BasBQ
Beef en Steak

Action BBQ lighter, iemand ervaring mee?

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Heeft iemand toevallig ervaring met de Big Jeff Electric BBQ lighter van Action? Hij heeft een stekker, dat lijkt me wel wat onhandig. Maar ben benieuwd hoe goed hij werkt.

D60DEA43-6482-4F86-A8B5-6ABB4D0D8B10.jpeg
 
Ik heb deze een tijdje geleden aangeschaft. Ik heb nog nooit eerder met een looft lighter gewerkt dus ik heb eerlijk gezegd ook geen referentie materiaal.
Bij mij doet hij hij het nog steeds prima alleen duurt het voor mijn gevoel lang voordat de kolen branden. Komt waarschijnlijk doordat ik marabu houtskool gebruik want zelfs met wokkels duurt het lang. Denk dat de werking niet heel veel afwijkt van de originele alleen de kwaliteit blijft een vraagteken. Voor rond de 15 euro kun je hier geen hele grote miskoop mee begaan.
 
Ik heb deze een tijdje geleden aangeschaft. Ik heb nog nooit eerder met een looft lighter gewerkt dus ik heb eerlijk gezegd ook geen referentie materiaal.
Bij mij doet hij hij het nog steeds prima alleen duurt het voor mijn gevoel lang voordat de kolen branden. Komt waarschijnlijk doordat ik marabu houtskool gebruik want zelfs met wokkels duurt het lang. Denk dat de werking niet heel veel afwijkt van de originele alleen de kwaliteit blijft een vraagteken. Voor rond de 15 euro kun je hier geen hele grote miskoop mee begaan.
Bedankt, hier heb ik wat aan. Ik heb zelf geen moeite met het aansteken van zachtere houtskool zoals black wattle. Ik merk alleen dat als ik marabu gebruik, ik niet genoeg heb aan 1 set wokkels. Ik doe er dan een 2e set op, maar die gaan heel hard roken. Dat vind ik niet fijn voor de buren. Ik hoop dat ik dat met een lighter kan voorkomen
 
ik heb een "echte" looflighter gehad, deze was na een goed jaar defect.
De dealer deed dat merk niet meer dus heeft mij een Bastard in de plaats geven.
Tussen die 2 merk ik geen verschil.

In Frankrijk heb ik een onkruidbrander van de Hubo liggen (de goedkoopste) en eigenlijk stiekem vind ik die onkruidbrander beter werken.
 
Ik heb sinds kort deze " Big Jeff Electric BBQ lighter" van de Action ook, deed het daarvoor een taise kachel of met wokkels ( te veel rook , enkel al van de wokkel) of met een elektrisch element dat warm werd, hiervan vond ik dat je weinig controle had over wat en waar er juist wat ging gloeien. Maar deze looflighter geef heel veel controle over waar en hoeveel je laat opgloeien en hij doet het in een vingerknip, zonder overbodige rook. Je kan kiezen tussen twee snelheden . Dus zelfs dit action merk overtreft mijn verwachtingen en t was maar een gokje van nog geen 15€. Ik ben er helemaal voor gewonnen, als ie het nu ook nog ff uithoud...
 
Ik heb deze een tijdje geleden aangeschaft. Ik heb nog nooit eerder met een looft lighter gewerkt dus ik heb eerlijk gezegd ook geen referentie materiaal.
Bij mij doet hij hij het nog steeds prima alleen duurt het voor mijn gevoel lang voordat de kolen branden. Komt waarschijnlijk doordat ik marabu houtskool gebruik want zelfs met wokkels duurt het lang. Denk dat de werking niet heel veel afwijkt van de originele alleen de kwaliteit blijft een vraagteken. Voor rond de 15 euro kun je hier geen hele grote miskoop mee begaan.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je marabu houtskool hebt aangestoken?
 
Ben juist over van een wanna be loofligter naar wokkels. Hoef je niet bij te blijven staan en werken voor mij perfect:)
 
Ben juist over van een wanna be loofligter naar wokkels. Hoef je niet bij te blijven staan en werken voor mij perfect:)
Voor mij werken ze ook goed hoor, dat moet ik wel zeggen. Maar de hoeveelheid rook die rechtstreeks bij mijn buren naar binnen trekt vind ik wel lastig
 
Thanks, ik had wel gezocht voordat ik dit postte, maar gek genoeg heb ik dit niet kunnen vinden. Goede eerste indruk dus. Ik ben om, ga hem kopen
Soms zoekt het idd niet makkelijk.
Ook dezelfde ervaring dat marabu wat langer duurt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Als ik al wokkels gebruik, heb ik een tooltje gemaakt waardoor de wokkels luchtig onder de kolen zitten en niet versmoren. Het is een draadkorfje met deksel, waar tot twee wokkels in kunnen, als je ze voor je luchtinlaat positioneert blijft er na t opbranden ook nog een mooie luchtige trek holte in houtskool , er bestaan ook fabrieksgemaakte ronde korfjes voor wokkels.

20220809_184541.jpg


20220809_184612.jpg


20220809_184617.jpg
 
Mijn wokkels roken gewoon. Ook als ik ze opendraai en luchtig neerleg.
Is maar even maar ze roken

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan