Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
had exact hetzelfde probleem.
Kit er tegen zodat deze goed afdicht en je probleem is opgelost
Topvan slibt wel dicht.
voor het doven maakt die ene millimeter niet uit. daar komt zo weinig zuurstof door naar binnen dat het echt wel dooft.
Die van mij zit nu zo onder het vet dat ik hem met geen mogelijkheid open krijg zonder eerst te verwarmen . Ik zou het kunnen schoonmaken, maar vind het wel fijn dat ie perfect afsluit. Als het vet iets warm is kan ik de vent perfect verstellen.Die kier in de onderste ventiliatie opening had ik ook. Gemaild en binnen twee dagen de kit in huis, inclusief het boek "Yes we can BBQ too" als excuus.
Ook ik heb iets speling in de topvent, maar mijn kolen gaan gewoon uit. De speling is wel minder geworden naar mate de BBQ wordt gebruikt.
Misschien ook het type houtskool dat het verschil maakt?
Ik gebruik nu Black Ranch Cuba.
Zou zomaar kunnen. Bij de summit moet ik iig erg opletten dat als ik van vrij heet toch terug wil naar lager ik OF de schuiven niet helemaal sluit of op tijd ( na10 minuten?) weer open als ik wel alles gesloten heb omdat hij dan al te ver uitgegaan is.Onder goed sluiten is nog het beste als ik het me goed herinner van scheikunde, CO2 is zwaarder dan lucht en als de onderkant zich daarmee vult dan gaat het vuur vanzelf uit.
Die jaHet roostertje zit in de asopvang. De kick ash basket is je kolenmandje.
Ik heb niks hoeven buigen gewoon alle randen en kieren dicht gekit en toen was het klaar.Ik heb Bastard nog gevraagd of ik zo'n roostertje uit het model van 2019 kon kopen, maar dat was helaas niet mogelijk. Leek me mooie oplossing om het deurtje wat strakker in de rails te krijgen. Maargoed, ik ga kitten en iets buigen en dan komt het vast goed!
Ik dus wel. Kijk vooral zelf goed. Ik had aardig wat speling (zoals je op pagina 3 van dit draadje kan zien).Ik heb niks hoeven buigen gewoon alle randen en kieren dicht gekit en toen was het klaar.
Vergeet vooral de oneffenheden niet.
Dat er wat rook ontsnapt ontkom je denk ik niet volledig aan. Ik vond het vooral bezwaarlijk dat mijn kolen niet uit gingen en dat er dus onnodig veel brandstof werd verbruikt. Ik zou daar goed naar kijken. Want als die snel doven en je kamado gewoon goed werkt zou ik me er niet te druk om maken als je verder geen afwerk fouten ziet.Ik gebruik de bastard nu al een paar maanden en gister viel het me pas op toen ik alle schuiven dicht deed, dat er onder en boven nog rook uit kwam.
Voor mijn gevoel was dat alleen vlak na het sluiten en werd het wel beetje bij beetje minder.
Is dat een normale binnen de normen rook uitlaat, of moet ik toch ook gaan knutselen?
Terug buigenCall me lazy, maar dat heb ik dus nooit gecheckt
Toch maar eens op gaan letten.
En misschien toch het schuifje onderin beetje buigen, want daar kwam best veel rook uit.
Maar wat nou als dat buigen helemaal mis gaat en het nog erger wordt.