Ik wil nog wel een bluetooth chip voor arduino/jeenode hebben, zodat de rechstreeks koppeling tussen mobiel en controller gerealiseerd kan worden.
Ik zou na een tijdje experimenteren ook wel toe willen naar een kant en klare print voor de controller. Ik ga denk ik JW de bedenker van de jeenode eens mailen hierover, hij heeft op zijn shop de mogelijkheid om custom prints te bestellen. Een kant en klare print is iets makkelijker te solderen en wat betrouwbaarder in het gebruik. Voor ik een bordje ga designen moet ik alleen nog even kijken, waar ik de bluetooth module laat:
1) In de bbqcontroller
2) In de masternode
3) Een seperatenode

Waar de laatste kostentechnisch de minst interessante is....

Wat gaan ze dan kosten Felix?

bestelling per stuk: ?18,50
6 pack ?? 99,00 ; per stuk: ?16,50
10 pack ? 159,00 ; per stuk: ?15,90

Ik heb wel interesse hoor!

Als iemand de controller voor me in elkaar kan zetten, want ik ben echt a-technisch, dan wil ook wel meedoen :)

Wil ik wel doen hoor Gerard.

Super Dennis, ik wil dus meedoen!!!! :D

Noskos+gerard777+mac+felix...
Wie nog meer?

Terug
Bovenaan Onderaan